Juotko maitoa vai maitovalmistetta?
Ja miksi?
Mitä eroo noissa on?
Samanlaista valkoista ainetta ne on.
Kommentit (30)
Syön mieluummin vaikka viiliä, koska se täyttää enemmän vatsaa kuin pelkkä maidon juominen.
Maitoa. Haen suoraan tilalta. Niissä on se ero, että tuota tilamaitoa ei ole käsitelty mitenkään. Kaupasta ostettu maito on käynyt meijerissä ja sitä on työstetty monin tavoin. Maitojuoma on se kaikkein käsitellyin. Parasta on tilamaito.
Maito on vasikoille. Jos haluan murojen tai puuron kanssa muuta kuin mehukeittoa tai marjoja, laitan kaura- tai jotain pähkinäjuomaa. Kahviin laitan kaurajuomaa.
Maitoa. Ja tonkassa suoraan tilalta. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Maito on vasikoille. Jos haluan murojen tai puuron kanssa muuta kuin mehukeittoa tai marjoja, laitan kaura- tai jotain pähkinäjuomaa. Kahviin laitan kaurajuomaa.
No ihme rehuvasikka itsekin näytät olevan :D
Vierailija kirjoitti:
Maitoa. Haen suoraan tilalta. Niissä on se ero, että tuota tilamaitoa ei ole käsitelty mitenkään. Kaupasta ostettu maito on käynyt meijerissä ja sitä on työstetty monin tavoin. Maitojuoma on se kaikkein käsitellyin. Parasta on tilamaito.
Laktoosi-intolerantikothan voi kuulemma juoda käsittelemätöntä maitoa, joten kertonee jotain kaupan maitojen terveellisyydestä.
Laktoositonta maitojuomaa käytän rasvattomana. Jos ei sitä ole saatavilla, niin tavallista punaista maitoa. En sitten tiedä miksi mun maha kestää punaisen maidon normaalina, muttei kevytmaitoa tai rasvatonta.
Juon vettä. Maitoa en ole juonut sen jälkeen kun täytin 8. Kahvissa käytän maitoa.
Kevytmaitoa käytetään ruuan kanssa ja kahviin..
Kauramaitoakin maistettiin, ei hullumpaa aika mukavan makuista.
Vierailija kirjoitti:
No mä en suuhuni laita tollasta moskaa mitä sinä, eli muroja, puuroja tai mehukeittoa tai varsinkaan niitä kasvijuomia.
Ei aikuisen ihmisen tarvitse juoda maitoa. Maitotalous on saatanasta. Itse käytän kahvissa ja kaurapuurossa kaurajuomaa.
Kaurajuomaa ei voi verrata maitoon, ihan hirveetä.
Mutta miksi sitä maitoa kutsutaan maitovalmisteeksi?
Maito on lehmän vauvoille. Itse käytän kauramaitoa ja mantelimaitoa.
En kumpaakaan, en ruokajuomana, en kahviin, en puuroon. Jos makaronilaatikkoon tms tulee joskus ostettua, niin sitten maitoa.
Maito on meijeristä haettua käsiteltyä "maitoa" ja maitojuomat maitojauheesta valmistettua "maitoa"
Vierailija kirjoitti:
Maito on lehmän vauvoille. Itse käytän kauramaitoa ja mantelimaitoa.
Et voi käyttää sellaista, mitä ei ole olemassa.
Maitovalmistettava, ei niissä mitään eroa ole.