Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työläisperhetaustaiset on yliopistossa helisemässä (tutkimus)

Vierailija
07.03.2018 |

"työläistausten opiskelijoiden opintie on tukkoisempi ja mutkikkaampi muihin ryhmiin verrattuna. "

Kommentit (27)

Vierailija
2/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia lukukausimaksut ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näi se valitettavasti on. Silloin kun asutaan kotona, niin kotiolot vaikuttavat koulunkäyntiin. Eli lukiossa kaikki eivät ole vielä tasa-arvoisessa asemassa.

Tästä syystä todistusarvosanoihin perustuvalla valinnalla suositaan automaattisesti parempiosaisia. Pääsykokeissa sen sijaan jokainen voi näyttää sen hetkiset taitonsa ja olen sitä mieltä, että valinnat pitäisi tehdä yksinomaan pääsykokeiden perusteella. Edes aiempaa koulutaustaa ei mielestäni tarvita, jos on puoluettomassa testissä selvästi muita etevämpi.

Vierailija
4/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan helisevä tiuku on aika lailla tarpeeton eli tarkoitatko, että työläistaustaiset ovat yliopistossa tarpeettomia?

Vierailija
5/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näi se valitettavasti on. Silloin kun asutaan kotona, niin kotiolot vaikuttavat koulunkäyntiin. Eli lukiossa kaikki eivät ole vielä tasa-arvoisessa asemassa.

Tästä syystä todistusarvosanoihin perustuvalla valinnalla suositaan automaattisesti parempiosaisia. Pääsykokeissa sen sijaan jokainen voi näyttää sen hetkiset taitonsa ja olen sitä mieltä, että valinnat pitäisi tehdä yksinomaan pääsykokeiden perusteella. Edes aiempaa koulutaustaa ei mielestäni tarvita, jos on puoluettomassa testissä selvästi muita etevämpi.

Olen valms maksamaan 5000 - 10 009 e/lapsi siitä, että preppauskurssien ansiosta menestyvät pääsykokeissa. Eli se siitä tasa-arvosta.

Vierailija
6/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jutussa siis tulee ilmi, että yliopistoon mennään myöhempään, ollaan pidempään ja työskennellään samalla. Taloudellinen turvattomuus on läsnä, lisäksi isältä ja äidiltä ei tule neuvoa koulutukseen liittyen - ei mitään.

Vierailija
7/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan puute ei estä opettamasta lapsille hyviä käytöstapoja. kurinalaisuutta ja ahkeruutta.

Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija
8/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan puute ei estä opettamasta lapsille hyviä käytöstapoja. kurinalaisuutta ja ahkeruutta.

Kokoomuksen äänestäjä

Sosiaalisen pääoman puute estää. 

Vasemmiston äänestäjä, maisteri alaluokkaisella perhetaustalla

Vierailija
9/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä

Toivottavasti olet tarpeeksi rikas ajaaksesi sillä edes omaa etuasi. Ihmetyttää ne lampaat, jotka äänestävät kokoomusta aivan kuin se loisi äänestäjälle hohteen joka nostaa siihen väestönosaan, jonka etua kokoomus ajaa.

Rikkaille ja erityisen hyvätuloisille on toki luonteva vaihtoehto oman etunsa edistämiseen.

Vierailija
10/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä

Yksikään näistä ei ole keskeinen akateemiselle uralle. Enemmän juuri sinne duunareille.

Röyhkeys, opportunistisuus ja kunnianhimo. Niillä minä olen pärjännyt.

Vierailija
11/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jutussa siis tulee ilmi, että yliopistoon mennään myöhempään, ollaan pidempään ja työskennellään samalla. Taloudellinen turvattomuus on läsnä, lisäksi isältä ja äidiltä ei tule neuvoa koulutukseen liittyen - ei mitään.

Tässä on aika hyvin tiivistetty mun kokemukseni.

Mutta mä olin nälkäinen ja älykäs. Olen yhä.

Vierailija
12/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä

Olen saanut kaiken tuon työläiskodissa. Ne eivät auttaneet yliopistossa, koska he eivät voineet neuvoa opiskelussa, uravalinnassa, eivät rahoittaa elämistä eikä tasoittaa työnsaantia suhteilla. Kotoa ei ollut kulttuuritaustaa.

Työläistaustalla tulee nimenomaan runsain mitoin ahkeruutta, nöyryyttä ja kurinalaisuutta.

Vierailija
14/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mun kokemus. Mutta mä olen myös nälkäinen, älykäs, sitkeä ja kunnianhimoinen. Periksiantamaton. Täytyy olla jos päivän opiskelee ja illasta yöhön on ruumiillisessa työssä. Nykyään hyvässä virassa ja uraputkessa.

Vierailija
15/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko meni nyt vähän kuuseen,. Oikea uutinen oli jotain ihan muuta ja todella pienet erot.

suomessa on todistetusti maailman paras koulutusjärjestelmä.

Nykymalli toimii.

Vierailija
16/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä

Toivottavasti olet tarpeeksi rikas ajaaksesi sillä edes omaa etuasi. Ihmetyttää ne lampaat, jotka äänestävät kokoomusta aivan kuin se loisi äänestäjälle hohteen joka nostaa siihen väestönosaan, jonka etua kokoomus ajaa.

Rikkaille ja erityisen hyvätuloisille on toki luonteva vaihtoehto oman etunsa edistämiseen.

Kokoomus olisi politiikallaan Ruotsissa sosiaalidemokraattinen puolue. Aitoa ’vahvimmat pärjää aina’ politiikkaa ei Suomen kokoomuksessa aja kuin Elina Leppämäki. Ja todellisuudessa kokoomus ei tällä hallituskaudella ja -koalitiolla ole saanut oikeastaan mitään niitä asioita ajettua, mitä nämä ’Kokoomuksen solvaajat’ täälläkin taitavat kuvitella. Aito Kokoomuksen äänestäjä on melko kypsä siihen, että tällä hallituskaudella vaan tepastellaan tärkeinä ympäriinsä ja annetaan periksi kaikissa äänestäjäkunnasta tärkeistä asioissa - Ja se Sotekin on sen maakuntasuhmuroinnin ja hyvä veli-politiikan seurauksena täysi susi eikä sitäkään saada maaliin asti (mikä tuntuu jo olevan ihan hyvä ratkaisu ...)

Vierailija
17/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Story of my life.

Vierailija
18/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös mun kokemus. Mutta mä olen myös nälkäinen, älykäs, sitkeä ja kunnianhimoinen. Periksiantamaton. Täytyy olla jos päivän opiskelee ja illasta yöhön on ruumiillisessa työssä. Nykyään hyvässä virassa ja uraputkessa.

Onko joku oikeasti noin itsetyytyväinen? Sen verran perinteinen suomalaisuus elää vielä, että tuollainen omakehu lemahtaa kyllä aika pahasti.

Vierailija
19/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä

Kokoomus olisi politiikallaan Ruotsissa sosiaalidemokraattinen puolue. Aitoa ’vahvimmat pärjää aina’ politiikkaa ei Suomen kokoomuksessa aja kuin Elina Leppämäki. Ja todellisuudessa kokoomus ei tällä hallituskaudella ja -koalitiolla ole saanut oikeastaan mitään niitä asioita ajettua, mitä nämä ’Kokoomuksen solvaajat’ täälläkin taitavat kuvitella. Aito Kokoomuksen äänestäjä on melko kypsä siihen, että tällä hallituskaudella vaan tepastellaan tärkeinä ympäriinsä ja annetaan periksi kaikissa äänestäjäkunnasta tärkeistä asioissa - Ja se Sotekin on sen maakuntasuhmuroinnin ja hyvä veli-politiikan seurauksena täysi susi eikä sitäkään saada maaliin asti (mikä tuntuu jo olevan ihan hyvä ratkaisu ...)

En nyt ihan käsittänyt pointtiasi. Ei tuo muuta sitä tosiasiaa, että hyväosaisten etua muiden kustannuksella ajavat, vaikkakaan eivät yhtä korostetun voimallisesti ja radikaalisti, kuin muutamissa muissa maissa jotkut puolueet ajavat.

Vierailija
20/27 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa muisto. Siivosin hotellissa koko opiskeluajat. Suvun eka ylioppilas. Osa hotelli vieraista kohteli kuin koiraa. Mutta eräs naisministeri, aika kuuluisa, jututti. Oli todella mukava.

Kun menin siivoamaan hänen huonettaan, siellä oli pöydällä minulle NIMELLÄ vähän suklaata ja lappu, jossa toivotti onnea opintoihin. ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi