Öö. Siis voiko pankki myöntää mulle ASO-lainan, vaikka työsuhde määräaikainen?
Miten pitkiä laina-aikoja ne voi antaa, jos lainaa hakee noin 15-20000... Omakohtaisia kokemuksia! Kaunis kiitos vastanneille :-D
Kommentit (9)
Niitä ei kiinnosta yksityisasiakkaat yhtään. Kun mun mies muutti suomeen (englantilainen) eivät avanneet hänelle tiliä ennen kuin ei ollut vielä työpaikkaa. Väittivät että tämä on suomen laki. Palvelu oli muutenkin todella epäystävällistä. No ei se ainakaan laki ollut oko pankissa tai sammossa.... mäkin vaihdan kohta pankkia kun vaan sais opintolainan eka maksettua...
minunkin mies on syntyjään ulkomaalainen ja oli ollut siihen aikaan, kun haki nordeasta luottokorttia yli 10 vuotta suomen kansalainen. Koskaan ei ole mitään rikoksia tehnyt eikä mitään luottohäiriöitä ja oli silloin vakituinen työ, mutta Nordea ei vaan myöntänyt luottokorttia. Sammosta sensijaan sai heti.
Mä en saanut sieltä tavallista PANKKIKORTTIA, koska mulla oli merkintä tiedoissa velasta jonka olen kyllä hoitanut jo muutama vuosi sitten. No Osuuspankista sain heti kortin.
joten työt kyllä jatkuvat, mutta täyttölupien vuoksi työsuhteet määräaikaisia kunnes paikkoja aukeaa...
ap
asuntolainaa jos sulla ei ole vakituista työpaikkaa. Voithan yrittää mut melkein sanon, että turhaan.
Myös määräaikaisen työsuhteen perusteella myönnetään lainaa. Aina tietysti parempi jos määräaikaisesi on esim. sellainen jota todennäköisesti jatketaan (on esimerkiksi jatkettu jo aikaisemmin). Määräaikaisen suhteen otetaan huomioon ammattisi tai työtehtäviesi laatu ja arvioidaan työllisyysnäkymiä ja sinua persoonana (eli oletko sellainen tyyppi, joka haluaa ja saa töitä yleensäkin; usein työttömyys on oma valinta vaikka sitä ei saa ääneen sanoakaan.. ) Eli reipas ihminen jolla on määräaikainen työsuhde voi saada lainan ainakin meillä Sammossa.
Laina-aika on niin pitkä kuin haluat, vaikka 20 vuotta.
T. pankintäti :)
tosin olen ollut samassa työpaikassa jo muutaman vuoden, että sekin voi vaikuttaa. Kyseessä oli Osuuspankki.
Lainan saa myös 100 prosenttisena, koska aso-sopimus käy täydeksi vakuudeksi.
Nordeasta lainaa (20 000 ¿) kun olin määräaikaisessa työssä. Olin ollut samassa työssä jo muutaman vuoden. en saanut myöskään luottokorttia. Mies ei saanut Nordeasta luottokorttia myöskään vaikka Sammosta myönnettiin. Mitään luottohäiriöitä ei ole ollut.
Nyt, kun olen vakituisessa valtion virassa Nordeasta kyllä tarjotaan kaikenmaailman luottoja ja olen saanut luottokortit jne. Nordea on paska pankki, ja jos en olisi niin laiska vaihtamaan, niin olisin vaihtanut jo aikaa sitten.