Teini suuttui, kun söin hänen tekemän mokkapalan
Huomasin, että jääkaappiin oli semmoisia jätetty ja söin yhden. Teini huomasi ja tuli suoraan huutamaan. Tekisi edes niin paljon, että niitä syödä saa, koska minä ne raaka-aineet ostan. Mitä pitäisi antaa rangaistukseksi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Huumausainerikokseta ja pahoinpitelystä pitää tehdä rikosilmoitukset.
Mikä tässä oli "pahoinpitely"? Luvaton mokkapalan syönti vai siitä suuttuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoinpitely on huumaaminen.
Mokkapalaa on pahoinpidelty. Sattuis suaki pureminen.
Kätevä ohje: kannattaa tehdä lisää mokkapaloja.
Ikävää, jos vanhemmat tai teinit painavat alle 100 kiloa.
Meidän perheessä saa muutkin syödä, jos joku leipoo. Erikseen sanotaan, että nämä on myyjäisiin tms., ei saa ottaa. Eikö ap:n teini silloin maista, jos äiti leipoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoinpitely on huumaaminen.
Ehkä jos teini olisi tyrkyttänyt mokkapalojaan ap:lle, niin sitten. Nythän ap varasti toisen huumeleivokset.
Meillä lapsuudenkodissa ruokakomerot ja jääkaapit olivat muulta osin vapaata riistaa, mutta leivonnaisiin ja kahvileipiin piti aina kysyä lupa, onko johonkin tarkoitukseen. Mies oli isossa lapsikatraassa oppinut pitämään puolensa, joten vei aikansa opettaa, ettei ihan mitä tahansa oteta. Mutta hänestä tulikin iän myötä sellainen, ettei enää välitä imelästä. Kun siitä ei tartte kilpailla enää, se ei maistukaan. Eli jos mun mielipidettä kysytään, niin leivonnaisia ei oteta kysymättä. Mut kyllä mä kotona teininä kun leivoin johonkin tapahtumaan, pyysin myös luvan leipoa ja siitä äiti aina tiesi, että mihin ne menee.
Ei meillä kyllä teinit leivo kysymättä onko ok. Samalla tulee juteltua leipovatko yhteisiksi vai omiin tarkoituksiin. Ei sillä, etteikö leipoa yleensä saisi, mutta voihan se olla, että ne leipomisainekset on jo varattu johonkin.
No teinit nyt suuttuvat kaikesta...
On teidän perheessä tuo keskinäinen viestintä ontuvaa. Oisko se kuitenkin vanhempien tehtävä semmoset asiat jälkikasvulleen opettaa? Palstoilla päivittelet oman surkean vanhemmuutesi tuotosta.
No jos yhteiseen (vanhempien maksamaan) jääkaappiin jotain laittaa, niin kyllä se silloin on kaikkien käytössä, ellei ole erikseen sovittu. Jos ei kukaan ole sanonut, että leipoo myyjäisiin/ei saa ottaa syystä x/ei ole missään lappua, että älä ota, niin silloin kaikki saavat ottaa. Ja vaikka myyjäisiin tms leipoisi, niin sen verran voisi kyllä tehdä, että yhdet maistijaiset tarjoaisi muillekin - ilman, että sen takia "olisi liian vähän viemisiä ja joutuisi tekemään lisää". Näin minut on kasvatettu, jokainen toki tyylillään. Itse en silti katselisi raivoamista tuollaisen asian takia, jatkossa ei tarvitsisi sitten enää leipoa.
Onpa itsekäs kakara ja vielä leiponut ne äidin ostamilla raaka-aineilla. Sääliksi käy ap:ta kun joutuu tuollaisen kanssa asumaan... Ja täällä elämänkoululaisten mielestä tuollainen on ihan normaalia käytöstä melkein aikuiselta ihmiseltä. :/
Onhan se outoa, jos ei voi jättää jääkaappiin omia eväitä samassa perheessä ilman luottamista, ettei tarvitse kaikkeen lappua tai ohjetta kirjoittaa. Meillä ei syödä muiden tekemiä juttuja ilman kysymistä.
Meillä myös miehen teini leipoo vain itseään varten.. Joskus mietin, että pitäiskö joskus itsekin leipoa jotain ihan vain itselleen ja katsoa muiden reaktioita, kun koko pellillinen pullaa onkin vain mulle, koska minä ne tein ja myös maksoin aineet toisin kuin teini.
Tietenkään en koskaan niin tekisi, sillä jaettu ilo on paras ilo. Joskus kyllä vain ihmettelen joidenkin teinien ajattelemattomuutta ja itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla että ne oli tarkoitettu vaikka nyyttäreihin vietäväksi.
En usko, silloinhan se leipomishomma olisi delegoitu vanhemmille.
On kyllä todella hävytöntä mennä ottamaan ilman lupaa, kun toinen on nähnyt sen leipomisen vaivan. Monissa kouluissa lukiolaiset myyvät näitä välitunnilla, ehkä nämä oli tarkoitettu sellaiseen? Minä pyytäisin nöyrimmästi anteeksi ja kysyisin, miten voin hyvittää. Ja seuraavalla kerralla kysyisin etukäteen saanko ottaa yhden.
Pahoinpitely varmaan menisi läpi, koska elämme maassa, jossa jos menee laskemaan varoituskylteistä huolimatta ilman lupaa persiilteen hiihtoramppia niin ei ole syyllinen vaan vaijerin asentajan uhri.