Lapsen paras kaveri on ärsyttävä ja ilkeä, olen joskus tosissani miettinyt
Että olisi plussaa jos eivät näkisi niin paljon enää, muutto ja/tai koulun vaihto on ollut mielessä muistakin syistä. Nyt ovat kolmannella. Se kaveri ei ole ihan niin kauhea, että voi sanoa kiusaamiseksi, mutta on riitaisa ja epäkohtelias. Aina kun oma lapsi on ollut hänen kanssaan, niin sanoo mulle niitä samanlaisia ärsyttäviä "nokkelia" letkautuksia mitä kaverinsa harrastaa melkein kaverinsa äänellä. Uskon, että heidän kaverisuhde on jotenkin ristiriitainen, ja jos ihminen on viiden läheisimpänsä keskiarvo...
Kommentit (4)
Mun tyttärellä oli kaveri jota lähes inhosin.
Ennen tätä kaveria kuvittelin etteivät pienet lapset osaa olla kateellisia ja juonitella. Aivan perhanan väärässä olin.
Onneksi heidän kaveruutensa loppui muuttoon.
Mun tyttären kaveri varasteli kaupoista ja laitoin kyllä sen ystävyyden poikki, vaikka sainkin sitten kaverin äidin vihat päälleni.
Sellainen manipuloiva tyyppi on kiltin lapsen huono ystävä. Pojalla tällainen kaveri. Poikamme on liian kiltti, mutta onneksi olen huomannut, että osaa kyllä pitää puolensa eikä ole manipuloitavissa.
Tosi ärsyttävää kun jollain on umpikieroluonne jo lapsena.
Mulla oli kyllä itselläkin lapsena kaveri, josta äitini ei tykännyt ollenkaan, mutta ihan hyvä kaveri se oli mulle. Toisaalta jos lapsen kaverin käytös mun läsnäollessakin on karvat pystyyn nostattavaa, niin oletan että se on pahempaa kun en ole näkemässä.