Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin ja nyt sitten arvostellaan Sami Hedbergin kämppä, hintaa hulppeat 1,2 miljoonaa

Vierailija
08.03.2018 |

Nyt siis vuorostaan Sami Hedberg kauppaa eronsa vuoksi kämpäänsä. Hintapyynti ainakin on muikea. Mitäpä mammat on kämpästä mieltä?

https://www.is.fi/viihde/art-2000005596052.html
.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei liityi pelkästään Hedbergin asuntoon vaan ylipäätään Helsingin hintatasoon, mikä on ihan järjetön. Jos mulla olis miljoona tai pari ylimääräistä, niin en silti ostaisi. En ole vielä tähän mennessä nähnyt Helsingissä sellaista kämppää, joka olisi sen arvoinen. Hinta-laatu ei todellakaan kohtaa. Samalla summalla saa niin paljon enemmän jostain muualta. Enemmän tilaa, paremmat maisemat, viehättävämmän ympäristön. Helsinki on kaiken lisäksi aikamoinen tuppukylä, ei sitä olisi sen takia halukas tekemään kompromissia viihtyvyydestä. Ennemmin sitä ostaisin ulkomailta isommasta kylästä asunnon, jos haluaisin kaupungin sykkeeseen.

Joku toinen kommentoi että voisi maksaa asunnosta 700 000. Itse olen samalla linjalla, oikeasti se olisi lähempänä sitä mitä kyseinen asunto ansaitsisi.

Saa toki paljon enemmän jostain paskapellon vieressä olevan talon ostamalla jne, mutta Helsingistä kun ostat asunnon, niin se on käytännössä samalla sijoitus. Siinä missä sen kaukana kaikesta sijaitsevan ison omakotitalon arvo on pudonnut 10 vuoden ajan, on hyvällä paikalla Helsingissä sijaitsevan asunnon arvo tod.näk. noussut. Kaupungistuminen ja kaiken keskittyminen pääkaupunkiseudulle tullee jatkossa vain lisäämään Helsingin asuntojen kysyntää. 

Vierailija
42/44 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis, hyi! Olkoot vaikka presidentin asunto, nii en ostais tohon hintaan. Mukavampiakin paikkoja, alueita ja asuntoja saatavilla tohon hintaan. Laru on ankeimpia paikkoja, mitä olen nähnyt. Saaripahanen betonihirviöillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei liityi pelkästään Hedbergin asuntoon vaan ylipäätään Helsingin hintatasoon, mikä on ihan järjetön. Jos mulla olis miljoona tai pari ylimääräistä, niin en silti ostaisi. En ole vielä tähän mennessä nähnyt Helsingissä sellaista kämppää, joka olisi sen arvoinen. Hinta-laatu ei todellakaan kohtaa. Samalla summalla saa niin paljon enemmän jostain muualta. Enemmän tilaa, paremmat maisemat, viehättävämmän ympäristön. Helsinki on kaiken lisäksi aikamoinen tuppukylä, ei sitä olisi sen takia halukas tekemään kompromissia viihtyvyydestä. Ennemmin sitä ostaisin ulkomailta isommasta kylästä asunnon, jos haluaisin kaupungin sykkeeseen.

Joku toinen kommentoi että voisi maksaa asunnosta 700 000. Itse olen samalla linjalla, oikeasti se olisi lähempänä sitä mitä kyseinen asunto ansaitsisi.

Saa toki paljon enemmän jostain paskapellon vieressä olevan talon ostamalla jne, mutta Helsingistä kun ostat asunnon, niin se on käytännössä samalla sijoitus. Siinä missä sen kaukana kaikesta sijaitsevan ison omakotitalon arvo on pudonnut 10 vuoden ajan, on hyvällä paikalla Helsingissä sijaitsevan asunnon arvo tod.näk. noussut. Kaupungistuminen ja kaiken keskittyminen pääkaupunkiseudulle tullee jatkossa vain lisäämään Helsingin asuntojen kysyntää. 

On paljon paikkoja, jotka eivät ole "paskapellon" laidalla. Kohtuullisen ahdas on maailmankuvasi, jos luulet näin. Esimerkiksi Suomesta löytyy paljon kauniimpia ja tilavampia merenranta- ja järvitontteja. Kaikki eivät edes ole huonojen yhteyksien takana. Alueena voi myös olla vakka Espoon Westend tai mitä näitä nyt on. Ulkomailla on myös aika paljon muutakin kuin paskapeltoa. Toisaalta peltokin voi olla miellyttävä naapuri jos siitä tykkää.

Sijoittaakin voi monin tavoin. Helsinki ei ole se ainoa oikea vaihtoehto.

Vierailija
44/44 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo luukku aivan naurettavan hintainen. Eilen kun täällä arvosteltiin Taavitsaisen kämppää, jonka hintapyynti siis noin puolimiljoonaa, niin täällä valtaosa vinkui, että kämppä on reilusti ylihintainen. Jos nyt vertaa sitä kahden hehtaarin tontteineen ja pihasaunoineen tuohon entiseen tehtaaseen Länsiväylän kyljessä, niin onhan sen viihtyvyysarvo aivan toista luokkaa. Kuitenkin se on liki 700 000 euroa halvempi.

Sillä säästyneellä 700 000 eurolla voisi ostaa vaikka sadantonnin Teslan "ilmaisia" pääkaunkireissuja varten ja Helsingistä keskustakaksion pääkaupunkireissujen yöpymispaikaksi ja jäisi vielä vähintään satatonttua rahaa shoppailuun. Tai vaihtoehtoisesti sen Teslan lisäksi meren/järvenrantahuvilan ja siltikin jäisi vielä rahaa yöpyä vaikka joka viikko kaupunkireissuilla hotellissa seuraavan 40 vuoden ajan :)

Viihtyvyysarvo sitä ja tätä. Taavitsaisen talo on jossain hevon skutsissa, Hedbergin kämppä Larussa. Niin ihanan yksinkertaista se on.

Mikäs onnenautuus se Laru on, eihän se ole edes keskustassa?

Tuoltahan kävellen menee 40 minuuttia rautatiesemalle ja jollain kuppasella bussillakin 20 minuuttia. Sieltä "hevoskutsista" tulee ilmastoidulla privaattikyydillä rapiat puolessa tunnissa ja ei välttämättä tarvi ajaa itse ollenkaan, kun Tesla osaa itsekin hoitaa ajohommat.

Jos siellä Hesan ytimessä halutaan välttämättä asua, niin asutaan sitten kunnolla ytimessä, eikä missäään hevonkuusen saaressa.

Jos osasit lukea, niin tuolla paksun pojan ylihinnoitellun kämpän hinnalla saisi sen luonnonrauhassa olevan tasokkaan omakotitalon lisäksi vielä ostettua ihan ytimestä keskustakämpänkin ja vielä niille kaupunkimatkoille luksusautonkin ja siltikin jäisi vielä tukku rahaa kaikenlaiseen kivaan.

Eikä tietenkään sitä Taavitsaisen kämppää tarvi ostaa ensinkään, vaan jonkun muun tuhansista vaihtoehdoista, jotka kaikki pesee tuon räikeästi ylihinnoitellun Larun tehdasluukun satanolla joka suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän