Maksaako Sara Chafak lahjaverot noista saamistaan matkoista ja hotelliöistä sun muista?
Johan tuo on ainakin viiden tonnin edestä saanut lahjoja siltä aussimiljonääriltä.
-
"Lahjaveron alaisia ovat kiinteistöt sekä irtaimistolahjat, kuten autot, veneet, pörssiosakkeet, perheyhtiön (eli julkisesti noteeraamattoman osakeyhtiön) osakkeet, asunto-osakkeet, raha, kuolinpesäosuus, luopuminen hallintaoikeudesta, ulkomaan matkat ja eläimet."
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Miksi mitään veroa maksaa, jos "poikaystävä" maksaa kaikki kulut. Antaa nauttia.
Se on sitten veronkiertoa, jos ei maksa lahjaveroa vaikka pitäisi (en tiedä Saran keissistä mitään, vaan kommentoin yleisellä tasolla). Nauttikoot vaikka kaikki veropakolaiset ja muut veroja väistävät minun puolestani. Niinhän ne nauttivat nuo sopeutumis"eläkeläisetkin", vaikka työelämässä ovatkin. Kreikan tiellä ollaan...
Miksi sua kiinnostaa? Hanki oma elämä.
Vierailija kirjoitti:
Jos omaisuutta ei kerry, niin on vaikea todistaa, että Sara ei ole itse maksanut.
Päinvastoin, silloinhan se on hemmetin helppo todistaa.
Verottaja: "Milläs rahalla olet matkustellut monissa eri maissa ja yöpynyt 1500 €/vrk maksavassa hotellissa, kun sinun vuositulosi ovat alle 10 000 €?
Sara: "Öööh... *nostaa hametta*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omaisuutta ei kerry, niin on vaikea todistaa, että Sara ei ole itse maksanut.
Verottaja: "Milläs rahalla olet matkustellut monissa eri maissa ja yöpynyt 1500 €/vrk maksavassa hotellissa, kun sinun vuositulosi ovat alle 10 000 €?
Niin. Se ei ole kaikissa maissa laitonta. Ei kai ulkomaantyötulosta tarvitse veroja Suomeen maksaa muutenkaan.
Jos noin mietityttää niin ilmoitusta vaan verottajalle menemään näistä luksuselämää viettävistä instapyllistelöijistä.
miksei tätä ketjua olla poistettu niinkun ne kymmenet jotka tehtiin silloin kun artikkeli tuli. onko chafakin some-tiimillä vapaapäivä?
mut joo, vi*tun **** se on ja vi*tut se mitää veroi siit makselee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Se ei ole kaikissa maissa laitonta. Ei kai ulkomaantyötulosta tarvitse veroja Suomeen maksaa muutenkaan.
Kyllä tarvitsee, jos et ole kuutta kuukautta hommissa siellä tai jos et maksa veroja ulkomaille. Ja joka tapauksessa on tehtävä Suomeen veroilmoitus.
Jos joku kutsuu sinut luokseen ja tarjoaa sinulle majoituksen ja/tai ruokaa, olet vieraana. Jos taas hän antaa sinulle viiden tonnin arvoisen matkan, jonne saat mennä itsenäisesti haluamasi seuran kanssa, saat lahjan.
Is the Pope Catholic? Totta kai maksaa.
Kateellinen akka on muuten katoamaton luonnonvara. Lienee jopa pinnallisuutta suurempi synti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos vaikkapa käyt ruotsin puolella tekemässä keikkaa viikonloppuisin niin luuletko tosissasi ettei veroja tarvitse maksaa siitä koska se on ulkomaantyötuloa?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kutsuu sinut luokseen ja tarjoaa sinulle majoituksen ja/tai ruokaa, olet vieraana. Jos taas hän antaa sinulle viiden tonnin arvoisen matkan, jonne saat mennä itsenäisesti haluamasi seuran kanssa, saat lahjan.
Tämä oli ilmeisesti ihan sinun omakeksimäsi määritelmä, eikö niin? Vai onko antaa lähdettä tuolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarvitsee, jos et ole kuutta kuukautta hommissa siellä tai jos et maksa veroja ulkomaille. Ja joka tapauksessa on tehtävä Suomeen veroilmoitus.
Juu juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos vaikkapa käyt ruotsin puolella tekemässä keikkaa viikonloppuisin niin luuletko tosissasi ettei veroja tarvitse maksaa siitä koska se on ulkomaantyötuloa?
Omantunnonkysymys.
Ketä jaksaa kiinnostaa muiden ihmisten verot! Omatkaan ei kiinnosta niin paljoa että viitsisin maksaa niitä.