Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko miehen joka eroaa liitosta sinun takiasi?

Vierailija
07.03.2018 |

Etkö haluaisi että olisi ensin vapaa?
Etkö epäile että tekee sen uudestaan?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa, että en ottaisi. Vai buustaako se omaa itsetuntoa niin paljon, kun joku ottaa eron SINUN takiasi?

Vierailija
2/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi, enkä ottanut, kun tosielämässä oli tällainen tilanne. Siitä huolimatta että olin tuohon mieheen palavasti ihastunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen vain ammattiliitto ja mietin jo pääni puhki, miten nämä asiat liittyvät toisiinsa :D

Vierailija
4/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanutkin tälläisen miehen. Erosi 14-vuoden liitosta tavattuaan minut.

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä miksi pitäisi olla ensin vapaana, jos on tavannut ihmisen jonka kanssa oikeasti haluaa olla?

Olen aivan varma, ettei mieheni tee koskaan samaa minulle mitä teki ex-vaimolleen, sillä me molemmat tiedämme olevamme toisillemme tarkoitetut.

Vierailija
5/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisella on lopussa oleva avo/avioliitto ja siinä tilanteessa törmää liian sopivaan ihmiseen, en menisi tuomitsemaan suorilta käsin ja elämää nähneenä. Toki se ei ole mikään suositeltava tapa mutta joskus niin voi käydä.

Jos olisi kysytty parikymppiseltä minulta, vastaus olisi ollut jyrkempi ja ehdoton nounou, mutta nyt 50+ ikäisenä en näe asioita niin mustavalkoisena. Pitäisi tietysti erota ennen kuin tällainen kertarytinä sitten tulee mutta niin vaan joskus käy ihmisille.

Jos itse nyt sinkkuna tapaisin miehen joka olisi sen sijaan "juuri eroamassa vaimostaan", olisin tarkkana: suht pian tulee tapahtua konkreettisia asioita eikä tätä klassista että "juuri nyt ei ole vielä sopiva hetki kertoa vaimolle". Sitä vaihetta voi kestää vuosia joillain! Jos on uuden ihmisen tavannut niin kyllä se on sopiva hetki. Ja todellakin korkea aika, tuli siitä uudesta suhteesta sitten mitään tai ei. Kun muut alkavat kiinnostaa, vanha suhde on loppu. Siinä vaiheessa kun muut alkavat kiinnostaa, täytyy tehdä palvelus itselleen ja vanhalle puolisolle ja erota. Lapsetkin vaistoavat tajuavat että parisuhde ei ole enää vanhemmilla kasassa.

Miten sen joku viisas sanoi - vanhempien parisuhde on lasten koti.

Vierailija
6/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota pettävää miestä. Sehän tekisi saman ennen pitkää minullekin.

Vierailija
7/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen vain ammattiliitto ja mietin jo pääni puhki, miten nämä asiat liittyvät toisiinsa :D

:D Jos vaimo on tulenpalava kokoomuslainen yrittäjä, niin ehkä silloin ammattiliiton jäsenyys voisi hiertää välejä.

Vierailija
8/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä miksi pitäisi olla ensin vapaana, jos on tavannut ihmisen jonka kanssa oikeasti haluaa olla?

Olen aivan varma, ettei mieheni tee koskaan samaa minulle mitä teki ex-vaimolleen, sillä me molemmat tiedämme olevamme toisillemme tarkoitetut.

Ei voi ikinä olla täysin varma kenenkään toisen aikomuksista. Ei kannata olla liian sinisilmäinen.

Vierailija
9/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oon sitä mieltä et eron jälkeen pitäs aina olla iteksiään et on sit uuden suhteen alkaessa omillaan oikeesti ja käsitelly eron. Nikn täytyy sanoo, että kyllä varmasti ottasin, jos ois tunne et toi on mulle se oikee puoliso ja sama toisinpäin.

Vierailija
10/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Ihan vain siksi, että jos se meidän rakkaus olisi niiiiin maailman kymmenes ihme, että rakkautemme tähden erottaisiin edellisestä suhteesta, niin varmaankin se elämän räjäyttävä rakkaus myös kestäisi sen että eron jälkeen mies viettäisi säällisen ajan itsekseen.

Vierailija
11/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottais sellaista miestä joka pettää vaimoaan. Kertoo jotain miehen moraalista ja minun moraalistani jos alkaisin suhteeseen varatun miehen kanssa.

Vierailija
12/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut. Käskin odottamaan kaksi vuotta, että on kasvanut omat siivet uudelleen eron jälkeen. Meillä oli 15 vuoden suhde kun hän oli naimisissa. 

Tapasimme kaksi vuotta eron jälkeen ja huomasin olleeni oikeassa. Nyt olemme yhdessä ja meillä on uusioperse. Neljä lähes aikuista lasta ja hyvin menee. 

Hyvää kannattaa odottaa. 

Vierailija
13/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. 

En ottaisi siinäkään tapauksessa ettei edes pettäisi vaimoaan minun kanssani ennen eroaan, vaan tekisi ns. oikeassa järjestyksessä asiat. Mutta en siltikään ottaisi, hyvänen aika millainen tuollainen mies oikein olisi...

Vierailija
14/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvistä miehistä ei erota, eronnut mies on usein perhe-elämän kanssa ristiriidassa oleva ilmiö. "Tarkoitettuja toisilleen" on myös aika löysä peruste lähteä viemään lapsilta isää.

Vierailija
15/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hän on naimisiin mennessään ajatellut samalla tavalla, että on vaimon kanssa "toisilleen tarkoitetut".

Tuskin kukaan solmii avioliiton ajatellen että rakastas myötä- ja vastoinkäymisissä kunnes tulee joku parempi vastaan.

Itse en ottaisi miestä, joka pitää avioliitossa silmät auki josko löytyisi sittenkin parempi kumppani, ei ole takeita etteikö tekisi niin udestaan.

Vierailija
16/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yhteinen historia ja sitoutuminen ei merkitse miehellesi mitään, jos tunteet syttyy. Toivottavasti liittonne kestää, mutta tuo on todella tyypillistä noille tosirakastujille.

Vierailija
17/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin erota kaikessa rauhassa, ja sitten olisin, että ähäkutti, olet tyhjän päällä. Semmoisen nainen ansaitsee jotakin parempaa.

Vierailija
18/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tunne varattuja naisia kohtaan mitään. Heti kun saan tietää jonkun naisen olevan varattu (saati naimisissa asti), katoaa kaikki viehätysvoima ja hän on kuin saman sukupuolen edustaja minulle.

Vierailija
19/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olemme yhdessä ja meillä on uusioperse.

Hyvää kannattaa odottaa. 

Ohhoh! Onnea uusioperseen johdosta.

Vierailija
20/37 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) Aina voi haluta. Mutta toisaalta joskus uuteen ihmiseen kerkeää tutustua, vaikka ei ole vielä ehtinyt erota. Toki voi odottaa että ei aloita suhdetta ennen eroa ja voi vaikka odottaa että se toinen kokeilee vapautta vielä välissä. Mutta muuttaako se sitä tosiasiaa, että olette tutustuneet ja kenties ihastuneetkin jo ennen eroa?

B) Voiko tehdä uudestaan. No ihan sama kysymys olisi edessä, vaikka mies/nainen olisi eronnut vaikka ketään tai mitään ei olisi kiikarissa. Sen voi aina tehdä uudestaan, jos on onneton suhteessaan.