Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta pariskuntaa on eronnut lähipiiristäsi

Vierailija
08.03.2018 |

Kahden vuoden sisällä? Minulla vuoden sisällä kolme. Kaveripariskuntia kaikki.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itse asiassa ketään kun näin mietin.

Kahdet häät on kyllä olleet. Omat ja siskon&sen miehen. Ja molemmat ollaan oltu kymmenisen vuotta suhteessakin eli ei olla tuoreita pariskuntia.

Ja toivottavasti kukaan ei eroakaan.

Vierailija
2/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikään, milloinkaan. Eivät kaikki toki ensimmäisen seurustelukumppaninsa kanssa enää ole, mutta lähipiirissä ei ole yhtään eronnutta, vaikka olemme yli nelikymppisiä. Tuttavani taitavat olla aikamoisia poikkeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/ 15

Vierailija
4/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat, myös itse. 40v rajapyykki on se pahin.

Vierailija
5/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että pikku vinkkinä, jos ikää on alle 40 ja yhdessä yhä olette, niin palaillaan jonkun vuoden päästä asiaan.

Vierailija
6/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri se puolet mikä keskiarvo. Olen 55v, ja suurin osa eroista tapahtunut kun lapset aikuistuvat. 

Vierailija
7/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että minä ja mieheni olemme viimeiset yhdessä pysyneet, ja mekin olemme olleet yhdessä vasta kuusi vuotta. Tänä aikana on melkein jokainen tavatessamme parisuhteessa ollut tuttava eronnut tai karannut.

Nyt eroaa viimeinenkin kauan (melkein 10 vuotta) yhdessä ollut pari. Lapsi heillä vasta viisivuotias. :(

Vierailija
8/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pariskunta on eronnut ainakin seitsemän kertaa tässä lähivuosien aikana. On niillä lapsiakin. Vähänkö säälittää.

Vierailija
9/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvussa kaikki on eronneet, paitsi yksi pari. Eli molempien vanhempieni vanhemmat (2), omat vanhempani(1), molempien vanhempieni kaikki sisarukset paitsi yksi pari (se poikkeus) (4), ja toisen isovanhempani kaikki sisarukset(2). Muiden isovanhempien suvusta en tiedä. Meitä aikuisia serkkuja on 6, joista kaksi ovat menneet naimisiin, he eivät ole vielä eronneet, liitot jotain 5-7v pituisia nyt. Eronneita pareja on täten siis 9 ja avioliittoja solmittu 12.

Vierailija
10/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että pikku vinkkinä, jos ikää on alle 40 ja yhdessä yhä olette, niin palaillaan jonkun vuoden päästä asiaan.

Milloin pitäisi alkaa tapahtua? T. yli 40v

Vierailija
11/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoden aikajänteellä 15 tuttavapariskunnasta 12. Kyseessä vielä ns tavallisten keskiluokkaisten ihmisten jutut, mutta menneet nurin syystä tai toisesta.

Vielä kimpassa:

-aavistuksen verran uskonnollisen maailmankatsomuksen omaava pari, joskin nainen alkanut käyttäytymään "riivatusti" (ts vieraat miehet kiinnostaa...)

-teinistä asti olleet, ei ongelmia

-nuorina aikuisina salamahurahtaneet toisiinsa, onoffon pari vuotta silloin, viimeiset 15v ei ongelmia

(Ja me taidetaan olla seuraavat eroajat...)

Vierailija
12/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ajassa ei kukaan. Ylipäätään 3 paria ja niissä se mun tuttu on ollut jo useammassa suhteessa aikuisiällään.

Olen 45.

Vierailija
13/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0.

Lähisuvussani (isovanhemmistani alaspäin) ei ole ainuttakaan avioeroa, eikä edes avoeroa. Ei ole kyllä kauemmassakaan suvussa.. Kaverit taas eivät ole menneet naimisiin (vielä) joten sieltäkään ei eroja löydy. Miehen vanhemmat olivat kyllä eronneet mutta se tapahtui jo 30 vuotta sitten. Joidenkin kavereiden vanhemmissa oli eronneita mutta vähemmistöstä puhutaan.

Etelä-Suomesta olen ja ei olla millään tavalla uskonnollisia. Maalta kylläkin.

Vierailija
14/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, tälle ketjulle täytyisi olla alaikäraja 40 v.

Puolet eronneet tuttavapiiristä. Ja liitossa pysyneetkin valittavat  miten huonosti menee mutta omaisuus ja lapset jarruttavat isoa päätöstä. Lomat ja viikonloput vietetään itsekseen ja omien kavereiden kanssa tai jopa sivusuhteen kanssa! Suosittelen kyllä eroa jos on pitkälliset ja pysyvät ongelmat joihin ei ole ratkaisua, kyllä siitä selviää. Lapsetkin saavat taas hengittää kun ei iskä ja äiskä tappele kokoajan tai kotona ole jäätävä tunnelma.

Terveisin juuri eronnut 47v nainen, joka ei olisi kolmekymppisenä uskonut ikinä eroavansa.

Vierailija
15/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen parin tiedän eronneen suht äskettäin eli noin vuoden sisällä. Kaksi ystävääni erosi kolmisen vuotta sitten. Heistä toisen mies löysi viisikymppisenä uuden, toisen kohdalla kuvio oli monimutkaisempi mutta mies siinäkin oli se, joka halusi eron. Molemmat ystäväni olivat alle vuodessa uudessa parisuhteessa ja avoliitossa. Hieman kateellinen olen, itse kun olin sinkkuna useita vuosia ennen kuin tapasin nykyiseni.

Vierailija
16/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi, mutta palasivat myöhemmin takaisin yhteen.

Vierailija
17/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kolmikymppisenä olisi ikinä uskonut että eroan. Nyt eronneena nelikymppisenä elämä taas hymyilee. Raskas elämänvaihe takana, mutta kannatti.

Vierailija
18/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiristä ei ole kukaan koskaan eronnut. Naapurit erosi reilu 10 v sitten.

Vierailija
19/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-v on se "rajapyykki" erolle, varsinkin jos on menty kimppaan parikymppisenä. Kymmenessä vuodessa status muuttuu opiskelijasta työelämään, ihminen kehittyy henkisesti aikuiseksi ja suurimmat lapsellisuudet jäävät yleens taka-alalle. Osa haluaa lapsia, osa ei, osa haluaa vakaata elämää asuntolainoineen, osa taas jotakin muuta. Tämän rumban jälkeen moni tajuaa, ettei ole järkevä jatkaa yhdessä, koska kehitys on usein aika erilaista. 

Vierailija
20/22 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei monikaan kaveri, kavereiden vanhemmista taas erittäin monet silloin kun me lapset aikuistuimme.

Itsellä eroajatukset jyllää just tällä hetkellä päässä, ikää 37. Tuntuu, että tämä on ns. nähty ja meillä molemmilla on vain yksi elämä, emmekä saisi hukata sitä tällaiseen kuolleeseen arkeen. Toisaalta yritän vielä keksiä, miten voisimme sovittaa yhteen toisemme ja elämästä nauttimisen... haastavaa tuntuu tällä hetkellä olevan! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän