Olisin riski millä tahansa työpaikalla
Lyhytkestoisen muistini takia joka siis olematon. Esim unohdan välillä hellan levyn päälle koska luulen laittaneeni pois. Unohdan avaimet oveen. Saatan tehdä jotain, keskeyttää sen ja tehdäkin jotain muuta, unohtaen alkuperäisen tekemisen. Unohdan lämmittäneeni ruuan mikroon, etenkin silloin kun olen tekemässä jotakin. Lisäksi minulla on kuulonalenema ja toisesta korvasta jo kuulo lähtenyt, minulle täytyy välillä huutaa ennenkuin kuulen. Muutenkin kun keskityn johonkin niin toisen puhe ei mene perille koska kuuntelen jo jotain muuta.
Tätä on ollut koko ikäni mutta sitä ei lähdetty tutkimaan ollessani lapsi. Tämä on vain pahentunut vuosien myötä. En käytä päihteitä (jos käytän niin vain alkoholia) kuin äärimmäisen harvoin.
N22
Kommentit (13)
No sairauseläkkeelle sitten. Mikä pointti tässä nyt on?
Tahtoisitko silti työskennellä jossain?
Mä, mut kyllä mä pärjään mun pikkutarkassa työssä. Olin aina se, jolta jäi läksykirjoja kotiin ja unohtelen milloin mitäkin. Mutta pystyn sitten toisaalta töissä keskittymään täysillä, paan kuulokkeet korviin ja suljen kaiken muun ympäriltäni. Teen suunnittelutyötä. Luultavasti mulle annettaisiin tänä päivänä Add-diagnoosi, mutta lapsena olin vain arka, huolimaton ja kömpelö.
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisitko silti työskennellä jossain?
No kuka idiootti tahtoo vapaaehtoisesti istua p*rse homeessa kotona tekemättä mitään? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä, mut kyllä mä pärjään mun pikkutarkassa työssä. Olin aina se, jolta jäi läksykirjoja kotiin ja unohtelen milloin mitäkin. Mutta pystyn sitten toisaalta töissä keskittymään täysillä, paan kuulokkeet korviin ja suljen kaiken muun ympäriltäni. Teen suunnittelutyötä. Luultavasti mulle annettaisiin tänä päivänä Add-diagnoosi, mutta lapsena olin vain arka, huolimaton ja kömpelö.
Olisikin itselläni noin helppoa, mutta mun keskittymiskyky on olematon. Vaikka miten yritän keskittyä, mulle tulee pään sisällä joku "hetkinen" -tyyppinen juttu ja alan tekemään sitä toista juttua. Ainoa mihin edes jotenkin kykenen keskittymään useitakin tunteja, on videopelit. Mutta vain silloin kun ei ole mitään häiriötekijöitä lähettyvillä.
Ap
Mulla on samanlaista 😐
Kärsin kognitiivisesta fatiikista ja olen sen takia osatyökyvyttömyyseläkkeellä.
Pystyn tekemään sellaista monipuolista ja luovaa työtä, jossa voi itse valita työajat ja työtavat.
Rutiinitehtäviin en kykene. Ne vievät energiaa hirveän paljon ja se pahentaa sitä kognitiivista fatiikkia.
Tuo kuulostaa kovasti ADHD:lta. Mulla oli eräs sukulainen joka kärsi tuosta pitkään. Sitä ei helposti diagnosoida etenkään aikuisilla naisilla, ja siitä on olemassa huonosti tunnettuja muotoja jotka ei täsmää niihin kaikkein yleisimpiin oireisiin.
Tuskinpa sinusta insinööriä tulee, mutta perus duunari ei tarvitse norsun muistia tai mitään erityistä taitoa, joten eläkettä ei pelkästään huonolla muistilla irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlaista 😐
Kärsin kognitiivisesta fatiikista ja olen sen takia osatyökyvyttömyyseläkkeellä.Pystyn tekemään sellaista monipuolista ja luovaa työtä, jossa voi itse valita työajat ja työtavat.
Rutiinitehtäviin en kykene. Ne vievät energiaa hirveän paljon ja se pahentaa sitä kognitiivista fatiikkia.
Ei sinulle mitään hoitoa oltu ehdotettu? Itsellä lähete neuropsykiatriselle niin en tiedä vielä mitä tulee tapahtumaan.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa sinusta insinööriä tulee, mutta perus duunari ei tarvitse norsun muistia tai mitään erityistä taitoa, joten eläkettä ei pelkästään huonolla muistilla irtoa.
Paitsi että monessa duunarihommassakin on isoja/pieniä laitteitakin jotka ovat vaarallisiakin väärinkäytettynä, uskaltaisitko luottaa työkaveriin joka jättää lennossa homman kesken ja siirtyy seuraavaan tekemiseen? Minä en ap:n kuvauksen perusteella haluaisi häntä työkaverikseni.
T: painaja.
Onko joku muu samaa käymässä/käynyt läpi? Onko tähän ongelmaan muistin kanssa olemassa lääkitystä tai muuta hoitoa? Viime kuulokontrollin jälkeen todettiin että kuulolaitteesta ei olisi apua.
Ap