Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäiselle pientä viikkorahaa?Entäpä puhelin?

Vierailija
19.04.2006 |

tytär täyttää 7v ja olen kuullut että kaverit saavat jo viikkorahaa ja joillakin kännykät.

mikä ikä teistä noille asioille sopiva?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on omat kännykät.

Vierailija
2/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei saa viikkorahaa, vanhempi sai koulun aloittaessaan kännykän, koska yksin tunnin verran sekä aamulla että iltapäivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykät hankitaan sitten kun menevät yläasteelle. Nyt eivät vielä tee niillä yhtään mitään, vanhin on 10 v.

Vierailija
4/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaista viikkorahaa ei meillä ole vaan saavat tarpeen mukaan rahaa mikäli osallistuvat kotitöihin, pitävät huoneensa siistinä, ekstra euroja saa hyvistä koenumeroista.

Vierailija
5/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkä ja kuukausiraha. Myös poika 5v saa kuukausirahan.

Vierailija
6/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saa sitten ostaa kaikki pinnit ja tarrat ym. krääsän. Karkkia saa joskus muutenkin, mutta yleensä saa käyttää viikkorahojaan. Nyt kun ikää on jo 6 v, niin on oppinut jo säästämään johonkin isompaan.

Kännykän sai 6-vuotislahjaksi, kun meillä ei oli kotipuhelinta ja on joskus yksin kotona, kun käyn esim kaupassa. Kännyä ei saa viedä vielä ulos, kun se menis heti hukkaan.

Vierailija
7/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 ja 8 vuotiaille ostettiin kännykät. Hyvin ovat osaneet käyttää ja soittaneet vain meille vanhemmilleen jos on ollut asiaa.

Vierailija
8/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin 5-vuotias tarvii kännykän? Kysyn vaan.

Oma lapsi täyttää 5v. kesällä ja ei tulis kuuloonkaan ostaa hänelle kännykkää. Se ostetaan sitten, kun hän menee kouluun eikä ole enää aamu ja iltapäivähoidossa koulun jälkeen (eli n. 9v)

Viikko/kuukausi rahaa ei ole vielä saanut. Synttärit ja nimpparilahjaksi saanut rahaa, sekä muuten vaan joskus isovanhemmilta.

Ja auttanut mua jossain kotihommissa, mistä olen maksanut " palkkaa" (oli tosi tohkeissaan asiasta).

Itsekään en ole mitään viikkorahaa saanut, joka syksy tienattiin keräämällä mustikoita jne. ja tekemällä muuta hommaa kotona.

Vierailija
9/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mihin 5-vuotias tarvii kännykän? Kysyn vaan.

On usein mummilassa, serkuilla tms ja tykätään soitella usein. Mukavampi soittaa omasta/omaan puhelimeen, kuin mummin/serkun/hoitotädin tms puhelimeen. Tyttö osaa käyttää esim minun puhelinta, kun usein pelaa sieltä pelejä/soittaa/lähettää viestin jollekin tms. Myös ulkomailla asuvien kummien kans pitää usein yhteyttä puhelimitse ja hän tykkäisi, kun kummi lähettäisi hänelle itselleen viestin, eikä esim minun puhelimeen, näin sitä tekstaria vois useimmin lukea uudestaan.

Vierailija
10/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoraha-asiaa ei olla vielä kunnolla mietitty, lapset 4 ja 5...

Ajatteluasteella on mietitty että vois olla sellanen perusosa,

johon saisi korotusta tietyistä lisähommista.

normaalit kotihommat silti kuuluu tehdä muutenkin...

Vierailija
11/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi vasta 3v joten ei vielä ajankohtainen asia. Mut en näe mitään syytä ainakaan kännyä antaa aiemmin. Ja koululaisenakin riippuu siitä joutuuko olemaan päivisin yksin kotona. Kotona kun ei ole lankapuhelinta niin kännyhän se ois hankittava.

Vierailija
12/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki lähisuvussa olemme ns. järkikäyttäjiä ja haluan lapsen oppivan samanlaiseksi. Puhelinta ei käytetä tuntikausia jaaritteluun.

Vierailija
13/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ikäiselle, joka osaa jo laskea edes hiukan että mitä mikäkin maksaa. Eli n. 5-7v. lapsesta riippuen, mutta jos isoveli alkaa saamaan rahaa 7v. niin sitten alkaa muutkin saada sen ikäisenä.

Itse muistan miten epistä oli kun pikkusisarukset sai rahaa sen ikäisenä, milloin minä en vielä ollut saanut ja kannan edelleen kaunaa näin aikuisena.

Kännykän antaisin kouluunmenolahjaksi eli 7v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä