Miehen kommunikointitaidot
Olemme tapaamassa livenä piakkoin, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Aluksi en huomannut mitään erikoista, mutta nyt olen kiinnittänyt huomiota siihen miten surkeat kommunikointitavat tällä miehellä on. Viestittely ei ole sujuvaa, mutta sanoo olevansa kiinnostunut.
Jotenkin pitää koko ajan yrittää repiä jotain normaalia keskustelua, kun mies on tönkkö eikä omaa tilanneälyä. Moniin kysymyksiin ei vastaa, reagoi omituisesti asioihin...
Ei ole todellakaan mikään ihme vammainen XD Näyttää täysin normaalilta, mutta on vain tosi surkea kommunikoimaan.
Lopulta sitten kysyin ihan rohkeasti, että onko hänellä asperger. Ei edes tiennyt mikä se on. Eli voi olla, että onkin asperger, mutta ei vain ole tietoinen asiasta.
Ja mikäli näin on, tulisi yhteiselo varmaan olemaan liian raskasta. Tietysti hän saattaa olla livenä sujuva supliikkiukko, mutta vain surkea viesteissä.
Minun on vain todella vaikeaa ymmärtää, miksi se normaali kommunikointi viestitse on niin haastavaa.
Niin ja varmaan moni epäilee minua trolliksi, koska "eihän kukaan" mene kysymään toiselta, että onko tämä asperger. Minä en oikein osaa hävetä normaalijuttuja ja osaan kyllä muotoilla asiat hienotunteisesti. En siis töksäyttele tahattomasti törkeyksiä.
Kommentit (14)
Ei kannata katsoa liian pitkään, jos kemiat ei kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata katsoa liian pitkään, jos kemiat ei kohtaa.
Mutta kun en tiedä millainen hän on livenä.
Voi olla että ei koe tekstailua luontevaksi kommunikointitavaksi ja sen vuoksi viestit on tönkköjä? Ei siis välttämättä tarkoita että on livenäkin ihan pihalla.
Lisäksi hän tuntuu hieman liiaksi myötäilevän minua ymmärtämättä edes, milloin EI kannattaisi myötäillä vaan sanoa jotain mikä saisi minut ajattelemaan eri tavalla. Jos kysyn, toimiiko hänen mielestään viestittelymme (kun minun mielestäni ei), niin millainen tollo (anteeksi vain) sanoo että ei hänenkään mielestä?!
Ihan outo tapa reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että ei koe tekstailua luontevaksi kommunikointitavaksi ja sen vuoksi viestit on tönkköjä? Ei siis välttämättä tarkoita että on livenäkin ihan pihalla.
Niin, siksi yritänkin hammasta purren kestää vaikka ärsyttää. Mutta miksi ei voi sanoa asiaa itse? En vain tajua logiikkaa.
Jos hän on asperger, niin en kyllä jaksa mitään suhdetta. Kokemusta on. Liian raskaita ihmisiä. Ap
Asperger on muotia vähän niin kuin ADHD. Suuruusluokkaa joka toinen jotenkin "poikkeava" ihminen maallikkodiagnosoidaan joko aspergeriksi tai ADHD:ksi.
Uskotko, että sinä olet hänelle se oikea ihminen? Onko mies mielestäsi oikea onnenpekka, kun saa olla sinunlaisen räväkän sutturan kanssa? Ehkä mies ei saa suunvuoroa sinun kalkatuksen aikana ja ei viitsi edes yrittää puhua, mutta koska olet mahdollinen reikä, niin hän yrittää muutoin olla sinulle mieleen?
Kaikki ei tykkää näpyttää kännykkää kokoajan, vaan juttelevat mieluummin naamatusten. Se juttu miksi miesseuraa on haussa, haetko miestä tekstailuun vai ihan elävänä olentona mukana olemiseen? Jos jälkimmäistä niin jotopäätökset kannattaa tehdä vasta parin tapaamisen jälkeen.
Up