Uusi muumimuki taikuri- pettymys. Taikuri näyttää ihan idiootilta ja muki on kaksimielinenkin
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Näyttääpä kyllä hölmöltä. Ei uskoisi, että on aito muumimuki. Tulee mieleen se av-ketju, missä joku piirsi riettaita muumeja ja teetti niistä mukin. Tuo on ihan samaa kastia, taikuri panee pantteria.
Mikään muumimuki ei ole enää aito, kun valmistetaan jossain Thaimaassa.
Ot, mutta tuleeko tänä vuonna kesämukia ollenkaan? Viime vuonna julkaistiin jo helmikuussa miltä sen vuoden muki näyttää, mutta nyt ei ole tullu vielä mitään tietoa.
Ei tuo taikuri minusta hölmöltä näytä, muumit nyt on enemmän ja vähemmän toopen näköisiä kun alkaa liian tarkasti katsoa. Mites kuuluisa "Nipsu kakalla" muumimuki:
https://www.muumimukitrahaksi.fi/tuote/muumimuki-nipsu-turkoosi-2008/&n…;
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole muumimukeja ostanut enää vuosiin kun ei niitä valmisteta Suomessa. En maksa mistään thaikkupa*kasta kotimaisen hintaa.
Tuskin se mukin laatu nykyisin sen kummempi on, mutta periaatteesta en minäkään enää osta. Tove Jansson teki kuvitukset aikoinaan ja nyt mukit tehdään Thaimaassa ja se on sitten nykyistä suomalaista hienoa designia... En ymmärrä, miten tyylikkäistä Janssonin kuvituksista voidaan tehdä noin kömpelön näköisiä viritelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo on tosi hieno, vahvat värit ja elävä hahmo. Sopii hyvin talvisiin kattauksiin. Ymmärrän kyllä, että monien kotiin sopii paremmin vaaleanpunainen tms herkempi mutta tummat muumimukit ovat meillä suosikkeja. Mörkö, Muumipappa ja nyt Taikuri, täydet pisteet.
Oi ihanaa, joku muukin ostaa tummanpuhuvia muumimukeja! Hauskaa, että meitä on useampia. En itse voi sietää niitä räikykirjavia mukeja. Mörkö taitaakin olla lempimukini.
- se joka osti Taikurin tyytyväisenä
Hei haloo, nythän just kannattaa ostaa, jos tuo ei muille kelpaa. Jonkun ajan päästä siinä on satojen, ellei jopa tuhansien, eurojen arvoinen harvinaisuus.
Tiedoksi, osa muumimukeista valmistetaan edelleen Suomessa (olin töissä siellä tehtaalla niin tiedän). Kysyntä on niin kova, että loput tuotetaan Aasiassa, en kyllä tajua miksi. Arvo olisi paljon parempi, jos kaikki tuotettaisiin kotimaassa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, meillä mies nimesi sen " taikuri panee pantteria" :D Fiksummankin siitä olisi saanut, enkä olisi varmaan itse edes ostanut mutta äiti toi nimpparilahjaksi.
Voisiko joku kertoa, kuka helvetti tämä MEILLÄ MIES on?? Opettele kirjoittamaan suomea.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, osa muumimukeista valmistetaan edelleen Suomessa (olin töissä siellä tehtaalla niin tiedän). Kysyntä on niin kova, että loput tuotetaan Aasiassa, en kyllä tajua miksi. Arvo olisi paljon parempi, jos kaikki tuotettaisiin kotimaassa.
Valmistus Suomessa loppui kylläkin kokonaan jo vuosia sitten, tässä uutinen vuodelta 2015: https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/316706-muumimukit-pois-suomes…
Aissaakeli että nauroin makeasti kun näin ton mukin. 😂😂
Mä inhoan kaikkea muumeihin liittyvää, varsinkin mukeja mutta tuon voisin jopa ostaa. Törkeen hauska :DD
Minä ostin koska pidän värityksestä, muumimukit ovat yleensä liian iloisia tai hempeitä ! Mörkö sai Taikurin seuraksi :)
Lol. En keräile muumimukeja, mutta ostan tuon heti ihan vaan kuriositeetin vuoksi. Todellakin esteettisesti ja aiheeltaan törkeän näköinen kapine.
Mihin reikään te kuvittelette taikurin sitä pantteria panevan? Pantterin selkähän (ja talkaouoli) jatkuu ihan selvästi taikurin takana.
Aion ostaa kun tuo on niin törkeä ja hullu, että on jo hieno ! Myös lautaset samaa sarjaa.
En kerää enkä muutenkaan fanita muumia, suurin osa hahmoista ärsyttää helvetisti kuten " en mä oo ilkeä olen suorapuheinen " Myy ja vikisevä Niiskuneiti. Tuo Taikuri muki on kuitenkin synkkyydessään ja rumakaunedessaan sellainen, että voisin ostaakin !
Hemmetin hieno muki kyllä. Vois ehkä vihdoin pärähtää tähänkin astiastoskeneen, hemmetti.
No en näe tuossa mitään kaksimielistä. Minusta muki on hieno!
Näkeehän tuosta nyt selvästi,että taikuri ratsastaa tuolla pantterilla.Näin mukin ekaa kertaa,ja en heti huomannut pantterin mustaa takaosaa taikurin takana enkä eläimen jalkoja,samoin kun en taikurinkaan jalkoja.Mutta kyllä siinä kaikki on ihan selvästi,mustalta pohjalta on vaan vähän vaikea hahmottaa.
Sanoohan tuon nyt järkikin,joskus käynti optikolla tai "spek Eversillä" riittäisi.
Komea muki.
Mutta se punainen rubiini ei vastaavasti lle auennut,mitä se vertauskuvallisesti esitti,ennenkuin luin selityksiä Tove Janssonin kuville ja kerronnalle,mitä ne oikeasti esittävät.Olen miettinyt että pitäiskö mun näin aikuisena keski-iän ylittäneenä lukea kaikki Muumi-teokset.Lapsena ne eivät kiinnostaneet,ja tyttärelle ja hänen lapsilleen luin niitä niinkuin nyt satuja luetaan.Sitten aloin tutkia tulkintojaaikuisille tarkoitetuista kirjoituksista ja tajusin,että kappas vaan.
Ihan kuin lapsen piirros.