Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bujoilijat ja bujoilu, kertokaa minulle

Vierailija
08.03.2018 |

Vieläkö kukaan harrastaa? Jos harrastaa, kertokaa mistä voisi saada vuoden 2018 bullet journalin vai onko parempi tehdä itse? Ajattelin vasta aloittaa tämän harrastuksen, mutta Suomalaisessa kirjakaupassa ei ollut tietoa vielä tuleeko myös tänävuonna valmiitä bujo kalentereja myyntiin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaan vihkoa voi käyttää, myös ruudullista. Itselle kuitenkin pistesivuinen on paras :) Tsekkaa adlibris esim: https://www.adlibris.com/fi/tuote/lt-notebook-a5-hard-sand-249-p-dotted…

Vierailija
2/16 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on bujoilu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/16 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se bujo mikään ohimennyt juttu ole. Osta pistesivuinen muistikirja ja tee itse, ei siihen mitään valmista kalenteria tarvita. Idea on juuri muokata bujosta omiin tarpeisiin sopiva.

Vierailija
5/16 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se bujo mikään ohimennyt juttu ole. Osta pistesivuinen muistikirja ja tee itse, ei siihen mitään valmista kalenteria tarvita. Idea on juuri muokata bujosta omiin tarpeisiin sopiva.

Tiedätkö mistä pistesivuja voidi sitten saada halvemmalla kuin 17 eurolla? Ihmisillä näköjään aika vähän kokemusta bujoilusta.

Ap.

Vierailija
6/16 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Olen aina tehnyt noin, en tiennyt että sille on nimi :D

Vierailija
7/16 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika ohimennyt trendi, itse bujoilin ja Konmaritin 2016-2017 vuoden vaihteessa. Silloin taisi olla se kuumin piikki.

Vierailija
8/16 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bullet Journalin idea on nimenomaan siinä, ettei ole mitään valmista kalenteria, vaan sitä tehdään omien tarpeiden mukaan omanlaiseksi. Jos et ole katsonut, kannattaa käydä katsomassa bujon "keksijän" video osoitteessa bulletjournal.com

Vierailija
9/16 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmis kirjanen maksaa 24.95 dollaria

https://store.bulletjournal.com

Vierailija
10/16 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mistä pistesivuja voidi sitten saada halvemmalla kuin 17 eurolla? Ihmisillä näköjään aika vähän kokemusta bujoilusta.

Ap.

Mä ostin kärkkäiseltä Ajaston Plannerin. Kannen värivaihtoehdot olivat kulta, hopea ja kupari, pistesivut ja hinta alle 12 euroo. Ainoa miinus on se ettei ole takana sisäkannessa semmosta taskua.

Vierailija
11/16 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pitkään harkinnut bujon aloitusta jotta vähenisi puhelimen jatkuva vilkuilu. Oon turvautunut liikaa puhelimen muistutuksiin mutten kuitenkaan oo osannu hyödyntää puhelimen muistikirjaa, tehtävälistoja tai edes kalenteria kovinkaan hyvin.

Epäilyttää että saisinko bujoa toimimaan kalenterina. Kannattaako bujo ottaa enemmänkin vaan muistikirja/päiväkirja tapaiseksi vihkoksi kuin myös kalenteriksi? Onko kellään kokemusta onnistuneesta bujoilusta kalenterina?

Luin Ryderin kirjan ja kiehtoo ajatus yksinkertaisesta bujosta jossa päivä- ja kuukausilokit mutta jaksaako/muistaako sen päivityksen päivittäin..

Ehkä pitäisi puhelimeen ajastaa muistutus että muistaa bujoilla alkuun aamuisin ja iltaisin jottei heti tyssää kokeilu unohdukseen.

Vierailija
12/16 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tuossa on parempaa kuin asiiden pitäminen puhelimella. Ihan ylimääräistä touhua.

Vierailija
13/16 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyy olennaiseen kun joutuu näkee sen vaivan että kirjoittaa käsin.

Mulla käytössä työssä oma bujo ja vapaa-ajalle oma. Niissä kalenterit mut pelkistetysti. Perheen menoihin oma sähköinen kalenteri.

Ainoastaan kokeilemalla löytyy omiin tarpeisiin sopiva bujo. Kannattaa aloittaa yksinkertaisesti ja lisätä myöhemmin juttuja jos aikaa.

Vierailija
14/16 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yp

Vierailija
15/16 |
02.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo aika ohimennyt trendi, itse bujoilin ja Konmaritin 2016-2017 vuoden vaihteessa. Silloin taisi olla se kuumin piikki.

Minä en ole ennen kuullutkaan mistään bujoilusta. Konmarin kyllä tiedän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi