Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suojeletko vihaamasi ihmisen salaisuutta?

Vierailija
03.03.2018 |

Oletko tilanteessa tai oletko joutunut tilanteeseen, missä varjelet tai olet varjellut vihaamasi ihmisen salaisuutta?

Suojeletko vihaamasi ihmisen salaisuutta?

Vaihtoehdot

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkäänpuukottajien juttuja en suojele. Jos tulee puhetta aiheesta, johon voin käyttää tuommoisen ihmissaastan salaisuutta, niin lörpöttelen mielelläni. Joka pettää mun luottamuksen esim juoruilemalla, saa samalla mitalla takaisin.

Eli olet itsekin selkäänpuukottaja siinä tapauksessa. Et yhtään sen parempi.

Enpä ole. Jos luottamus petetään selkäänpuukkottamalla, niin "sopimus" on raennut sillä sekunnilla. En todellakaan ole yksipuolisesti velvollinen pitämään turpaani kiinni. Siinä vaiheessa millään ei ole enää mitään väliä.

Vierailija
22/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkäänpuukottajien juttuja en suojele. Jos tulee puhetta aiheesta, johon voin käyttää tuommoisen ihmissaastan salaisuutta, niin lörpöttelen mielelläni. Joka pettää mun luottamuksen esim juoruilemalla, saa samalla mitalla takaisin.

Niin. Minä ainakin tekisin tulkinnan, että ahaa tuolle ihmiselle en kyllä itse kertoisi mitään salaista. Koska sitten pitäisi koko ajan mielistellä ja vältellä erimielisyyksiä, ettei tämä ala levittämään kaikkea kertomaani eteenpäin (ja vihamielisyyksissään takuulla vääristellen).

Erimielisyydet on pikkasen eriasioita kuin selkäänpuukottaminen. Asioita ei puhuta eteenpäin piste. Jos näin tekee, se on ystävyyden loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaannuin vanhempaan mieheen ollessani nuori ja hukassa itseni kanssa, yli 20 kuitenkin eli en mikään lapsi. Mies kiristi ja kohteli erittäin huonosti, suhde oli myrskyisä ja huono kaikin puolin. Mies on sarjapettäjä ja valehtelija. Hänellä on nykyään avopuoliso, jonka kanssa saanut lapsen kesällä. Puolisoa on petetty aikaisemmassa suhteessa enkä usko, että hän pääsisi koskaan yli, jos tietäisi totuuden. Mies on kutsunut kotiin naisia, kun puoliso on ollut työmatkoilla ja on pettänyt lukuisia kertoja mm. Hotellissa. Puolisolla ei ole hajuakaan kenen kanssa asuu. En kuitenkaan uskalla sanoa mitään edes nimettömänä ja toisaalta pelkään millainen hirveä romahdus puolisolle tulisi, jos saisi tietää totuuden. En tiedä haluaako hän koko elämänsä romahtavan, kun on vielä pieni vauvakin.

Vierailija
24/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Minä ainakin tekisin tulkinnan, että ahaa tuolle ihmiselle en kyllä itse kertoisi mitään salaista. Koska sitten pitäisi koko ajan mielistellä ja vältellä erimielisyyksiä, ettei tämä ala levittämään kaikkea kertomaani eteenpäin (ja vihamielisyyksissään takuulla vääristellen).

Erimielisyydet on pikkasen eriasioita kuin selkäänpuukottaminen. Asioita ei puhuta eteenpäin piste. Jos näin tekee, se on ystävyyden loppu.

Mitä tarkoitat selkäänpuukottamisella siis?

Vierailija
25/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan hirveä hölösuu, mulle ei kannata kerroa mitään :D

Vierailija
26/39 |
03.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole. Jos luottamus petetään selkäänpuukkottamalla, niin "sopimus" on raennut sillä sekunnilla. En todellakaan ole yksipuolisesti velvollinen pitämään turpaani kiinni. Siinä vaiheessa millään ei ole enää mitään väliä.

Jos kuulee toisen ihmisen kertovan jonkun salaista asiaa eteenpäin, niin mistä kuulija tietää, missä vaiheessa (miten pahasti hänelle pitää tehdä) tämä kertoja lakkaa olevasta luotettava? Mitä jos tämän ihmisen kanssa syntyy vaikka jokin väärinkäsitys ja hän on varma, että toinen henkilö on "puukottanut selkään", vaikkei oikeasti ole?

Vähän vaikea ajatella kestään juoruajasta, että tuo on varmaan todella luotettava ihminen, vaikka nyt juoruaakin, koska joku puukotti häntä selkään, siispä kerronpa salaisuuteni hänelle kuitenkin huoletta.

Vierailija
27/39 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voita paha hyvällä.

Vierailija
28/39 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa ollaan erottu jo useampi kuukausi sitten. Ollaan silti tavattu tiheästi ja seksiäkin ollut usein. Nyt kertoi että hän tapailee jonkun naisen kanssa jonka esitellyt jo lapsellemmekin. Lapsi myös nähnyt että olemme tapailleet eksän kanssa. Tuntuu todella kurjalta ja varsinkin kun tämä toinen nainen ei tiedä että meillä eksän kanssa ollut seksiä vaikka ovat tapailleet. En tiedä pitäisikö tälle naiselle kertoa... en tiedä miten suhtautua sitten kun minut esitellään tälle naiselle kun tiedän mitä eksä puuhaillut hänen selän takana... eksä kyllä muutenkin hyvin arvaamaton äkkipikainen tyyppi...

Vierailija
29/39 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se viha kostamalla poistu vaan se siirtyy itseen. Tee niinkuin on oikein. Jos se salaisuuden paljastaminen pelastaa esim ihmishenkiä niin tottakai paljastat. Tee niinkuin omatunto sanoo. Ei täällä voi kukaan antaa vastausta kun emme tiedä tilannetta tarkemmin.

Vierailija
30/39 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voita paha hyvällä.

Onko susta juoruiltu jotain hirveen henkilökohtasta ja intiimiä vai mitä? Riippuu vähän kuinka pahasti on puukotettu selkään. Mutta jos on vaan totuuksia päästellyt susta suustaan niin sehän on vaan totuudessa elämistä. Mitä oot menettäny tän asian takia? Ootko jääny pettämisestä kiinni vai mistä on kyse? Onko susta siis puhuttu seläntakana totuuksia vai keksittyjä valheita, jälkimmäisestä on aihetta suuttua kunnolla.

Vierailija
31/39 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää tavata se sun vihan kohde ja puhumalla rehellisesti kasvotusten sopia asia eikä hautoa kostoa. Näin aikuisten maailmassa pitäisi toimia. Ei se viha täällä avautumalla hälvene, usko pois.

Vierailija
32/39 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta muiden elämä niin paljon että jaksaisin sekoittaa. Minulla on muutakin tekemistä. Tosiaan salaisuuksia on paljonkin mm. vanhempien. Kavereidenkin kanssa joitain. Varsinkin sellaisten jotka on tuntenut pitkään. YLeensä kaikki mikä satuttaa toista jätän sanomatta. Itsestäni sen sijaan kerron mitä itse haluan. Haluan olla luotettava.

Vierailija
33/39 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta muiden elämä niin paljon että jaksaisin sekoittaa. Minulla on muutakin tekemistä. Tosiaan salaisuuksia on paljonkin mm. vanhempien. Kavereidenkin kanssa joitain. Varsinkin sellaisten jotka on tuntenut pitkään. YLeensä kaikki mikä satuttaa toista jätän sanomatta. Itsestäni sen sijaan kerron mitä itse haluan. Haluan olla luotettava.

Sama täällä. Ja sen lisäksi että haluan olla luotettava niin haluan myös säilyttää puhtaan omantunnon, se on tärkeää.

Vierailija
34/39 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi tilanteesta. Jos esimerkiksi tämä vihaamani henkilö alkaisi levitellä minun salaisuuksiani, ei minulla kai olisi enää mitään syytä pitää hänen salaisuuksiaan. En minä niitä missään huutelisi, mutta jos joku ihminen joskus osaisi kysyä minulta oikean kysymyksen voisin tälläisessä tilanteessa kertoa. Kaikkein salaisimpia salaisuuksia, joita jaettu esim ex-kumppaneiden välillä, toivon että ei ikinä kerrota eteenpäin. Silti joskus mietin, onkohan ex kertonut uudelle kumppanilleen joskus minun salaisuuksiani. Kumppanille kun usein kertoo niin paljon suhteen syventyessä..

Vierailija
35/39 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sekin on asia erikseen jos omalle kumppanille paljastaa jonkun toisen ihmisen salaisuuden kun se että huutelee pitkin kyliä toisten salaisuuksia. Toki on aina riski että se oma kumppani onkin vähän hölösuu ja kertoo eteenpäin. Kinkkisiä juttuja..

Vierailija
36/39 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekisi mieli käräyttää eräs pettäjä hänen kumppanilleen!

Vierailija
37/39 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa ketään tuntemaani ihmistä. Vain sipilää ja muita urpoja maanpettureita.

Vierailija
38/39 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa ketään, se on minusta turha tunne. Jos olisin luvannut säilyttää toisen ihmisen salaisuuden, toki niin tekisin, ihmisestä riippumatta.

Vierailija
39/39 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän sitä myöhempää käyttöä varten.