Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suojeletko vihaamasi ihmisen salaisuutta?

Vierailija
03.03.2018 |

Oletko tilanteessa tai oletko joutunut tilanteeseen, missä varjelet tai olet varjellut vihaamasi ihmisen salaisuutta?

Suojeletko vihaamasi ihmisen salaisuutta?

Vaihtoehdot

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käräyttää, ellei sitten ole oikeaa lojaaliutta tätä kohtaan.

Vierailija
2/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjiä ja rikollisia ei kannata suojella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu salaisuudesta. Jos se on joku pieni juttu niin en ehkä olisi niin tarkka, mutta suuremman salaisuuden pitäisin omana tietonani. Mitään tarvetta minulla ei olisi kyllä toisen asioita kaikille lähteä levittämään

Vierailija
4/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ystäväni, jota nykyään oikeasti vihaan (teki todella julmasti) olen kuitenkin säilyttänyt hänen salaisuutensa.

Vierailija
5/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe että on minun asiani levitellä niitä juttuja. Ei liity mihinkään lojaalisuuteen tai kunnioittamiseen, vaan siihen että minä en ole sellainen ihminen. Se kertoisi myös minusta aika paljon.

Vierailija
6/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojelen. Se on samalla kosto ja hänelle elämän kestävä pelko (jos sittenkin ilmiannan).

Vierailija
7/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi asia, joka ei vahingoita ketään, mutta muiden tieto asiasta vahingoittaisi häntä, kyllä suojelisin tuota salaisuutta. On ihminen, jota vihaan ja hän vihaa mua. Hän ei onneksi tiedä nykyistä nimeäni eikä asuinpaikkaani. Hän on ollut vaarallinen perheenjäsenilleen ja etenkin perheen lapsille, mutta nykyisin hän ei pääse kenenkään lapsen elämään vaikuttamaan. Elämä ei lopulta kohtele sellaisia ihmisiä silkkihansikkain kun loppu lähenee. Säälin häntä, enkä tahallani halua tehdä yhtään mitään.

Olen köyhä, tyhmä, ruma ja kerta kaikkiaan huonosti menestynyt ihminen, joten mulla on jäljellä vain moraalini, josta pidän kiinni.

Vierailija
8/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu salaisuudesta. Jos se on jotakin sellaista mistä minulla mielestäni on velvollisuus kertoa jollekulle, tietenkään en. Mutta jos se on salaisuus joka selvästi ja oikeutetusti kuuluu hänen yksityisyytensä piiriin, koitan asettaa vihani sivuun ja kohdella häntä niinkuin ketä tahansa kanssaihmistä. Yleensä onnistuu ihan helpostikin.

Vierailija
9/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitukseni salaisuuksien salassa pitäjille. Se on arvonsatuntevan ihmisen merkki.

Vierailija
10/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojelen, koska en halua olla juoruilija.

Vierailija
11/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suojelen, koska en halua olla juoruilija.

Jatkan: siis suojelen salaisuutta itseni vuoksi, en toisen ihmisen vuoksi. Suojelen, jotta en olisi ihminen, jollainen en halua olla.

Vierailija
12/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti suojele mitään salaisuutta. Tutut tietää millainen on, muillekin saatan mainita jos luulen, että tarvitsee "varoittaa". Istunut vankilassa (syystä, jota en tiedä), väkivaltainen valehtelija. Diagnoosien tekemistä välttelen, mutta ei ihan terve mieleltään todellakaan.

Tämä ihminen on ollut kunnallisvaaliehdokkaana. Katsoin aika järkyttyneenä, että kaikki siihen kelpuutetaankin, mutta olisinkohan syyllistynyt kunnianloukkaukseen paljastamalla todellisen luonteen julkisesti jossain nettipalstalla vaikka? Ja ketäpä olisi oikeastaan edes kiinnostanut koko asia? Eikä mikään olisi siitä muuttunut. Ja oikeastaan toivoin salaa, että hän saisi tarpeeksi ääniä ja tulisi valituksi, koska olisi lopulta paljastanut itse itsensä.

Vierailija
13/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, koska minulla olisi oma lehmä ojassa, jos kertoisin salaisuudesta. Salaisuus siis liittyy minun ja tämän vihamiehen entisiin bisneksiin

Vierailija
14/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäänpuukottajien juttuja en suojele. Jos tulee puhetta aiheesta, johon voin käyttää tuommoisen ihmissaastan salaisuutta, niin lörpöttelen mielelläni. Joka pettää mun luottamuksen esim juoruilemalla, saa samalla mitalla takaisin.

Vierailija
15/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. En ole raiskauksesta kertonut kenellekään.

Vierailija
16/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut kellekään, että eromme oikea syy oli se, että ex-miehelläni on lapsi toisen naisen kanssa. Muiden silmissä hän on edelleen lapseton mies.

Vierailija
17/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä en ymmärrä millä tavalla on hyvämoraalista salailla pahantekijän tekosia. Minusta se on suoraselkäistä ja rohkeaa kun uskaltaa kertoa totuuden, niin muutkin saavat tietää millainen ihminen on kyseessä, ja osaavat varoa.

Juoruilun käsitän ihan erilaisena toimintana.

Vierailija
18/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkäänpuukottajien juttuja en suojele. Jos tulee puhetta aiheesta, johon voin käyttää tuommoisen ihmissaastan salaisuutta, niin lörpöttelen mielelläni. Joka pettää mun luottamuksen esim juoruilemalla, saa samalla mitalla takaisin.

Eli olet itsekin selkäänpuukottaja siinä tapauksessa. Et yhtään sen parempi.

Vierailija
19/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minä en ymmärrä millä tavalla on hyvämoraalista salailla pahantekijän tekosia. Minusta se on suoraselkäistä ja rohkeaa kun uskaltaa kertoa totuuden, niin muutkin saavat tietää millainen ihminen on kyseessä, ja osaavat varoa.

Juoruilun käsitän ihan erilaisena toimintana.

On ystävällistä varoittamista ja sitten syrjimistä sen varjolla, että joku on tehnyt jonkin virheen kauan sitten. Sitten sabotoidaan kaikki hänen tulevat ihmissuhteensa kostonhimoisina. Sen voi itselleen selittää hyveellisenä toimintana, vaikka oikeasti vain vaikeuttaa kaikkien elämää ja onkin enää vain itse se pahan aiheuttaja.

Vierailija
20/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet itsekin selkäänpuukottaja siinä tapauksessa. Et yhtään sen parempi.

Niin. Minä ainakin tekisin tulkinnan, että ahaa tuolle ihmiselle en kyllä itse kertoisi mitään salaista. Koska sitten pitäisi koko ajan mielistellä ja vältellä erimielisyyksiä, ettei tämä ala levittämään kaikkea kertomaani eteenpäin (ja vihamielisyyksissään takuulla vääristellen).