Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muut pedikyyrissä käyneet - tekikö jalkahoitaja virheen?

Vierailija
07.03.2018 |

Kävin jalkahoitajalla. Kyseessä siis tuttu hoitaja, jolla oon käynyt kerran aikaisemmin ja lopputulos oli hyvä. Minulla on siis kynsissä kynsisientä parissa kynnessä, jonka takia oon kokenut jalkahoitajalla käynnin hyväksi.

Nyt kuitenkin jalkahoitaja leikkasi kynteni todella lyhyeksi, niin lyhyeksi että yhdestä varpaasti vuosi verta sukkieni läpi kenkiin lähtiessäni. Kävely sattuu ja jalat ovat todella kipeät ja varpaat punaiset. Kynteni ovat jopa niin lyhyet että joissain kynsissä ei melkein näy kynttä...

Eli kysymys kuuluu, tekikö jalkahoitaja virheen? Oisko mun kuulunut saada jotain alennusta jos leikkaa palan varpaastani samalla ja saa aikaan vuotavan haavan? Esimerkiksi isovarpaani joissa ei ollut sientä, leikkasi jalkahoitaja ne todella lyhyeksi niin ettei reunat melkein edes osu kynsivalleihin (!)

Voiko olla että kynsisieni oli jotenkin levinnyt myös muihin kynsiin ja hän vain leikkasi kaiken vioittuneen osan pois? Onko jollekin käynyt samalla tavalla, miten olette hoitaneet jalkojanne etteivät ne tulehdu?

Maksoin kuitenkin koko hoidosta 60 euroa, joten toivon tietenkin rahoilleni vastinetta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta jalkojenhoitajalta.Ei varpaankynsiä koskaan saisi leikata liian lyhyeksi. Niiden pitäisi oikeasti suojata varpaan päitä ja leikkaussuuntakin on tärkeä, se tulisi tehdä suorassa eikä kaarevasti ( kasvaa muuten sisään ihoon )

Vierailija
2/12 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki virheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsisieni leviää helposti eli aina eri leikkureilla ja viilalla ne kynnet joissa sientä. Sama kynsilakan kanssa, eri lakka sienikynsille ja terveille kynsille.

Vierailija
4/12 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika uskomatonta jalkojenhoitajalta.Ei varpaankynsiä koskaan saisi leikata liian lyhyeksi. Niiden pitäisi oikeasti suojata varpaan päitä ja leikkaussuuntakin on tärkeä, se tulisi tehdä suorassa eikä kaarevasti ( kasvaa muuten sisään ihoon )

Tiedän. Viime kerta oli todella hyvä ja miellyttävä, ja jalkani näyttivät todella siisteiltä heti jalkahoidon jälkeen. Siksi ihmettelen tätä käyntiä. Tällähetkellä etenkin toinen jalkani näyttää kammottavalta, ja kynteni ovat tosiaan ihan pyöristetyt monesta kohtaa ja niin lyhyet että koiran ulkoilutuskin sattuu...

Mietinkin että voiko olla että jalkahoitaja huomasi kynsissäni alkavaa sientä ja nyrhi siksi kaikki kynnet niin lyhyiksi. Olen kyllä pettynyt.

Ap

Vierailija
5/12 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut sisäänkasvanutta varpaankynttä/siitä johtuvaa tulehdusta kynnen reunassa apteekista saatavalla Betadine liuoksella. Laitan vanuun Betadinea ja varpaaseen vanun kiinni laastarilla yöksi. On auttanut melko pian.

Vierailija
6/12 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Viime kerta oli todella hyvä ja miellyttävä, ja jalkani näyttivät todella siisteiltä heti jalkahoidon jälkeen. Siksi ihmettelen tätä käyntiä. Tällähetkellä etenkin toinen jalkani näyttää kammottavalta, ja kynteni ovat tosiaan ihan pyöristetyt monesta kohtaa ja niin lyhyet että koiran ulkoilutuskin sattuu...

Mietinkin että voiko olla että jalkahoitaja huomasi kynsissäni alkavaa sientä ja nyrhi siksi kaikki kynnet niin lyhyiksi. Olen kyllä pettynyt.

Ap

Ei sieni ole syy leikata kynsiä niin lyhyeksi että veri lentää ja kipuilee !

Vierailija
7/12 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynsisieni leviää helposti eli aina eri leikkureilla ja viilalla ne kynnet joissa sientä. Sama kynsilakan kanssa, eri lakka sienikynsille ja terveille kynsille.

Tiedän tämän. Tiedostan että muutamassa kynnessäni on erittäin paha kynsisieni ja jalkahoitaja viilasikin melkein kaksi kynttä kokonaan irti. Siksi mietin oliko lopputulos yksinkertaisesti vain se että hän totesi että kaikissa kynsissäni oli sientä jota en itse nähnyt siksi viilasi ja leikkasi kaikki niin lyhyeksi.

Käyn siis säännöllisesti jalkahoitajalla (tällä nykyisellä toinen kerta siis) ja en nykyään itse leikkaa kynsiä juuri leviävän sienen takia ja lakkaamisenkin olen jättänyt pois. Ainoastaan hoidan lakalla jonka lääkäri on määrännyt kynsisienen hoitoon.

Niin ikävä vaiva joka alkoi ihan yhtäkkiä ensin jalkasienenä leviten kynsisieneksi... ennen ajattelin että sieni jaloissa vaivaa vain vanhuksia, ei nuoria naisia.

Ap

Vierailija
8/12 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitanut sisäänkasvanutta varpaankynttä/siitä johtuvaa tulehdusta kynnen reunassa apteekista saatavalla Betadine liuoksella. Laitan vanuun Betadinea ja varpaaseen vanun kiinni laastarilla yöksi. On auttanut melko pian.

Siis ongelmani on lähinnä se ettei kynsissäni ole enää reunaa jonne voisi laittaa vanua sen kipuillessa. Jokainen kynsi on siis leikattu ja viilattu niin syvälle että kynsi ei ole koholla ihosta ollenkaan.

Ap

Vierailija
9/12 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, hoida se kynsisieni pois!!

Vierailija
10/12 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, hoida se kynsisieni pois!!

:D heh.

Ap

Vierailija
11/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt varmaan jollain jalkahoitajalla, et tavallisella kosmetologilla? Koska en usko, että tavallinen hoitola edes suostuisi tekemään hoitoja sienipotilaalle. Siinä on iso tarttumisriski

Vierailija
12/12 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko pyytää kunnon sienilääkitys suun kautta, jos on useamman kynnen riesa?