tekisitkö perheellisenä pelkkää iltavuoroa töissä?
siis kotiin pääsy aina vasta noin klo 19-20? Milloin ehtisit olemaan lastesi kanssa jos lauantaitkin aina töissä?
Kommentit (19)
Tällä hetkellä tekisin. Olen valinnut aiemmin myös toisin ja se oli ainoa vaihtoehto siinä hetkessä.
Jos se olisi pakkotilanne niin toki, mutta pyrkisin kokoajan löytämään paremman työn. Tällä hetkellä teen epäsäännöllistä kolmivuoroa, mutta pelkkä ilta olisi kyllä kauheaa.
Etsin koko ajan töitä ja opiskelen samalla ettei tarvitse enää tehdä vuorotyötä. Ne lisät on liian pienet suhteutettuna aikaan jonka menetän perheeni kanssa.
En tietysti!
Vaikkei ole perhettäkään...
Minä en pysty tekemään koko ajan pelkkää iltaa. Voin huonosti kun en ehdi olemaan lapsille läsnä. Puolet viikosta iltaa vielä menisi mutta loput päivät pitää päättyä klo 16-17.
Mitä ne mutsit höpöttää? Jos menette iltavuoroon, onhan teillä aamupäivät aikaa olla lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne mutsit höpöttää? Jos menette iltavuoroon, onhan teillä aamupäivät aikaa olla lasten kanssa.
Lapset kasvavat, menevät kouluun ja eskariin....
Minä jouduin tekemään, kun lapsi oli 1-1,5v. Ja olin myös lauantait töissä. Työvuorot oli 14-21 ja päiväkotiin piti viedä jo klo 10 (ettei heillä mene rytmi sekaisin).
Oli kurjaa tulla kotiin, kun lapsi oli jo nukkumassa. Heräili kyllä 4-10 kertaa yöllä.
Sairastuin masennukseen. Uskon, että siihen vaikutti työ. Myös yövalvomiset vaikutti. Lapsi on aina nukkunut yöt huonosti.
En tekisi enää iltaa, vaikka lapsi on jo 7v.
En minä ainakaan tekisi, ellei se ole oikeasti ainoa vaihtoehto. Kun vaikka ei ole lapsiakaan, niin se olisi hirveää.
Tällä hetkellä teen pelkkiä iltavuoroja. Päivisin olen lapsen kanssa, mies illalla. Läpystä vaihto, kun mies tulee töistä. Olen n. Puolilta öin kotona. Aamulla seitsemältä herätys ja syödään koko perhe aamupala yhdessä.
Kyllä. Kuukauden 26 erran oon tehnyt eikä lasten (11kk ja 2v6kk) tarvi olla ikinä hoidossa. Minä teen 6 tunnin vuoroa 17-23 ja mies normaalisti 8-16. Ovella noin 16:30 läpsystä vaihto mies kotiin ja minä töihin. Tienataan 2 ihmisen palkka eikä tarvinnut laittaa 10kk ikäistä hoitoon.
Oho oon typottanut tarkastusnumeroa tekatiin. Siis kuukauden verran on tehnyt.
-12
Toki voisin tehdä, perheeseeni kuuluu tosin vain minä ja mies, joka hänkin tekee vuorotyötä.
Kyllä minä tein, kun lapset olivat pieniä. Kolme neljäsosaa vuoroista päättyi klo 21 tai 22.
Mutta minulla oli siihen aikaan aika pitkät työpäivät eli 10-12 -tuntiset. Joten työpäiviä oli viikossa keskimäärin 3-4. Vapaapäivien runsas määrä kompensoi, niinä päivinä lapset pitivät lomaa päiväkodista.
Ja toisaalta meillä on muksut aina menneet nukkumaan vasta siinä iltakymmeneltä, viikonloppuisin myöhemminkin. Ehdin yleensä kyllä antamaan heille suukot ja lukemaan iltasatua.
Jos sinulla on lauantaisin töitä, sinulla on varmasti siten jokin arkivapaa, jolloin voit pitää lapsen päivähoidosta kotona (jos kyse siis on päivähoitoikäisistä).
Ja lapset voi viedä aamulla - sinun myöhäisen töihinmenosi ansiosta - vasta hiukan myöhemmin tarhaan, joten ei heidän tarvitse nyt iltakahdeksalta nukkumaankaan mennä.
Kannattaa kumminkin jutella ennen kaikkea puolison kanssa, hänellehän se merkitsee yksinäisiä iltoja ja vastuuta ruuanlaitosta yms.
Aloitus muistuttikin taas työpaikkojen kesälomariidoista, lapseton tai aikuisten lasten vanhempihan on perheetön ja voi näinollen lomailla touko- tai syyskuussa, jotta perheelliset saisivat parhaat loma- ajat ;)
Vierailija kirjoitti:
Aloitus muistuttikin taas työpaikkojen kesälomariidoista, lapseton tai aikuisten lasten vanhempihan on perheetön ja voi näinollen lomailla touko- tai syyskuussa, jotta perheelliset saisivat parhaat loma- ajat ;)
Kyllä, kaikki muut ovat perheettömiä paitsi ne joilla on lapsia, ja siksi aivan sama milloin on lomalla, on ehdottomasti yksi suosikeistani käsittämättömän logiikan saralla. 😂😂
Tekisin jos ei muuta vaihtoehtoa olisi. Ruokaraha on tienattava.