IL: Seksologi huolestui Gambiasta palaavien suomalaisnaisten sukupuolitaudeista: ”Sieltä tulee tuliaisena muutakin kuin rusketus”
Seksologi Tarja Pölkin mukaan Gambian-matkailuun liittyy ikävä lieveilmiö. Hän kertoo saaneensa kontaktiensa kautta tietoonsa kymmeniä tapauksia, missä reissusta on tarttunut sukupuolitauti.
- Sieltä tulee tuliaisena muutakin kuin rusketus. Aloin tutkia tätä asiaa, että onko tämä vain urbaani legenda vai pitääkö tämä paikkansa. Sain kontaktieni kautta tietää, että sieltä tulee seksitauteja. Klamydiaa tulee tosi paljon. Lisäksi sieltä tulee seksitauteja, joista osa on tosi epäspesifejä, Pölkki kertoo.
Voi teitä mammat!
Kommentit (733)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne miehetkö ei tuo?
Ei ainakaan Gambiasta.
Joo ei. Kenia on ihan_eri_asia!
Me oltiin frendien kans Afrikassa, Keniassa, ja mä otin baarista yhden gimman ja olin hyvässä buugissa, eikä ollu kortsui ja livautin paljaalla Nii yksi kaveri sanoi mulle, et et sä tossa iässä enää hiviin kuole. Et lääkkeet on niin hyvät et mä kuolen vanhuuteen ennemmin. Se oikeesti lohdutti, kertoi päälle nelikymppinen haastateltava.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne seksihalut kaikilla naisilla lopu iän myötä.
Tätä olen aina miettinyt:
Kun joillakin naisilla seksihalut loppuvat, kun nainen tulee vaihdevuosi-ikään, niin onko kyse varsinaisesti seksihalujen loppumisesta,
vai onko tuo todellisuudessa kosto sellaiselle miehelle, joka on ehkä naiselle taloudellisesti hyödyllinen, mutta ko. mies on esim. koko pitkän avioliiton ajan ollut
seksiasioissa sellainen, että on kiinnostunut lähinnä omasta nautinnostaan, mutta ei ole kiinnittänyt mitään huomiota naisen nautintoon, jolloin tuossa tilanteessa olevan naisen on hyvä vedota vaihdevuosiin ja sen myötä loppuvaan seksihaluun, vaikka todellisuudessa kyse on kosto aviomiehen huonosta seksikäyttäytymisestä, ja jos näin on, niin naisella saattaa silti olle niitä seksihalujakin, mutta ne kohdistuvat johonkuhun muuhun kuin siihen aviomieheen.
Ilmeisesti, jos aviomiehestä on kuitenkin naiselle taloudellista hyötyä, niin moni nainen ei tässäkään tilanteessa ota avioeroa, vaan tyytyy joko seksittömään elämään tai sitten harrastaa sivusuhteita...
Mikä on totuus: loppuvatko ne seksihalut vaihdevuosi-iässä, vai onko tuo kosto sellaiselle aviomiehelle, joka on välinpitämätön vaimonsa seksuaalisesta nautinnosta ?
Jos kyse on tuosta, niin silloinhan, jos taas aviomies on sellainen, joka nimenomaan pitää hyvää huolta vaimonsa seksuaalisesta nautinnosta, niin näissä tapauksissa vaihdevuodet eivät juuri koskaan johda seksihalut loppumiseen, jollei sitten vaihdevuosiin liity jotain sellaista lääketieteellistä ongelmaa, joka aiheuttaa esim. sen, että seksistä ei enää nauti, vaan se saattaa muuttua sellaiseksi, että se sattuu.
Sieltä tulee tuliaisena hyvä mieli ja kunnon panot, ei suomalaiselta tuppisuulta sellaista kyytiä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joillakin naisilla seksihalut loppuvat, kun nainen tulee vaihdevuosi-ikään, niin onko kyse varsinaisesti seksihalujen loppumisesta,
vai onko tuo todellisuudessa kosto sellaiselle miehelle, joka on ehkä naiselle taloudellisesti hyödyllinen, mutta ko. mies on esim. koko pitkän avioliiton ajan ollut
seksiasioissa sellainen, että on kiinnostunut lähinnä omasta nautinnostaan, mutta ei ole kiinnittänyt mitään huomiota naisen nautintoon, jolloin tuossa tilanteessa olevan naisen on hyvä vedota vaihdevuosiin ja sen myötä loppuvaan seksihaluun, vaikka todellisuudessa kyse on kosto aviomiehen huonosta seksikäyttäytymisestä, ja jos näin on, niin naisella saattaa silti olle niitä seksihalujakin, mutta ne kohdistuvat johonkuhun muuhun kuin
Olisipa harvinaisen tyhmä nainen, jos noin toimisi. Helpompia ja järkevämpiä keinoja on lukuisia. Älykkäät naiset käyttävätkin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin taitaa olla "suominainen Gambiassa" -fetissi. Ja kyseessä ei ole nainen, vaan joku pena57.
Palstalla on mitä moninaisimpia fetissejä. Naisilla on yhteisinä fetisseinä esim. "suomimiehellä aasialainen vaimo"-fetissi ja "keski-ikäisellä miehellä reippaasti nuorempi nainen"-fetissi. Ei siis mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seksiasioissa sellainen, että on kiinnostunut lähinnä omasta nautinnostaan, mutta ei ole kiinnittänyt mitään huomiota naisen nautintoon, jolloin tuossa tilanteessa olevan naisen on hyvä vedota vaihdevuosiin ja sen myötä loppuvaan seksihaluun, vaikka todellisuudessa kyse on kosto aviomiehen huonosta seksikäyttäytymisestä, ja jos näin on, niin naisella saattaa silti olle niitä seksihalujakin, mutta ne kohdistuvat johonkuhun muuhun kuin
Viimeinen kappale on kokonaan samaa lausetta 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
seksiasioissa sellainen, että on kiinnostunut lähinnä omasta nautinnostaan, mutta ei ole kiinnittänyt mitään huomiota naisen nautintoon, jolloin tuossa tilanteessa olevan naisen on hyvä vedota vaihdevuosiin ja sen myötä loppuvaan seksihaluun, vaikka todellisuudessa kyse on kosto aviomiehen huonosta seksikäyttäytymisestä, ja jos näin on, niin naisella saattaa silti olle niitä seksihalujakin, mutta ne kohdistuvat johonkuhun muuhun kuin siihen aviomieheen.
Ilmeisesti, jos aviomiehestä on kuitenkin naiselle taloudellista hyötyä, niin moni nainen ei tässäkään tilanteessa ota avioeroa, vaan tyytyy joko seksittömään elämään tai sitten harrastaa sivusuhteita...
Mikä on totuus: loppuvatko ne seksihalut vaihdevuosi-iässä, vai onko tuo kosto sellaiselle aviomiehelle, joka on välinpitämätön vaimonsa seksuaalisesta nautinnosta ?
Jos kyse on tuosta, niin silloinhan, jos taas aviomies on sellainen, joka nimenomaan pitää hyvää huolta vaimonsa seksuaalisesta nautinnosta, niin näissä tapauksissa vaihdevuodet eivät juuri koskaan johda seksihalut loppumiseen, jollei sitten vaihdevuosiin liity jotain sellaista lääketieteellistä ongelmaa, joka aiheuttaa esim. sen, että seksistä ei enää nauti, vaan se saattaa muuttua sellaiseksi, että se sattuu.
Minä olen aina miettinyt sitä, että miten ihmeessä jotkut miehet ovat yleensäkin kyenneet panemaan niin pahansuopaisia naisia, jotka ovat ilmeisesti läpi elämän puhuneet miestensä selän takana paskaa näistä.
Miksihän suomalaisilla naisilla on lapsellinen käsitys, että miehen pitää hoidella orgasmit naiselle?
Vierailija kirjoitti:
Sieltä tulee tuliaisena hyvä mieli ja kunnon panot, ei suomalaiselta tuppisuulta sellaista kyytiä saa.
Juu ja suomimammoilla on monesti niin löysä römpsä, että sinne tarvitaan paksua täytettä. Itselläni on varsin paksu ja siitä suominaiset kiittävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja suomimammoilla on monesti niin löysä römpsä, että sinne tarvitaan paksua täytettä. Itselläni on varsin paksu ja siitä suominaiset kiittävät
Mullakin aika kookas meisseli, mutta aika harvoilla suomalaisilla on oikeasti tiukat paikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin aika kookas meisseli, mutta aika harvoilla suomalaisilla on oikeasti tiukat paikat.
Mikä on kookas? minulla 18 cm seisokki ja ympärysmitta 14.6 cm
Onkohan kaikilla palstamammoilla Gambian tauti? Kovasti vähätellään ja whataboutisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ne miehetkö ei tuo?
Ei ainakaan Gambiasta.
Joo ei. Kenia on ihan_eri_asia!
Me oltiin frendien kans Afrikassa, Keniassa, ja mä otin baarista yhden gimman ja olin hyvässä buugissa, eikä ollu kortsui ja livautin paljaalla Nii yksi kaveri sanoi mulle, et et sä tossa iässä enää hiviin kuole. Et lääkkeet on niin hyvät et mä kuolen vanhuuteen ennemmin. Se oikeesti lohdutti, kertoi päälle nelikymppinen haastateltava.
Kuulostaa fiktiolta tämä teksti.Tarkoitus valistaa kumin käytön puolesta. Yritetty peitellä sitä että naiset niitä Afrikan tuliaisia tuovat ja laitettu tarinaan hölmöiltä kuulostavat ja vaikuttavat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä Gambiassa nyt sitten niin on niin ihmeellistä? Onhan sitä zanqqerilla ryyditettyä tapolaa kai tarjolla muissakin maissa?
Gambiassa mediaani-iq on 52, erittäin alhainen jopa afrikkalaisittain. Vihreät feministit tykkää tuollaisista miehistä.
Jos miehet toimisivat samoin, niin kauhea feministinen huuto. Miehillä parempi itsetunto, ei tarvitse etsiä boostia omalle egolle rannalla itseään myyvistä kehitysmaalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Kai te nyt ymmärrätte , että tämä Tarja Pölkki pisti alulle tämän uutisen siksi, että saisi mediahuomiota noille omille pride-jutuilleen yms. Uutisessa puhutaan parista kymmenestä tapauksesta vuosittain.
Tää ylitti iltalehden uutiskunnyksen siksi, että ei ollu muita uutisia.
Pelkästään venäjän matkoilta tulee miesten mukana kymmeniä tuhansia tauteja joka vuosi.
Ei pidä paikkaansa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009336329.html
Vierailija kirjoitti:
Onkohan kaikilla palstamammoilla Gambian tauti? Kovasti vähätellään ja whataboutisoidaan.
Taitavat olla juuri sitä naistyyppiä.
Saisiko siellä Gambiassa mieskin hieman parrua?
-Margus 57v
No hyi stana.