Aika muuttaa omilleen?
Onkohan nämä nyt niitä merkkejä, että olisi aika lentää pesästä? Olen kyllä jo pitkään halunnut muuttaa ommilleni, mutta nyt alkaa tilanne olla sellainen, etten pysty miettimään enää muuta, kun omilleen muuttaminen pyörii kokoajan päässä.
1. Minusta tuntuu jatkuvasti, että haluan tehdä asiat omalla tavallani omiin aikatauluihini sopien ja ärsyynnyn jos joudun keskeyttämään omat jutut muiden takia.
2. Lasken kokoajan palkkoja, mahdollisia vuokria ja asumismenoja yms.
3. Minua ärsyttää muiden läsnäolo kotona välillä TODELLA paljon, koska haluaisin olla yksin. Vaikka toinen istuisi ihan hiljaa ärsyynnyn silti.
Muutenkin asun ihan perseessä ja julkiset ei kulje.....
Miten ottaa puheeksi tämä vanhempien kanssa? Luultavasti eivät anna muuttaa, koska minulla koulu kesken, mutta en pysty keskittymään kunnolla edes kouluun niin kauan kun kotona asun...
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
No lähdetään siitä, että onko sinulla varaa muuttaa omillesi? Minkä ikäinen olet?
On varaa. Rahaa säästössä ja kuukausittain tulee palkka, jolla pärjää. Ikä 18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lähdetään siitä, että onko sinulla varaa muuttaa omillesi? Minkä ikäinen olet?
No siinä tapauksessa asia on omasi. Jos priorisoit muuttamisen juuri nyt ykköseksi, niin kannattaa ehkä alkaa hankkimaan asuntoa. Kannattaa miettiä asiaa monelta kannalta. Itse säästin aika suuria summia, kun nuorena sain asuttua vanhempieni luona. Sain säästettyä rahaa ensiasuntoa varten.
nyt keväällä on hyvä aika muuttaa koska se on parasta aikaa asuntojen tarjolla olemiseen. on paremman varaa mistä valita ;)
Kiitos vastauksista! Ehkä muutan kirjoitusten jälkeen ennen syksyn kirjoituksia! Kesällä saa tehtyä paljon töitä ja säästettyäkin mukavasti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olet ihan vapaa muuttamaan ja se on vain ilmoitusasia. Vanhempiesi mielipiteellä tai haluilla ei ole merkitystä koska olet täysi-ikäinen eivätkä he voi estää sinua muuttamasta.
Katsele sopiva asunto, tee vuokrasoppari ja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olet ihan vapaa muuttamaan ja se on vain ilmoitusasia. Vanhempiesi mielipiteellä tai haluilla ei ole merkitystä koska olet täysi-ikäinen eivätkä he voi estää sinua muuttamasta.
Eivät voi estää tietenkään, mutta kannattaa kuitenkin kuunnella heidän mielipiteitään ja muuttaa sopuisasti. Yleensä vanhemmat ajattelevat lapsensa parasta, vaikka lapsi ei asiaa niin kokisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät voi estää tietenkään, mutta kannattaa kuitenkin kuunnella heidän mielipiteitään ja muuttaa sopuisasti. Yleensä vanhemmat ajattelevat lapsensa parasta, vaikka lapsi ei asiaa niin kokisi.
Minulla on kauhea ristiriita asian suhteen, koska tiedän, että vanhempani haluaisivat minun muuttavan silloin kun koulukin olisi jo loppu ettei tarvisi stressata mitään ylimääräistä ja tiedän, että se voisi olla ihan järkevää. tällä hetkellä kuitenkin pää hajoaa suurimman osan ajan kotona ja tarvitsisin vain omaa rauhaa ja omat aikataulut.
-ap