Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työntekijä lounasravintolassa kysyy aina että otanko kuitin!?

Vierailija
07.03.2018 |

Stand! Olen käynyt jo vuosikausia siellä, ja en ole koskaan ottanut kuittia! Aina vaan sitä pitää minulta kysyä, ”otatko kuitin?” Tiedän kyllä että siitä on laki, mutta yksi sana: ASIAKASPALVELU! Hyvänen aika tätä Sääntö Suomea

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä tai yritykselle tulee sanktioita.

Vierailija
2/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on ongelmat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhalit

Vierailija
4/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka siitä ilmoittaisi minnekään, minäkö, ruokailija? Voisi vähän asiakkaan mukaan säätää asiakaspalvelua, että ei kysyttäisi tuota asiakkaalta, joka selvästikään ei ole mikään pykälä Pirkko!

Vierailija
5/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie itsellesi lounaseväät, niin johan loppuu kyselyt.

Vaikutat kyllä tyypiltä, että sinä päivänä kun työntekijä ei sitä kuittia tarjoa, sinä teet yrityksestä valituksen.

Vierailija
6/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie itsellesi lounaseväät, niin johan loppuu kyselyt.

Vaikutat kyllä tyypiltä, että sinä päivänä kun työntekijä ei sitä kuittia tarjoa, sinä teet yrityksestä valituksen.

Ei vaan sinä päivänä olen iloinen asiakkaan huomioimisesta. Mitä et ymmärtänyt?

Vierailija
7/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla, ettei se myyjä osaa lukea ajatuksia. Ja helpommalla pääsee kun kysyy kaikilta.

Toki voisit itse maksaessasi todeta heti, että kiitos en tarvitse kuittia.

Vierailija
8/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuka siitä ilmoittaisi minnekään, minäkö, ruokailija? Voisi vähän asiakkaan mukaan säätää asiakaspalvelua, että ei kysyttäisi tuota asiakkaalta, joka selvästikään ei ole mikään pykälä Pirkko!

Joku yli-innokas kyläpoliisi pian voisikin. Onhan täälläkin ollut noita aloituksia tyyliin "en saanut kuittia eikä edes kysytty" "sain kuitin, mutta myyjä kysyi, sehän pitää antaa kysymättä" - voinko tehdä ilmoituksen johonkin.

Se nyt vain tosiaan on laissa se kuittipakko, jos ärsyttää suosittelen pillittämään sinne suunnille, jossa lakeja säädellään.

Mutta jos olet oikein sosiaalisesti reipas ja uskallat puhua vieraalle ihmiselle, niin voit myös itse sanoa että ei kiitos, en ota kuittia 😉

Vierailija
9/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei voi tietää oletko vaihtanut ammattia verotarkastajaksi. Siksi.

Vierailija
10/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asiakas pitäisi velvoittaa sanomaan maksaessaan, ottaako kuitin vai ei

.

Hmmm...mistähän sitten keksisi niiskuttaa...

Vierailija
11/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten vaan antaisi kuitin kysymättä. Mielestäni joka ostosta kuuluu antaa kuitti. Kyllä asiakas varmaan osaa avata suunsa jos ei sitä halua. Kuitti on todiste ostosta.

Vierailija
12/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vaan antaisi kuitin kysymättä. Mielestäni joka ostosta kuuluu antaa kuitti. Kyllä asiakas varmaan osaa avata suunsa jos ei sitä halua. Kuitti on todiste ostosta.

AI joka päivä, vuodesta toiseen pitää avata suunsa!? Ja sanoa asia, jonka työntekijä jo tietää.

Vierailija
13/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AI joka päivä, vuodesta toiseen pitää avata suunsa!? Ja sanoa asia, jonka työntekijä jo tietää.

Mistä se työntekijä välttämättä tietää? Eivätkä ne yksittäiset naamat välttämättä jää muistiin eikä periaatteessa koskaan voi tietää onko joku nyt sitten viime näkemän alkanut kuitteja tarvitsemaan.

Ja oikeastaanhan se menee niin, että se kuitti pitäisi antaa jokaiselle ja maksaja sitten avaa suunsa jos ei sitä tahdo. Mutta käytännössä se on helpompaa kysyä, koska nämä elämäntapaporsaat sitten heittelevät kuitit mihin kädestä sattuu lentämään - paitsi siihen viereiseen roskikseen - voi hyvin kuvitella minkänäköistä näillä ihmisillä on kotonaan 😂😂

Vierailija
14/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se tietää oletko verotarkastaja. Kerran kun jättää kysymättä väärältä henkilöltä niin menee yritys nurin.

Vierailija
15/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä mieleen yksi asiakas, kun opiskeluaikoina työskentelin osa-aikaisesti kassatarjoilijana. Joku "parempaa väkeä" oleva rouva saapui turkis päällä nokka pystyssä asioimaan. Kysyin lopuksi sitten että haluatko kuittia? Sain tästä aivan kaameat huudot ja haukut, kuinka typerä ja ammattitaidoton olen. "Sä ET kysy haluanko kuittia, vaan sun kuuluu ANTAA SE KUITTI MULLE KYSYMÄTTÄ!! Herranjumala mistä kadulta tänne työntekijöitä revitään!!" Olin siis tosiaan ollut n. Viikon kyseisessä paikassa töissä. Tilauksen yhteydessä kysyi myös jonkin annoksen ainesosasta (Tyyliin onko tuossa kastikkeessa laktoosia) olin että "Mielestäni ei, mutta käyn vielä..." Johon sain myös huudot, kuinka lähettää sairaalalaskut sitten minulle. Ei antanut siis puhua loppuun ja jatkoin "Niin olin sanomassa että käyn vielä keittiöstä varmistamassa...."

Mistä näitä ihmisiä sikiää

Vierailija
16/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se tietää oletko verotarkastaja. Kerran kun jättää kysymättä väärältä henkilöltä niin menee yritys nurin.

No ei todellakaan mene nurin. Pienet sakot saa, jotka on mitättömiä verrattuna asiakastyytyväisyyteen siitä, että kuitista ei vängätä joka päivä turhaan. Jos siis yritykset tajuaisivat tämän.

Vierailija
17/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä lounasravintolassa. Osa asiakkaista ihan oikeasti haluaa sen kuitin, osa ei missään nimessä. Suurin osa sadoista asiakkaista käy syömässä joka päivä, en muista kuin muutamien kohdalla haluavatko kuitin vai eivät. Kysyin kuitista, tai en; aina joku suuttuu. Lisäksi kysymättä jättäminen voi tuoda yritykselle enemmän hallaa. Jätän siis kysymättä vain niiden muutamien kohdalla, jotka satavarmasti muistan kuitittomiksi ja lopuilta toivon kärsivällisyyttä. Hyvä ruoka, parempi mieli. :)

Vierailija
18/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit jo itse itsellesi: se on laki, joka velvoittaa tarjoamaan kuittia. Kaikesta sitä nykyään voikin mielensä pahoittaa. Raivoavatkohan 18-vuotiaatkin demi.fissä kun kassahenkilö kerrasta toiseen pyytää heiltä henkkarit alkoholin tai tupakan ostosta, vaikka ”monta kertaa olen ne näyttänyt!!!”?

Vierailija
19/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti lounasravintolassa jossa saattaa käydä jopa 200 asiakasta joka päivä niin ei se yksittäinen asiakas aina jää mieleen vaikka kävisit joka päivä, saati se että haluatko kuittia vai ei. Laki on mikä on ja kuittia on tarjottava tai sakkoa tulee jos viranomainen on vieressä ja nykyaikana tuollainen ylimääräinen sakko on yrittäjälle iso meno niin ei tuollaista riskiä noin vaan oteta.

Jos sua vaivaa niin paljon että tarjotaan kuittia niin mikset itse sano heille ettei tarjoa sulle kuittia ja näin jäät varmasti mieleen, sillä hankalat asiakkaat aina muistetaan.

Vierailija
20/34 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhlät eivät ota kuittia. Minä otan aina tarkistan, että siinä on mitä pitääkin. Asiakkaan ei pidä koskaan joutua erikseen pyytämään kuittia.

Kassalla ei ole mitään velvollisuutta oppia muistamaan, ketkä haluavat kuitin ja ketkä eivät.

Muistan aina, kun olin nuoruudessa yhden kesän pankkineitinä. Voi sitä melskauksen määrää, kun erehtyi kysymään henkkareita. Olin ollut töissä muutaman viikon, mutta tokikin minun olisi pitänyt muistaa kaikki mummot, jotka olivat pankissa asioineet jo ennen syntymääni. Minun olisi pitänyt antaa rahat ihmiselle, jota en ainakaan muistanut nähneeni koskaan. Kenenköhän olisi ollut vastuu, jos olisin sitten joskus antanut jonkun tililtä rahaa väärälle tyypille ihan vain siksi, etten saisi huutoja.

Mitä jos ap vain antaisi ihmisten tehdä töitään. Pieni jousto auttaa pitkälle. Kukaan ei ole kuollut siihen, että joutuu sanomaan ei kiitos kuittia.