Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväperheiden kummat käytännöt?

Vierailija
19.04.2006 |

Meillä on kaksi ystäväperhettä, joiden kanssa kyläillään puolin ja toisin. Nämä perheet aina ihmettelevät, miksi lapset leikkivät niin sopuisasti tuntikausia kun ollaan meillä, ja heidän kodeissaan taas tulee koko ajan tappelua ja riitaa.

Meillä on tapana, että eskari-tai kouluikäiset lapset menevät lastenhuoneisiin leikkimään ja 2-3-vuotiaille otetaan leluja olohuoneeseen ja he saavat leikkiä keskenään samalla kun aikuiset jutustelevat tai juovat kahvia. Tottakai pienetkin saavat mennä isojen leikkejä katsomaan, jos haluavat.

Ystäväperheiden kotona lasten pitää leikkiä aina yhdessä. Kaikille sopivia leikkejä on melko vaikea sisätiloissa keksiä, kun joukossa on kaikenikäisiä vuoden vanhasta 12-vuotiaaseen. Leikit ovat lähinnä sitten juuri sitä, että huudetaan vaan vuorotellen, että pienemmät sotkee ja isommat kiusaa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eivät sitten kuitenkaan halua syödä meillä, kun kotona odottaa ruokatarpeet, jotka sitten menisivät hukkaan. Eli joko meidän pitää luopua päiväruuasta ja vaihtaa se kahveihin tai sitten tarjota vieraille kahvit ja syödä samalla itse ruokaa tai jättää vieraat kokonaan kahvittamatta.

Vierailija
2/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...perheessä esikoinen nukkui huonosti vauvana ja heräsi aina jos tutti putosi suusta.

Niinpä vanhemmat nukkuivat lattialla pinnasängyn vieressä vuoroöin voidakseen sitten tarvittaessa sujauttaa tutin takaisin suuhun kun huuto alkoi....

Sit ihmettelivät kun väsyttää, selkä on kipeenä ja pinna kireällä:o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä naljailua tulee tavoista, osallistumisesta kotitöihin, avuttomuudesta... ei sitä ole kiva kuunnella

Mä mielummin kehun ukkoani (ja kahden ollessa sitten ehkä jotakin muuta)

Vierailija
4/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eniten neuvoja sataa niiltä, joiden vauvat ovat nukkuneet yönsä. Mitä heidän sitten olisi pitänyt tehdä? Antaa vauvan huutaa ja nukkua siinä huudossa itse hyvin?

Vierailija
5/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiön naulakossa roikkuva pyyhe johon lasten suut pyyhitään ruuan jälkeen pesemättä niitä mitenkään ensin. Eli naulakossa roikkuu pyyhe joka on täynnä ruuanjämiä ja sillä lääpitään lasten (3kpl) naamat joka ruuan jälkeen

Vierailija
6/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo puolison mollaaminen =(.

Vierailija
7/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja eniten neuvoja sataa niiltä, joiden vauvat ovat nukkuneet yönsä. Mitä heidän sitten olisi pitänyt tehdä? Antaa vauvan huutaa ja nukkua siinä huudossa itse hyvin?

Vierailija
8/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhään nukkumaan käyminen. Ja sitten ihmetellään, kun aamulla herääminen on vaikeaa, kun aamulla lapset kiukuttelevat, kun tulee liian kiire...

Vierailija
9/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viittasit siihen että itselläni olisi hyvin nukkuva vauva niin olet väärässä- meilläkin on valvottu osamme kyllä. Mutta järkeä olen käyttänyt hänen hoidossaan silti.

Minusta on kummaa ettei lapsi olisi esimerkiksi voinut nukkua pinnasängyssä joka olisi ollut vanhempien makuuhuoneessa, näin molemmat vanhemmat olis voineet nukkua sentään kunnon sängyssä eikä lattialla.

Eikä vauvaa ole mikään pakko totuttaa tuttiin, muuten!

T:3

Vierailija
10/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä sitten lapset vinkuvat ruokaa ja ovat meenneetkin itse jopa jääkaapillekin!! ystäväni toteaa sitten että lähdetäänkö kotiin syömään.. eikö niitä lapsia voi ensin syöttää ja tulla vasta sitten. kahvit ja piparit ym aina tarjoan , joskus jopa ruokaaakin. mutta jos minä satun olemaan kylässä ruokaaikana ystäväni luona hän ei tarjoa ruokaa lapsilleni.

Vierailija
11/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun ei mikään auttanut: ei huolinut tuttia, ei auttanut iltakylvyt, iltalaulut, rinnalle tai ilman rintaa nukuttaminen, ruokavaliot, kapalot, valot, pimeys, äänet, hiljaisuus, ei mikään. Ja hyödyttömiä neuvoja riitti ja niistä sai ymmärtää olevansa vain huono nukuttaja.

Ja nyt on uusi vauva tulossa, ja varmaan tämä taas alkaa hermostuttamaan tuolla mielen sopukoissa.

Vierailija
12/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viipyvät sitten tosi myöhään. Mukavia ihmisiä ovat, mutta harmittaa kun meidän lapset ovat ihan uupuneita siihen aikaan, tai sitten ovat jo nukkumassa, niin että ei ole leikkikavereita vieraille lapsille.

Mua harmittaa suunnattomasti se, että mun miehelläni on tapana antaa palautetta tekemisistäni suoraan. Eli kylässäkin ollessa saattaa alkaa torumaan jos teen jotain hänen mielestään väärin. Just viikonloppuna tämä taas tapahtui. Ja kun siitä olen niin monesti sanonut ja aina sen unohtaa. Minunkin mielestäni se on tympeä tilanne kun aletaan mollaamaan toista kylässä. Puolin ja toisin hankala.

Vierailija
13/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun he tulevat meille kylään alkaa meidän kodin " sisustaminen" ... Tavarat nostettaan pois pöydiltä ja hyllyiltä, että ystäväni lapsi saa leikkiä rauhassa..

Että tuo raivostuttaa mua!! Pitäkää vaan tiukkapipona, mutta kyllä meidän lapsi kylässä ja kotona uskoo, kun kielletään koskemasta johonkin tavaraan. En minäkään " sisusta" toisten koteja.. Ja se vielä, että kun ovat lähdössä kotiin tavaroita ei siirretäkään enää oikeille paikoilleen.

Ps. ja lapsemme ovat saman ikäisiä

Vierailija
14/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaneet pari vuotta sitten oman firman. Lapset hopidossa klo 08-18, joskus sattunut että jopa 20-21 saakka. Aina kauhea kiire ja stressi, lapsille tärkeät tapahtumat koulussa unohtuvat. Ja nyt hommaavat sivukonttoria viereiseen kaupunkiin.

No, rahaa ja aikaa kyllä sitten on etelänmatkoihin ja laskettelureissuihin, mutten nyt tiedä korvaako tuo sitä tavallista arkea lasten kanssa.. :(

t: ei edes kade kotiäiti :)

Vierailija
15/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisenä puolitoistavuotiaasi sitten alkoi nukkumaan kunnolla yöt?

Minun naperoni on reilu 2v eikä nuku kunnollä öitä saati päikkäreitä jotka olisivat hänelle vielä tarpeen.

Neuvolassa on todettu motorista levottomuutta ja se ilmenee eniten juuri silloin kun pitäis rauhoittua nukkumaan.

Voin vaan kuvitella kuinka mietit jo etukäteen nukkumisjuttuja uuden vauvan kanssa!

Koita kuitenkin olle stressaamatta liikaa- voihan olla että uusi tulokas onkin rauhallinen ja kiltin temperamentin omaava ja hyvin nukkuva tapaus...

T.3

Vierailija
16/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän perheeseen kun menee kylään saa juuri ja juuri kengät pois - usein on vielä takki päällä, kun emäntä (tai emännän äiti, jos on myös kylässä) tulee rätillä ja/tai imurilla sörkkimään eteiseen.

huushollissa samaiset naiset kulkevat lähes koko ajan rätti kourassa pyyhkäisten pöytää, hyllyä tai lattiaa tai missä nyt näkyykään tahraa tai likaa.

yritä nyt siinä sitten rentoutua.

mutta vaikka muuten ovat siivoushulluja, eivät kuitenkaan ole oppineet roskiaan lajittelemaan. tästä asiasta minä taas huomautan heille, kun he ovat meillä kylässä.

lisäksi ainokaisen lapsen nukutusrituaalit ovat sen verran suuri numero, että paras kyläillä ko ajan ulkopuolella. silloin saisi vaikka japanin keisari istua yksinään. ja sitten jos lapsi nukahtaa, pitää olla hiirenhiljaa ja joka elektronisesta laitteesta otetaan piuhat irti, ettei vaan piippaisi, kun pallero nukkuu.

Vierailija
17/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös että lapset ovat hirmu erilaisia. Minulla on kaksi poikaa, joista on kasvatettu ihan samalla tavalla, mutta toisen kanssa tällainen tottelevaisuus ei ole toiminut samoin kuin toisen kanssa. Eli silloin olemme tehneet ihan samaa, että olemme nostelleet arvokkaan oloisia esineitä kylässä korkeammalle ihan vaan siksi, että ei menisi rikki. Tietysti on fiksua siivota ne paikalleen kun lähdetään pois, mutta joskus on ehkä ihan vaan unohtunut jotain. En kyllä usko, että omassa ystäväpiirissäni olisi ihmisiä, joille tärkeämpää on tavaroiden paikallaan pysyminen kuin mukava yhdessä olo. Ainakin itse mielelläni näen vaivaa kun ystäväni tulevat, jotta kaikilla olisi mukavaa ja helppoa olla.

Vierailija
18/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isäntäperheen naamasta näkee, että meidän touhukkaan tyttäremme tutkimusretket ärsyttävät yli kaiken. Itselle hirveä stressi, kun pitää koko ajan kieltää ja pitää sylissä, ettei vaan koskisi mihinkään. Ja kun ei niitä tavaroita saa siirtää poiskaan...En jaksa enää tuollaisissa kodeissa kyläillä.

Vierailija:

Aina kun he tulevat meille kylään alkaa meidän kodin " sisustaminen" ... Tavarat nostettaan pois pöydiltä ja hyllyiltä, että ystäväni lapsi saa leikkiä rauhassa..

Vierailija
19/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. yhdessä perheessä on just tätä miehen mollaamista ja käskyttämistä ja suoranaista riitelyä vieraiden kuullen ja varmaan kahta kauheampaa tappelua, kun ei ole vieraita. voi lapsi parkoja.

Sitten toinen perhe, jonka lapset ihan aikuisten luvalla saavat syödä KAIKKI herkut mitä pöydässä on tarjolla. Kotona ei sitten kuulemma syödä herkkuja... Juu, meidän koti onkin huvipuisto, jossa lapset saavat hötkyillä ja herkutella vapaasti :(

Yhdelle perheelle ei kelpaa kertakaikkiaan mikään tarjottava, vaikka ei olla allergisia. Tosi stressaavaa, kun on itse laittanut pöydän, eikä siitä syödä mitään. Nillä on muutenkin tosi hyvät ruokatottumukset, eineksia ja herkkuja jatkuvasti ja jotain lihaa ja perunaa, eikä mitään vihanneksia koskaan, kun aikuiset eivät tykkää ja näin ollen eivät lapsetkaan.

Vierailija
20/37 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" naisten" juttuja tai ylipäänsä henkilökohtaisia asioita. Ärsyttävää. Menen sinne tapaamaan ennen kaikkea ystävääni, en hänen miestään. Enkä kerro miehelle kaikkia samoja juttuja kuin ystävälleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän