Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhtaudutaanko autokaupassa naisiin oikeasti vähätellen

Vierailija
06.03.2018 |

Väitän että moneen mieheen myös.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on silti eri asia!

Vierailija
2/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja jos menen miehen kanssa myyjä ohittaa minut kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu autokaupasta ja ennen kaikkea myyjästä. Olen kohdannut sekä vähättelyä että asiallista suhtautumista.

Vierailija
4/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin sillä tasolla jos menee ostamaan vaimolle rintaliivejä erikoisliikkeestä...

Vierailija
5/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja jos menen miehen kanssa myyjä ohittaa minut kokonaan.

Et ilmeisesti vaikuta siltä, että ymmärtäisit autoista tai tekisit päätöksen autokaupoista teidän perheessänne, joten myyjä yrittää myydä autoa sille, joka kyseisen päätöksen lopulta tekee. 

Vierailija
6/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse automyyjänä kohtelen naisia asiallisesti ja kysyn jokaiselta " minkä väristä kauppakassia pikku rouva on vailla"? Osa naisista ei osaa suhtautua kohteliaisuuksiin ja nakkelevat niskojaan. Toisaalta voi olla rättiviikot jotka rassaa. Aina kuitenkin olen kohtelias.

Vierailija
7/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M51 kirjoitti:

Itse automyyjänä kohtelen naisia asiallisesti ja kysyn jokaiselta " minkä väristä kauppakassia pikku rouva on vailla"? Osa naisista ei osaa suhtautua kohteliaisuuksiin ja nakkelevat niskojaan. Toisaalta voi olla rättiviikot jotka rassaa. Aina kuitenkin olen kohtelias.

Ahaa! Taidatkin olla juuri sama myyjä, joka ei osannut kertoa oliko auton tyyppivika korjattu vai ei.

Vierailija
8/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelee huonosti. Ne meinaa, että nainen vain katselee kivan väristä kauppakassia, tulee sitten myöhemmin miehen kanssa ostoksille, miehen rahapussin kanssa ja mies tarkastaa auton ja päättää kuitenkin mikä ostetaan. Eivät vaivaudu millään tavalla kiinnostumaan asiakkaasta. Ehkä isoissa kaupungeissa voi olla eri asia. Täällä pikkukaupungissa kun kurvasin autokaupan pihaan, myyjä oli röökillä ja siinä "vitsaili", että pitihän se arvata; heti kun sytyttää tupakan, tulee asiakkaita. Hyvä etten lähtenyt saman tien. En ole kertaakaan saanut asiallista palvelua.

Ekoilla kerroilla otin sitten veljeni mukaan ja nykyään poikani.

Itse teen päätöksen ja maksan auton, käteisellä olen tähän asti aina ostanut.

Kohta se on taas ajankohtaista, nykyisellä ajanut jo 7 vuotta.

Vierailija
9/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotiaana naisena kävelin reppu selässä kauppaan. Halusin ostaa auton, mutta kukaan ei tullut kysymään mitä etsin.

Menin toiseen liikkeeseen ja siellä mukava mies oikeasti kysyi mitä etsin. Tämä myyjä sai tietenkin kaupan.

Ensimmäiseen kauppaan en tänä päivänäkään suostu jalallani astumaan. Pidän huolen, ettei miehenikään ikinä osta sieltä autoa.

Nyt oikeasti on jo rahaakin laittaa autoihin.

Vierailija
10/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nykyistä autoa ostaessa ensimmäisessä liikkeessä myyjä puhui vain isälleni, joka oli mukana lähinnä kuskin ominaisuudessa. Myyjä ei vastannut minun kysymyksiini, joten lähdettiin siitä sitten seuraavaan paikkaan. Siellä taas kohdeltiin tosi asiallisesti eikä myyjä katsellut ohi vaan keskittyi kaupantekoon juuri minun kanssani. Sillä kerralla sopivaa ei löytynyt, mutta kun menin vähän ajan päästä samaan liikkeeseen katsomaan toista autoa, myyjä tervehti kuin vanhaa tuttua ja jälleen kaikki sujui moitteettomasti ja kaupatkin tehtiin.

Vierailija
11/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20-vuotiaana naisena kävelin reppu selässä kauppaan. Halusin ostaa auton, mutta kukaan ei tullut kysymään mitä etsin.

Menin toiseen liikkeeseen ja siellä mukava mies oikeasti kysyi mitä etsin. Tämä myyjä sai tietenkin kaupan.

Ensimmäiseen kauppaan en tänä päivänäkään suostu jalallani astumaan. Pidän huolen, ettei miehenikään ikinä osta sieltä autoa.

Jatkan vielä, että nykyisin kun on keski-ikäinen nainen ja tyylikkäästi pukeutunut, saan todella hyvää palvelua, mutten koskaan unohda sitä miten minuun yhdessä liikkeessä farkkujalkaisena ja reppuselkäisenä suhtauduttiin.

Vierailija
12/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M51 kirjoitti:

Ahaa! Taidatkin olla juuri sama myyjä, joka ei osannut kertoa oliko auton tyyppivika korjattu vai ei.

Minkä auton?

Vierailija
13/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtelee huonosti. Ne meinaa, että nainen vain katselee kivan väristä kauppakassia, tulee sitten myöhemmin miehen kanssa ostoksille, miehen rahapussin kanssa ja mies tarkastaa auton ja päättää kuitenkin mikä ostetaan. Eivät vaivaudu millään tavalla kiinnostumaan asiakkaasta. Ehkä isoissa kaupungeissa voi olla eri asia. Täällä pikkukaupungissa kun kurvasin autokaupan pihaan, myyjä oli röökillä ja siinä "vitsaili", että pitihän se arvata; heti kun sytyttää tupakan, tulee asiakkaita. Hyvä etten lähtenyt saman tien. En ole kertaakaan saanut asiallista palvelua.

Et ole ostanut ensimmäistäkään autoa.

Vierailija
14/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellyyttäviä nämä naisten voimaantumisfantasiat. Luuletteko te, etteivät ne työkseen autoja myyvät miehet tiedä ketkä niitä autoja ihan oikeasti ostavat? :D

Vierailija
15/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäisitpä kuinka naiset tiuskivat jos heitä lähestyy niin ymmärrän autokauppiaita.

t: apteekkari

Vierailija
16/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M51 kirjoitti:

Tuollainen asenne on valitettavan yleinen. Monet naiset ovat sekoittaneet päänsä feminismillä ja kuvittelevat osaavansa miesten töitä. Jäävät lapsettomiksi ja elävät 10 kissan kanssa ja jauhavat tuubaa voimaantumisesta.

Pirjo

Vierailija
17/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M51 kirjoitti:

Minkä auton?

Neonin.

Vierailija
18/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset hoitaa isommat ostokset kortilla, pimeää työtä tekevät käteisellä.

Vierailija
19/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M51 kirjoitti:

No hei, kiva:) mitä sä mulle tarjoaisit : takaveto ja manuaaliloota, vääntää pitää alhaalta, mielellään kahdet nakit, koska vaihdettu jakohihna? Eli jotain tarttis saada, ei mitään nuhapumppua kumminkaan.

Vierailija
20/26 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käteiskaupat jäi juuri syntymättä. Rahat on rouvan ja perheen ainoa kuski on rouva.

Hän ei etsi kauppakassia vaan autoa, jolla kuljetaan mökille, ja johon mahtuu 3 lasta ja ideaalitilanteessa vielä isovanhemmat, jotka eivät enää saa ajaa autoa.

Jos kauppiaalla on varaa menettää palkkionsa niin siitä vaan.