Onko mielestäsi normaalia eikä huolestuttavaa jos pitkässä parisuhteessa tulee kuukausien taukoja seksissä?
Ilman että vauva-aika ja synnytys on syynä.
Onko omia kokemuksia? Mikä oli tauon syy mielestäsi?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
No olisi huolestuttavaa. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20 vuotta ja jo parin viikon tauko on meillä pitkä. Mitä todennäköisimmin se olisi riidan aiheuttama, joten silloin olisi kyllä kaikki muutkin asiat päin peräsintä. Pisin tauko meillä on ollut viisi viikkoa ja se oli yhden ison riidan aikana. Ero oli silloin hyvin lähellä, mutta jatkoimme ja seksi palasi nopeasti normaaliksi, eli sitä oli 1-3 kertaa viikossa.
Ei siis savua ilman tulta ainakaan meillä. Jos riita (ja seksittömyys = läheisyyden ja kosketuksien puute) kestäisivät nyt pari viikkoa, niin alkaisin printtaamaan eropapereita. Sen ison riidan jälkeen muutama vuosi sitten en enää ole valmis sietämään mitä vain ja mies sen tietää kyllä. Meillä ei ole läheisyyttä ja kosketuksia ilman seksiä, ehkä siksi tämä jyrkkä asenne. Jos seksi ei toimi, niin mikään ei toimi.
Olen vanhempi mies enkä ole tottunut siihen, että joku koskettelee minua. En oikein pidä siitä!
Itse haluaisin kosketella lähinnä suloisia nuoria aasialaisia naisia!
Olen muuten naimisissa suomalaisen naisen kanssa, joka on pihdannut jo yli 20 vuotta oikein kunnolla. Olen kohta jo eläkeikäinen. Minulla ei ole mitään seksuaalisen kanssakäymisen malleja vanhempieni puolelta. Äitini jäi leskeksi, kun olin hyvin nuori lapsi. Leskenä hän sitten kuolikin. Minulla on kaksi nuorempaa sisarustakin.
Ei ole taukoja ollut kuin lääkärin määräysksestä 2kk jokaisen (4) raskauden lopussa.
Aika pian menisi hermot!
Jos syynä olisi miehen sairaus, niin ok, mutta tavallinen pihtaus saisi aikaan eron. Pihtaaminen on silloin jo tahallista kiusaamista tai miehellä olisi toinen nainen, jolloin parisuhde olisi entinen. Minä haluaisin ainakin pari kertaa viikossa, mies harvemmin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta, eli ero tuli.
Eli ahneesti olit suhteessa saadaksesi kaikkea itsellesi. Ahne.
Hyvänen aika, mitä porukkaa täällä luuhaa! Kyllä se usein on se haluton, jolle on vaikeaa antaa itsestään suhteeseen mitään muutakaan, siinä pihdataan myös hellyyttä ja keskusteluyhteyttä. Ei juuri kukaan mene parisuhteeseen puhtaasti hyväntekeväisyyden vuoksi, eli saadakseen perustaa yksisuuntaisen hoitosuhteen jonkun jatkuvaa paapomista tarvitsevan kiittämättömän ventovieraan kanssa. Parisuhteet eivät miltei koskaan ala seksittöminä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta, eli ero tuli.
Eli ahneesti olit suhteessa saadaksesi kaikkea itsellesi. Ahne.
Hyvänen aika, mitä porukkaa täällä luuhaa! Kyllä se usein on se haluton, jolle on vaikeaa antaa itsestään suhteeseen mitään muutakaan, siinä pihdataan myös hellyyttä ja keskusteluyhteyttä. Ei juuri kukaan mene parisuhteeseen puhtaasti hyväntekeväisyyden vuoksi, eli saadakseen perustaa yksisuuntaisen hoitosuhteen jonkun jatkuvaa paapomista tarvitsevan kiittämättömän ventovieraan kanssa. Parisuhteet eivät miltei koskaan ala seksittöminä.
-eri
Amen.
On ihan normaalia, varsinkin jos tilanteelle on löydettävissä syy. Niitä voi olla monenlaisia. Kotona olevat lapset estävät monella mahdollisuuden seksitouhuille. Kaikkien kuvioihin ei sovi ollenkaan mikään nopea toimitus jossain takahuoneessa. Arjen haasteet ja koettu arvostuksen puute kaikki tekevät sitä että ei yhtä helpolla syty seksuaalisesti. Yleensä itse seksi sujuu tilanteeseen nähden ihan hyvin, eli syy on silloin pikemminkin jossain muualla. Melkein aina toinen osapuoli on se vähemmän haluava. Jos pystyy juttelemaan asiasta rennosti, voi hyvinkin löytyä ideoita miten saada seksielämää paremmaksi. Jos on kuotenkin läheisyyttä ja se tuntuu hyvälle, on se jo hyvä lähtökohta.
On kokemusta. Ero tuli täälläkin, tosin ei pelkästään siitä johtuen.
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalia, varsinkin jos tilanteelle on löydettävissä syy. Niitä voi olla monenlaisia. Kotona olevat lapset estävät monella mahdollisuuden seksitouhuille. Kaikkien kuvioihin ei sovi ollenkaan mikään nopea toimitus jossain takahuoneessa. Arjen haasteet ja koettu arvostuksen puute kaikki tekevät sitä että ei yhtä helpolla syty seksuaalisesti. Yleensä itse seksi sujuu tilanteeseen nähden ihan hyvin, eli syy on silloin pikemminkin jossain muualla. Melkein aina toinen osapuoli on se vähemmän haluava. Jos pystyy juttelemaan asiasta rennosti, voi hyvinkin löytyä ideoita miten saada seksielämää paremmaksi. Jos on kuotenkin läheisyyttä ja se tuntuu hyvälle, on se jo hyvä lähtökohta.
On se joillakin niin vaikeaa... Meillä on kolme lasta ja oven on saanut makkarista aina kiinni. Lapset ovat huono tekosyy pihdata.
On normaalia, mutta myös huolestuttavaa. Meni vuosia ennen kuin saatiin tietää, että syy oli miehen sairaudessa. Parkinsonin taudin ensioire. Hellyyttä on ja keskusteluyhteyttä, mutta kun dopamiinin tuotanto väheni aivoissa niin seksi kuihtui pois.
Pienet lapset...pah! Meillä on neljä lasta. Eivät ole estäneet seksin harrastamista. Pisin tauko on ollut 2 viikkoa esikoisen syntymän jälkeen.
Mielikuvitusta on tietysti pitänyt käyttää, samoin on pitänyt hyödyntää kaikki mahdolliset tilaisuudet. Se on muuten ihan hauskaakin...
N44
Meillä yli 10v suhde eikä mies ole kovin seksuaalinen, välillä parin kuukauden taukoja. Olemme sopineet avoimen suhteen eli mulla on pari panokaveria, joiden kanssa harrastan seksiä noin kerran viikossa. Suosittelen tällaista järjestelyä jos muuten arki luistaa puolison kanssa.
Entä tämä: 7 vuotta hurahtanut melko äkkiä. Tosin ollaan jo vanhoja ihmisiä, minä yli 60 v, vaimo alle 60, mutta ei k ovin paljoa. Tämä alkoi jo sen jälkeen, kun vaimo sai vanhemman lapsen, ja vain huononi, kun nuorempi syntyi v 1994. Ihmisten pitää tunnustaa vanhenevansa. Olen kyllä kuullut, että nykyajan nuorilla miehillä on jo seisotusongelmia. Siihen voi olla monia syitä.
Oletteko muuten kuulleet sen, että Urho (s. vuonna 1900) ei saanut Sylviltä enää pilua vuoden 1929 jälkeen, kun heidän kaksoispoikansa olivat syntyneet? Siksi presidentillämme oli tunnetusti muita naisia. Nämä ovat vanhan ajan juoruja, mutta enpä viitsi kertoa tässä sen enempää Urhon naisista.