Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat avioparit, miten jaatte tulot?

Vierailija
07.03.2018 |

Miten jaatte tulot avioliitossa, jossa ei ole lapsia? Kiinnostaa etenkin tilanne, jossa on suuret tuloerot, esim. naisella 1500 e/kk ja miehellä 6000 e/kk. Onko yleensä tapana jakaa rahat puoliksi tai vaikkapa siten, että mies maksaa 80 % ja nainen 20 %?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks joka päivä sama aloitus vähän eri numeroilla?

Kelle maksetaan näistä aloituksista? Ei meinaa kukaan täysjärkinen kysy joka päivä samaa asiaa ilman, että sille on joku rahallinen motiivi.

Vierailija
2/6 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa enemmän ja maksaa asunnon, kahden auton kulut sekä ruuat. Minä maksan nettiliittymän,netflixin ja pienempiö menoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rahat yhteisiä ja omaisuus yhteistä.

Vierailija
4/6 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ihmiset jakavat tulojaan?

Vierailija
5/6 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ihmiset jakavat tulojaan?

Tämä ei mahdu minullekaan päähän. Onko jokin oletus, että tulot jaetaan jos ollaan naimisissa? 

Vierailija
6/6 |
07.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika pieni tuloero, mies saa korkeintaan 200e/kk enemmän käteen kuin minä. Meillä menee aika tasan toi rahojen käyttö, minä teen selkeästi enemmän huonekalu- ja sisustushankintoja ja mies saattaa vastaavasti sitten maksaa sähkölaskun tai vastaavan. Tämäkin vaihtelee, eli viimeksi minä maksoin sähkölaskun ja mies tilasi meille jonkun asian. Sitten taas minä laitan enemmän säästöön meidän yhteiselle säästötilille, mutta sekin kompensoidaan aina jotenkin.

Lähtökohta on, että yhteinen elämä, yhteinen koti ja yhteiset menot/tulot. Unohtamatta kuitenkaan, että rahaa pitää jäädä myös niihin omiin juttuihin.