Miten Facebook osasi ehdottaa mulle kaveriksi mun pomoa?
Olen vasta toista viikkoa töissä. En ole googlettanut häntä tai etsinyt muutenkaan mistään. Meillä ei ole yhteisiä kavereita. Se tuli ensimmäisenä siihen "ihmisiä joita saatat tuntea" osioon.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sen puhelinnumero puhelimen muistissa?
On kyllä. En ole ajatellutkaan, että sitäkin kautta mun tietoja kerätään... No selvispä sekin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä tulee kyseeseen vain siinä tapauksessa, että on antanut fb:lle luvan käyttää yhteystietoja.
Muuten pomo on saattanut katsella profiiliasi Facebookissa.
Olen potilastyössä ja ihan jatkuvasti mun vastaanotolla käyneitä ilmestyy ”ihmisiä joita saatat tuntea”-palkkiin. Ihan varmaan siis käyneet kattomassa mun profiilin....fb kieltää tuon, mut ei voi olla sattumaa!
Vierailija kirjoitti:
Olen potilastyössä ja ihan jatkuvasti mun vastaanotolla käyneitä ilmestyy ”ihmisiä joita saatat tuntea”-palkkiin. Ihan varmaan siis käyneet kattomassa mun profiilin....fb kieltää tuon, mut ei voi olla sattumaa!
Käyttää myös sijaintitietoa, eli ehdottaa henkilöitä jotka ovat olleet sun lähellä
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta toista viikkoa töissä. En ole googlettanut häntä tai etsinyt muutenkaan mistään. Meillä ei ole yhteisiä kavereita. Se tuli ensimmäisenä siihen "ihmisiä joita saatat tuntea" osioon.
Itselle kävi samalla tavalla. Ja ehdotti kaveriksi myös entistä pomoani. Ja ei ole heidän puh numeroon kännykässä. On vaan työpaikan numerot koodeilla 'kanslia 1', 'kanslia 2'. Häivyin tämän takia facesta kokonaan. Olisi pitänyt laittaa jotain estoja, mutta en jaksanut. Installa, Whats upilla ja Twitterilläkin pärjää.
myös kaikkia joille on lähettänyt sähköpostia ehdottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttää myös sijaintitietoa, eli ehdottaa henkilöitä jotka ovat olleet sun lähellä
Jep, 4 luulee olevansa niin kiinnostava, että toistuvasti asiakkaat etsii hänet netistä :)
Miksi sitten käytätte FB:n puhelinsovellusta?
Näitä juttuja kannattaa miettiä, kun harkitsee rupeaako käyttämään fb.tä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelin, kun kaveriehdotukseksi tuli hammaslääkärini enkä todellakaan ole hänen profiiliaan katsonut.
Koska pomos Facestalkkaa sua ja seurailee mitä jolkaiset sos.mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käytä, ellet ole antanut erikseen lupaa käyttää sijaintitietoja. Automaattisesti ne eivät ole päällä.
Stalkkaamisen kohteeksi joutuminen siis paljon todennäköisempää.