Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinaattiletut! Pääruoka jo itsessään mutta entäs lisuke niille? Vai lisäke sellaisenaan mutta minkä pääraaka-aineen kanssa tarjottavaksi?

Vierailija
07.03.2018 |

Mitä helvettejä ne oikeastaan on...keitetty peruna ja pinaattilettu..ööh ei houkuta.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetyt pinaattiletut on oma suosikki. Nam. Voi kokeilla useita eri täytteitä vähän sen mukaan, mitä kaapista löytyy.

https://www.google.fi/search?q=t%C3%A4ytetyt+pinaattiletut&source=lnms&…

Vierailija
42/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti perunaa ja munakastiketta. Meillä on suosikkina vauvan päärynäsose ja raejuusto :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjolla on pinaattilettujen kanssa fetaa, kirsikkatomaatteja, kevätsipulia ja sitä puolukkahilloa. Varmaan sopisi myös esim. lohi, leikkeleet tai paistetut munat. Itse en puolukkahillosta välitä joten skippaan sen, muut syö ensin lettuja "suolaisella täytteellä" ja lopuksi sillä puolukkahillolla.

Vierailija
44/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö te niitä oikeasti? Eineslettuja?

Vierailija
45/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se taas niiin kaahheettaa!

Vierailija
46/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinäjoella on jo vuosikymmeniä tarjottu kouluruokailussa pinaattiletut jauhelihakastikkeen kera. Ei perunoita tai muutakaan lisäksi. Omituista!

Koska pohjanmaalla olis mitään älyllistä elämää nähty.

Vierailija
47/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites olis munakastike ja perunamuussi, pinaattilettujen kanssa, vanhan ajan tyyliin:)

"vanhanajan tyyliin"? Missä maailmankolkassa ja miten kauan sitten näin on toimittu?

Mitä helvtin tekemistä perunamuussilla ja letuilla on keskenään?!!!!!! Outoa että moni ehdottanut tätä, ei järjenhäöivää.

Pinaattiletut syödään minkä' tahansa hillon kanssa, tai vaikka ihan vaan puolukoiden.

Sopii myös tonnikalan ja puolukoiden kanssa jos suolasta haluaa.

Vierailija
48/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, koulussa oli aina pinaattilettujen kanssa kermaperunoita kuten joku jo mainitsikin. Itse tykkään syödä pinaattiletut voin tai margariinin kanssa sellaisenaan. Myös nakit (niitäkin oli joskus koulussa näiden kanssa) tai lihapullat sopii kaveriksi. Tonnikalaa myös tiedän ihmisten syövän pinaattilettujen kanssa, kuin myös sitä moneen kertaan jo mainittua puolukkahilloa.

Ei ainakaan meidän koulussa 80-luvulla. Sillon oli pinaattilettujen kanssa puolukkahilloa. Piste. Ja herkullista oli, kaikkien suosikkiruoka, ainakin suurimman osan ja lettuja haettiin lisää kunnes loppuivat.

Vierailija
49/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen letut itse :)

Vierailija
50/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa oli aina perunamuusia ja valkokastiketta, se oli parasta. 

Vierailija
51/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä, kun kaikki täällä tekevät ne itsekasvattamista pinaateista koko perheen kera töiden jälkeen illalla. Kaupassa pinaattiletut ovat vain hyllyn täytteenä.

Vierailija
52/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Miksi en söisi?

Vierailija
53/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse syön aina kermaperunoiden kanssa

Vierailija
54/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paistan isoja lettuja ja teen niihin suolaisen täytteen. Tortilloista tuttu jauheliha-papu-soossi on hyvä. Myös katkarapu-sipuli-smetana-paprika toimii.

Muutaman pienen ketun paistan lopputaikinasta lettupannussa ja lapset syövät niitä lopuksi hillon kanssa.

Vierailija
55/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pastasalaatti kaveriksi.

Alapeukutin, koska tässä ehdotuksessa on hiilihydraatti hiilihydraatin kaverina. Ehdotan kaveriksi raejuustoa, toki puolukkahilloakin

Vierailija
56/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savulohta tai muuta savukalaa nyhdetään reiluiksi paloiksi, hienoksi silputtua sipulia sekaan ja smetanaa, creme fraichea, majoneesia tms. sitomaan aineet yhteen. Mausteeksi suolaa, mustapippuria ja tilliä.

Vierailija
57/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koulussa pinaattilettujen kanssa höyrytettyjä nakkeja ja punaherukka-mansikkahilloa tai puolukkahilloa. Taisi olla myös porkkanaraastetta. Nykyisinkin syön pinaattiletut mieluiten nakkien seurana, myös joku savukala käy tai tonnikalapastasalaatti.

Vierailija
58/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savulohta tai muuta savukalaa nyhdetään reiluiksi paloiksi, hienoksi silputtua sipulia sekaan ja smetanaa, creme fraichea, majoneesia tms. sitomaan aineet yhteen. Mausteeksi suolaa, mustapippuria ja tilliä.

Tämmöinen kuulostaisi hyvältä! Tosta sainkin inspiksen että myös smetana, sipuli ja mäti toimisi varmaan! Tai semmoinen rapuskagenmössö? Kiitos!

Vierailija
59/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 1970-luvulla koulussa ne syötiin nakkien kera.

Mutta kyllä ne pelittää monen muunkin aineksen kanssa, kuten on lueteltu. Ja makeanakin hillojen ja kermavaahdon kanssa.

Jos on oikein herkulliset itse tehdyt, menevät sellaisenaankin.

Vierailija
60/69 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri koulujen versioita mitä olen maistanut:

Pinaattiletut, riisi-tonnikala-suolakurkku-omena-hmp-salaatti, omenahillo

Pinaattiletut, jauhelihakastike, puolukkahillo

Pinaattiletut, perunat, valkokastike, puolukkahillo

Lemppari on tuo riisi-tonnikalasalaatti ja raikas omenahillo 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi