Ällöttää kun mies sanoo uppista nostaessaan lasta!!!
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Ap veti hernulin nenuliin.
Ja pukeutui paituliin.
Lasten hoitooppaassa lukee, että miehen kuuluu sanoa HIII OPP.. 😄
Ap taitaa on rasittava mamma ja puoliso😁Uppista vaan Aapeelle😂
Tuo hiiop kuulostaa hyvältä. Joku voisi sanoa huppaa, up tai uppaa, ehkeivät ne toimi lässytyssanana.
Vierailija kirjoitti:
Sehän pitäisi oikeasti sanoa "uppitta". Tiinä muun lättytykten lomatta.
Miksi minkään ikäisille pitäisi lässyttää? Ihmiset tekevät sitä vieläkin, sitten pahoittelevat kun kuulevat ikäni. Missä menee raja minkä ikäisille kuuluu esittää retardia ja puhua huonosti?
N34
Tämä on asia, johon tartun miehenä.
Minä olen sellainen ihminen, joka tykkää hellitellä ja leperrellä. Olen huomannut, että se, mikä on monen mielestä naisen suusta kuultuna "ihanaa", "herkkää", "suorastaan nostaa kyyneleet silmiin" noin esimerkkinä - on miehen suusta kuultuna niin suuri rikos, että se vähintäänkin ärsyttää, usein jopa kuvottaa, inhottaa, herättää likaisia ajatuksia ja epäilyksen mielenvikaisuudestani.
Näin siis kohdellaan miestä, joka kehtaa hellitellä ja leperrellä _OMAA LASTAAN_ tai lemmikkiään. Olen syyllistynyt kaksinkertaiseen syntiin, koska olen tehnyt sitä sekä lapsille että lemmikille. Olen hellinyt, lepertänyt, suukotellut. Halitellut, sylitellyt, tuuditellut. Sain siis kuraa niskaani, kun julkaisin fb:ssa videon, jossa leikin oman (pienen) lapseni kanssa ja yhdessä kohtaa hetken ajan lepertelin ja kujertelin hänelle. Kyseessä oli siis noin 1-vuotias lapsi.
Tämä aloitus nosti taas niskakarvat pystyyn.
Jos te dissaavat ihmiset - erityisesti naiset - luulette, että voitte toimia näin ja SAMALLA ODOTTAA miesten ottavan entistä isompaa vastuuta lasten hoidosta ja kasvatuksesta, olette täysiä dorkia.
Jos jo "uppista keikkaa" miehen sanomana on jonkun mielestä ihan liikaa tai ylittää ärsytyskynnyksen, miettikääpä, olisiko parempi, jos tuo mies ei osallistuisi lastensa hoitamiseen lainkaan???
Jos hoivaavaa miestä haukutaan, dissataan ja häpäistään, niin miten te ikinä luulette, että miehet omaksuisivat mielellään ja annettuna hoivaajan roolin?
Jos kuulette miehenne (tai ihan kenen tahansa miehen) lepertelevän lapsille ja/tai eläimille, olkaa jmlauta onnellisia ja kiitollisia!!
Ja jos siitä herää negatiivisia mielikuvia, tukkikaa edes turpanne!
Sama ärsytys jos mies sanoo "juu"!
Eihän "uppista" edes ole mitään lellittelyä tai lällyttelyä. Se on vähän sama kuin "kas noin".
Kun miettii, miten lihavia ihmiset ja lapsetkin nykyään on, niin olisit pikemmin iloinen että äijäsi on vielä sen verran tikissä, että edes yrittää nostaa lasta. Mut siinä voi selkä tai tyrä paukahtaa.
Uppista huppista pupsis. Hupsis. Heipsan!
Uppista 💗
Just paras sanonta. Ja varsinkin miehen/isin sanomana.
Uppista on ihan vanha sanonta kun nostetaan jotain/joku ylös.
Minulle sanottiin niin jo 70-luvulla.
Olisiko joku harvinainen sana tai murresana, en tiedä.
En ihmettele yhtään jos parisuhteet ovat nykyään kovilla, kun kaikenlaisesta olemattomasta ärsyynnytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuulostaa siltä, että on liian painava... voi jäädä lapselle mieleen.
Riippuu sukupuolesta.
Sukupuolista. Nittä on kymmeniä ja ne voivat vaihtua. Älä sukupuolita lastasi ennen kuin hän itse päättää.
Olet ihan huippuisä
Mummi 67v.
ps. omat poikani ovat myös osanneet hellitellä lapsiaan.
Aloittajaa ilmeisesti ällöttää miehessään kaikki. Jos sana "uppista" noin kovasti inhottaa, en näe liitolla pitkää tulevaisuutta. Voi isäparkaa ja vauvarukkaa tuollaisen äidin kanssa!
Harry Pottereissa Petunia lässytti Dudleylle; "Uppista dudiduppista..." :DDDDDDD
Varmaan enemmän kuin tämä uppista.