Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosaari asuinalueena, kehu tai hauku!

Vierailija
06.03.2018 |

Harkitaan asunnon ostoa Vuosaaresta /Rastilasta, kerro alueen hyvistä ja huonoista puolista. Tiedän toki, että on laaja alue, johon mahtuu monenmoista. Ei mitään itä-Hki kauhistelua. Asutaan idässä jo valmiiksi, joten se ei nyt tehoa. Mielellään realistisia ja omakohtaisia kokemuksia, kiitos!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoliikenneyhteydet ovat hyvät.

Vierailija
2/64 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehun.

Täällä ei kannata kysellä mistään kaupunginosasta mitään.

Katso Facesta, siellä on muutaman tuhannen ihmisen Vuosaari ryhmä. Vuosaaressa on se köyhien puoli ja se rikkauden puoli, tämän huomaa facesta aika äkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta aluetta. Varmaan ulkomaalaisille kiva.

Vierailija
4/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastila on ihana: rauhallinen, kaunis ja turvallinen pientaloalue. Lapsiperheelle esimerkiksi aivan ihana paikka. Ja kaikki palvelut ja mielettömät merenrantaulkoilualueet ihan vieressä. Niin ja julkiset liikenneyhteydet ovat myös tosi hyvät. En ikinä muuttaisi pois!

Vierailija
5/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:n konsensus on että kuten muutkin Helsingin lähiöt, se on kamala slummi jossa on turvattomampaa kuin favelassa

Vierailija
6/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat nuo hyvä alueet, lapset joutuvat samoihin kouluihin kuin ne huonojen alueiden lapset, metro on hyvä jos on tottunut ihan kaikkeen.

Vierailija
7/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaressa on muutakin kuin ulkomaalaisia.

Haagassakin on.

Ja koko stadissa.

Sori, jos joku ei tiennyt.

-----

Vuosaari on oikein hyvä valinta, samoin Rastila.

Palveluita on, rauhallista on.

Vierailija
8/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät liikenneyhteydet, vaikkakin on ärsyttävää, että vain joka toinen metro tulee Vuosaareen. Eli aina pitää tarkistaa, mihin laiturilla oleva metro menee, eli ei voi enää vain juosta asemalla olevaan metroon katsomatta määränpäätä. Oma auto tietysti helpottaa tuossa, välimatkat ovat pitkiä keskustaan.

Hienot ulkoilureitit ja ihan rauhallista on, kun ei liiku ihme porukoissa. En oikeastaan osaa muuten kehua tai moittia.

Vierailija
9/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta tuli Vuokissa asustettua. Palvelut suht lähellä ja julkisilla pääsee liikkumaan sujuvasti. Päiväkoteja ja kouluja löytyy alakoulusta lukioon. On harrastusmahdollisuuksia lapsille ja aikuisille, kirjastoa ja sen sellaista. Luontoonkin pääsee tarvittaessa rentoutumaan. Kuumana kesänä plussaa useampi uimaranta (Aurinkolahti, Kalvari, Rastila jne). Asukkaisiin mahtuu julkkista, johtajaa, toimihenkilöä, duunaria, opiskelijaa, työtöntä elämämkoululaista, eläkeläistä, lasta, aikuista, suomalaista, ulkomaalaista ja kaikkea siltä väliltä. Tykkäsin itse kyllä aikoinani mutta päätettiin muuttaa halvemman asumisen perässä pois Helsingistä. 

Vierailija
10/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte idässä jo, niin ettekö tosiaan tiedä minkälainen paikka vuosaari on?

Vierailija
11/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri on ihana

Vierailija
12/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelut ja liikenneyhteydet hyvät, mutta tiedätte kyllä miksi ei kannata muuttaa. Se oikeasti vaikuttaa elinympäristön viihtyisyyteen aika hiton paljon. Asuimme ennen Kurkimäessä, Kontulan kupeessa. Öinen älämölö ja muu sekoilu oli jotain aivan naurettavaa, mihin kyllä jokseenkin hieman tottui ajan saatossa.  Melkein pidin sitä jo normaalina, kunnes muutimme pois. Ei hyvällä asuinalueella ole tuollaista.

Onneksi lasteni ei tarvitse kasvaa Itä-Helsingissä.

Vierailija
13/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkolahdessa on rauhallista, hiljaista ja siistiä. Paitsi kuulemma öisin rannalla nuoriso mekastaa). Maa hanmuuttajia ei oikeastaan ole.

Talot ovat uusia.

Rastila ja vanha Vuosaari ovat sitten vanhempaa asuntokantaa ja enemmän maah anmuuttajia. Edullisempaa.

Vierailija
14/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivat nuo hyvä alueet, lapset joutuvat samoihin kouluihin kuin ne huonojen alueiden lapset, metro on hyvä jos on tottunut ihan kaikkeen.

"pääsin" olemaan työharjoittelussa itäkeskuksessa, herttoniemessä ja vuosaaressa IT-hommissa opetusvirasto. Voin sanoa että vuosaaren koulu oli kokemus. Tästä on jokunen vuosi, mutta ei se ole voinut parantua.

Kokeile ottaa yöbussi sinne, simuloi baarireissua ilman taksirahaa, toki kandee ottaa kaveri mukaan.

Vierailija
15/64 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuoden täällä asunut ja tämä on Laajasalon lisäksi ainoa paikka missä haluan asua, haluan asua paikassa josta on lyhyt kävelymatka sekä uimarannalle että kauniille merellisille ja metsäisille luontopoluille, maisemat on todella kauniit, samoin uimarannat. Rantabulevardi on myös hieno. Nää on mun kriteerit, lapsiperheen tarpeista en osaa sanoa, Rastilassa kävin katsomassa asoasuntoja, rauhalliselle vaikutti ja lapsiperheitä näytti olevan.

Vuosaaressa asun Kallahdessa, voisin myös asua Aurinkolahdessa tai Ramsinrannassa, muut alueet ei täällä nappaa.

Itse varmistan asunnon rauhallisuuden että ennen ostopäätöstä käyn talon pihalla, parvekkeen alla kuuntelemassa kuuluuko liikenteen ym. mölyä illalla/yöllä. Pihan puolelta on mulla nyt asunto, yhden ainoan kerran olen herännyt kännimölöön kun teiniseurue eksyi pihaan.

Vierailija
16/64 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
17/64 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastilassakin on rauhallisia alueita. Siis todella hiljaisia, eikä liikenteen melu kuulu. Kaunista luontoa ja rantoja lähellä. Mutta olen vain yökyläillyt. En ole asunut siellä.

Vanha Vuosaari on rauhallista. Ja tosiaan hyvät kulkuyhteydet.

Vierailija
18/64 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä myös peukku Vuosaaren Aurinkolahdelle. Oikein kaunista ja siistiä asuinaluetta. Uutelan ulkoilualue ja upea hiekkaranta aivan lähellä <3

Vierailija
19/64 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pos. - Hyvät ulkoilumahdollisuudet.

neg.- Nykyään liian "Mogadishu" mun makuuni.

Vierailija
20/64 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa asuin Vuosaaressa metro-aseman tuntumassa. Tuolloin pakolaisongelma ei vielä ollut levinnyt käsiin. Rauhallinen alue, hyvät ulkoilumaastot ja liikenneyhteydet. Rastila käsittääkseni ainakin tuolloin oli se rauhattomampi alue ja samoin välitön Kolumbuksen viereinen asuinalue. Hyvä kirjasto ja uimahalli. Kolumbus ostoskeskuksenakin ihan riittävä ja Itikseenkin matka-aika metrolla 5 minuuttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä