Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hipsteriys yhtä kuin myöhästynyt puberteetti?

Vierailija
07.03.2018 |

Kun seuraa hipsterien mieltymyksiä, ulkonäköä ja elämäntapaa vaikuttaa siltä kuin kyseessä olisi vain myöhästynyt teiniangsti. Vegaanius, tatskat, kapinoiva ulkonäkö jne.
Monesti nämä hipsterit olivat niitä luokkansa fiksuimpia ja hyväkäytöksisimpiä yläasteella. Jäikö heiltä omasta mielestä jotain kokematta teininä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos aloitukseen tuli kirjoitusvirheitä.

Vierailija
2/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se on ulkoinen tyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille jotka eivät ole koskaan tavanneet hipsteriä niin alla hipsterin määritelmä Urbaanin sanakirjan mukaan.

Engl. hipster. Hipsterit ovat ihmisiä jotka yrittävät poiketa nk. massasta pitämällä (tai esittämällä pitävänsä) kaikesta - musiikista, elokuvista, vaatteista, hiustyyleistä, harrastuksista - mikä ei vielä ole noussut massan laajempaan tietoisuuteen tai ns. muotiin. 

Vierailija
4/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään hipsteriä paikalla?

Vierailija
5/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako hipsteri vastata muutoin kuin alapeukuttamalla?

Vierailija
6/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsterit, punkkarit, kettutytöt, anarkistit.. Kaikki ovat myöhäisen teini-iän angstin mukanaan tuomia ilmiöitä. Siinä henkisessä ikävaiheessa pitää vaan päästä näyttämään omaa erinomaisuuttaan muille ihmisille. Hipsteriys on kuitenkin ohimenevää. Vai oletteko nähneet kuusikymppisiä hipstereitä?

Kyllä ne nuoruuden höpsötykset iän myötä karisee..

Vierailija
7/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hipsterit, punkkarit, kettutytöt, anarkistit.. Kaikki ovat myöhäisen teini-iän angstin mukanaan tuomia ilmiöitä. Siinä henkisessä ikävaiheessa pitää vaan päästä näyttämään omaa erinomaisuuttaan muille ihmisille. Hipsteriys on kuitenkin ohimenevää. Vai oletteko nähneet kuusikymppisiä hipstereitä?

Olen nähnyt yli 40v hipstereitä. Ei ole mitenkään kaunista nähtävää ;)

Vierailija
8/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsteriydestä puhuminen tänä päivänä ainakin on merkki myöhästyneestä kehityksestä. Se oli in noin 10 vuotta sitten, tosin jossain helsingissä siihen älyttiin havahtua vasta 2012... mut sielläkin se on ollut jo vuosia sitten ohi.

Vierailija
9/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hipsteriydestä puhuminen tänä päivänä ainakin on merkki myöhästyneestä kehityksestä. Se oli in noin 10 vuotta sitten, tosin jossain helsingissä siihen älyttiin havahtua vasta 2012... mut sielläkin se on ollut jo vuosia sitten ohi.

Kyseessä on kuule paljon vanhempi ilmiö kuin tuo 10v. Taidat itse olla pahasti jäljessä kehityksestä ;)

Vierailija
10/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano itseäni hipsteriksi, mutta jotkut muut sanoo ja myös monet kaverini ovat ihan selvästi niitä. Ja teen välillä erittäin hipsterimäisiä asioita koska niissä on mulle järkeä ja tuntuvat luonnollisilta ja kivoilta.

On niitä ärsyttäviä hipstereitä tullut muakin vastaan. Sellaisia ihmisiä joille kaikessa tekemisessä tärkeintä on se sosiaalinen signaali, jonka sillä voi lähettää, ja teon vaikutus henkilökohtaiseen imagoon. Tuntuu että näillä tyypeillä koko identiteetti on suunnilleen sama kuin imago. Aika surullista, ja kyllähän noin pahasti häiriintynyt ihminen melkein väkisinkin käyttäytyy sietämättömästi.

Mutta heitä ei hipsterit mitenkään omista. Me vaan ollaan tälle nyt kolmekymppiselle sukupolvelle se väki, jonka kulttuurilla on jostain syystä statusta. Vähän hassua kun jotkut niin vahvasti yhdistää hipsteriyden siihen, että pitää nimenomaan olla valtavirtaa edellä, mutta minä en ole koskaan nähnyt itse hipsterien parissa merkkejä tuosta asenteesta. Päin vastoin enimmäkseen hipsterien ilo ja kiinnostus outoja, uusia tai erikoisia juttuja kohtaan vaikuttaa musta hyvin aidolta, ja erityisen ihanaa heistä on löytää jotain uutta jaettavaksi. Sitten jos aika, suosio tai kyllästyminen muuttaa nämä asiat, niin monta uutta jo löydetty välissä.

Vierailija
11/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on kuule paljon vanhempi ilmiö kuin tuo 10v. Taidat itse olla pahasti jäljessä kehityksestä ;)

Ai "ite oot"-puolustus? Tuo ei ole kyllä toiminut sitten ala-asteen... heitätkö seuraavaksi et "mun isä on vahvempi kun sun isä" vai mitä?

Vierailija
13/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset kuusikymppiset hipsterit tulet näkemään vasta noin kolmenkymmenen vuoden kuluttua jos Luoja suo ja meillä edelleen on toimiva kulutusyhteiskunta. Nämä jutut menee sukupolvittain, edellisten sukupolvien jäsenet harvoin onnistuu "taantumaan" nuorempiensa keksimiin trendeihin.

Vierailija
14/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sano itseäni hipsteriksi, mutta jotkut muut sanoo ja myös monet kaverini ovat ihan selvästi niitä. Ja teen välillä erittäin hipsterimäisiä asioita koska niissä on mulle järkeä ja tuntuvat luonnollisilta ja kivoilta.

On niitä ärsyttäviä hipstereitä tullut muakin vastaan. Sellaisia ihmisiä joille kaikessa tekemisessä tärkeintä on se sosiaalinen signaali, jonka sillä voi lähettää, ja teon vaikutus henkilökohtaiseen imagoon. Tuntuu että näillä tyypeillä koko identiteetti on suunnilleen sama kuin imago. Aika surullista, ja kyllähän noin pahasti häiriintynyt ihminen melkein väkisinkin käyttäytyy sietämättömästi.

Mutta heitä ei hipsterit mitenkään omista. Me vaan ollaan tälle nyt kolmekymppiselle sukupolvelle se väki, jonka kulttuurilla on jostain syystä statusta. Vähän hassua kun jotkut niin vahvasti yhdistää hipsteriyden siihen, että pitää nimenomaan olla valtavirtaa edellä, mutta minä en ole koskaan nähnyt itse hipsterien parissa merkkejä tuosta asenteesta. Päin vastoin enimmäkseen hipsterien ilo ja kiinnostus outoja, uusia tai erikoisia juttuja kohtaan vaikuttaa musta hyvin aidolta, ja erityisen ihanaa heistä on löytää jotain uutta jaettavaksi. Sitten jos aika, suosio tai kyllästyminen muuttaa nämä asiat, niin monta uutta jo löydetty välissä.

Kiitos kattavasta, henkilökohtaisesta näkemyksestä

Vierailija
15/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei jostain syystä juuri puhuttu hipstereistä ennen 2010 jopo ja partamiesaaltoa. Suurissa kaupungeissa näitä on tietysti ollut pitkään.

Vierailija
16/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai "ite oot"-puolustus? Tuo ei ole kyllä toiminut sitten ala-asteen... heitätkö seuraavaksi et "mun isä on vahvempi kun sun isä" vai mitä?

Taisit olla näitä hipster wannabe tyyppejä  silloin kun se oli hetkellisesti lähes valtavirtaa.

Vierailija
17/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei jostain syystä juuri puhuttu hipstereistä ennen 2010 jopo ja partamiesaaltoa. Suurissa kaupungeissa näitä on tietysti ollut pitkään.

Ollaan pieni maa ja syrjässä, ihan luonnollista että tänne rantautuu tuollaiset jutut hitaammin. 

Kyllä täälläkin toisaalta oli niitä hipstereitä sitä ennen jo, heitä ei vaan sanottu hipstereiksi. Eikä hipsterit tainneet vaikka Brooklynissä tai Oregonissakaan sillä lailla räjähtää käsiin ennen kuin nollaluvun lopuilla?

Vierailija
18/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten närästyksessä kaikenlaisia "marginaaliryhmiä" kohtaan on jotain aika huvittavaa. Oma keskiluokkainen närästys perustellaan toisten "kehittymättömyydellä". Onhan se nyt kamalaa, jos kaikki eivät kaksikymppisinä hanki tuulipukua, taloa, keskipalkkaista työpaikkaa, 1.8 lasta ja ala viettää vapaa-aikaansa lähimmässä marketissa.

Itse olen varmaan aika tylsä ja tavallinen, mutta aina ilahduttaa, kun joku uskaltaa näyttää just siltä kuin haluaa. Ihan sama, mistä se sitten kumpuaakin.

Vierailija
19/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten närästyksessä kaikenlaisia "marginaaliryhmiä" kohtaan on jotain aika huvittavaa. Oma keskiluokkainen närästys perustellaan toisten "kehittymättömyydellä". Onhan se nyt kamalaa, jos kaikki eivät kaksikymppisinä hanki tuulipukua, taloa, keskipalkkaista työpaikkaa, 1.8 lasta ja ala viettää vapaa-aikaansa lähimmässä marketissa.

Itse olen varmaan aika tylsä ja tavallinen, mutta aina ilahduttaa, kun joku uskaltaa näyttää just siltä kuin haluaa. Ihan sama, mistä se sitten kumpuaakin.

Taidankin ottaa happosalpaajan

ap

Vierailija
20/51 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla hipstereitä on eniten?