Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö sukulainen vain tajua vai tekeekö tämän tahalleen?

Vierailija
08.03.2018 |

Kehuu koko ajan erästä toista lasta. Kuinka touhuaa lapsen kanssa kaikenlaista. Kysyy osaako lapseni jo sitä tai tätä. Sitten heti perään, kuinka tämä toinen lapsi jo osaa.

Lapset samanikäisiä, eri sukupuolta vain.

Minua oikeasti ärsyttää ja eilen tuli tosi huono äiti fiilis, kun lapseni ei ole läheskään yhtä taitava, kun tuo toinen lapsi.

En ymmärrä, miksi tekee noin? Haluaako loukata tahalleen vai eikö vaan tajua?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kai lapsen taidot korreloi sun äitiyden kanssa.

Ehkä myöhemmin kertoo siitä paljonko itse jaksat touhuta lapsesi kanssa.. Lukeminen ym.

Vierailija
2/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kehuu sulle kälyn lasta? Ihan peruskauraa. Paras tottua koska tuota se tulee olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä..

Kertoi, kuinka oli käynyt lapsen kanssa yhdessä liikuntajutussa. Ehdotti minulle, että voisin viedä omanikin sinne. Sanoin, että aika hankalaa lähteä useamman lapsen kanssa yksin, että pitäisi olla toinen aikuinen mukana. Tokaisi vaan, että niin joo. Ei edes tarjoutunut mukaan.

En vaan tajua ko. ihmistä :(

Ap

Vierailija
4/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole anoppi, onneksi.

Ap

Vierailija
5/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat omituisia. Usein kauna ja kateus taustalla, onko tuolla sukulaisella omia lapsia? Joku sitä hiertää.

Vierailija
6/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla ja relaa! Jätä toinen omiin oloihinsa, jos hän kerran niin tympii. Toiset äidit ovat tuollaisia, ovat olleet aina ja tulevat aina olemaan, helpompi on siis antaa heidän päteä ja siirtyä itse syrjään.

Älä siis ala väittelemään tällaisen pätijä-äidin kanssa, vaan etsi normaali rento äitikaveri.

Vierailija
7/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla ja relaa! Jätä toinen omiin oloihinsa, jos hän kerran niin tympii. Toiset äidit ovat tuollaisia, ovat olleet aina ja tulevat aina olemaan, helpompi on siis antaa heidän päteä ja siirtyä itse syrjään.

Älä siis ala väittelemään tällaisen pätijä-äidin kanssa, vaan etsi normaali rento äitikaveri.

Äiti? Minun käsittääkseni ei ole kehumansa lapsen äiti.

Vierailija
8/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tällä sukulaisella ei ole omia lapsia.

Ap

Vierailija
9/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuollainen lapseton sukulainen. Aina tavatessa ylistää muiden lapsia, kuinka eteviä ja kyvykkäitä ovat ja yltävät varmaan vielä vaikka mihin (alakoululaisia), niin valtavan lahjakkaita ja hirveen, hirveen eteviä ja ja ja ....

Vierailija
10/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä..

Kertoi, kuinka oli käynyt lapsen kanssa yhdessä liikuntajutussa. Ehdotti minulle, että voisin viedä omanikin sinne. Sanoin, että aika hankalaa lähteä useamman lapsen kanssa yksin, että pitäisi olla toinen aikuinen mukana. Tokaisi vaan, että niin joo. Ei edes tarjoutunut mukaan.

En vaan tajua ko. ihmistä :(

Ap

No hyvänen aika, kysy voisiko viedä sinunkin lasta sinne.

Vierailija
11/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sitä on turha Harvia tajuaako toinen että joku asia loukkaa vai ei. Sanoo suoraan anteeksi nyt mutta en kyllä yhtään tykkää kun sanot tai teet noin.

Vierailija
12/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vanhemmuuteen. Tätä se on, kun ne kasvavat verrataan todistuksia, työpaikkoja ja lastenlasten määrää.... Tavoitteena on, että oma lapsi on aina muita parempi, ja jos hän hölmöilee, niin kaikki tämä vieritetään jonkin muun lapsen syyksi, luultavasti sinun lapsesi... Oisit vaan pysynyt lapsettomana. 😁

Vierailija
13/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te koette tällaisen kilpailuna ja vertailuna? Lapsettomalla nyt vain ei välttämättä ole mitään muuta samaistumispistettä kuin tämä toinen lapsi. Hän kyselee niistä asioista, mistä hän ymmärtää, ja helpoiten lapsuuteen olennaiset asiat hahmottaa juuri sen tutun lapsen kautta. Hän kuitenkin kyselee sinunkin lapsestasi, koska häntä kiinnostaa myös tämän elämä! Ei kaikesta tarvitse loukkaantua. Ja se, ettei hän tule sinun lapsesi kanssa harrastamaan: montako lapsen kanssa itse kävit ennen lapsia? Ei kenenkään aika kaikkeen riitä.

Vierailija
14/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tajua, harvassa onneksi on tarkoituksella pätijät. Tämä tyyppi vaan on niin haltioissaan tuosta lapsesta, että jopa sen räkä on kauneinta, mitä kenestäkään voi valua :)

Eli älä liikoja kuuntele, jos pipoa sen vuoksi alkaa kiristämään.

Vierailija
15/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen sana on tahalleen? Ymmärrän, että jos äidin verbaalinen osaaminen on tätä tasoa, niin ei se lapsikaan kaksinen ole.

Vierailija
16/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle että vertailusta tulee ikävä mieli. Tuollainen on moukkamaista käytöstä eikä sellaista tarvitse sietää. 

Vierailija
17/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toinen lapsi on ihana, niin miksi sitä ei saa sanoa? Tulet vielä moneen kertaan huomaamaan, että edes koulukuraattori ei kykene kehumaan lastasi.

Vierailija
18/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma mummo oli tollanen. Kun pääsin opiskelemaan KTM:ksi (ja kun myöhemmin valmistuin), ei tullut mitään positiivistä kommenttia häneltä. Sitten kun serkkuni lapsi pääsi opiskelemaan yliopistoon ruotsia (joka on hänen äidinkielensä), niin voi sitä kehun määrää. Aina näytteli mulle ja mun isälle tän mun isän veljen pojan tytättären valokuvia, ja kehui kuinka sievä on (eli siis kyseinen serkkuni lapsi). Ikäeroa meillä on kymmenkunta vuotta.

Tuli tosiaan olo, että tämä kyseinen neitokainen on mummolleni jotenkin tärkeämpi ja parempi. Täytyy kyllä sanoa, että kun omat lapseni ehkä lisivät joskus, niin homman nimi on se, etten puhu kuin hyvin vähän lapseni sisaruksen lapsista kyseiselle lapselleni. Ei ole kiva kuvitella, että mummolle on tärkeämpiä toiset lapsenlapset.

Uskomattoman urpoja ihmisiä olemassa.

Vierailija
19/19 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo sukulainen vain tee tuota silloin, kun sinun lapsesi on kuulemassa? Se voi nimittäin vaikuttaa hyvin negatiivisesti sinun lapsesi itsetuntoon, jos siis lapsi on jo sen ikäinen, että ymmärtää puhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme