Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rikkaat ihmiset on niin olevinaan, että ei voi kaupan

Vierailija
19.04.2006 |

kassalla kun pyöritellä silmiään kun kysytään pankki vai visa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa ne ei tajua että niillä on kumpikin mahdollisuus... ovat vaan ihan hoo moilasena että TÄH? ;D

Vierailija
2/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei oikeasti varakkailla ole tilillä mitään huimia summia. Oikeasti varakas osaa pistää rahan poikimaan ja se ei totisesti onnistu jos massi lepää pankkitilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa kummalla vain. Eli vastaus on että ihan sama. Tuon olen tulkinnut rahakkaan ihmisen tympeäksi käytökseksi.

Vierailija
4/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä tarvitse kysyä! Ehkä pyörittelevät siksi? Jos asiakas ei sano erikseen mitään, maksu tulee aina pankkikortilta.

Vierailija
5/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No eihän sitä tarvitse kysyä! Ehkä pyörittelevät siksi? Jos asiakas ei sano erikseen mitään, maksu tulee aina pankkikortilta.

Vierailija
6/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteet ovat pääsääntöisesti 100 eurosta ylöspäin hinnaltaan, ja monia korjauksia saatiin tehdä ennen kuin otettiin käytäntö että kysytään.

Vierailija
7/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläsi taitaa olla alemmuutta. Usko jo, että olet aivan ihminen.

Vierailija
8/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun mä olin kaupassa töissä, niin en mä huomannut tuollaista käytöstä muissakaan.

Vierailija
9/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luottokortilla, kun siitä kertyy lentopisteitä. Ja hänellä on varaa maksaa se +/- parin tonnin luottokorttilasku joka kuukausi.

Pienituloisen on parasta maksaa aina käteisellä tai pankkikortilla, kun ylläriluottokorttilaskuihin ei ole varaa.

Vierailija
10/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien mielestä on helpompaa, että tulee vaan yksi lasku kuukaudessa, ja sitten maksaa sen kerralla pois. Rantautuu tämä jenkkien malli suomeenkin pikkuhiljaa, itse asiassa taitaa suomi olla niitä harvoja maita, joissa edes on käytössä pankkikortti. Muuallahan aina maksetaan luotolla, tai sitten käteisellä. Ainakin meidän tuttavapiirissä rikkaat/varakkaat käyttää tosi paljon visaa, sillä vaan on niin kätevä maksaa. Moni sekoittaa visan aina luottokorttiin, mutta sitähän se ei ole, sillähän ei osteta luotolle (eli lyhennetään aina vähän kerrallaan), vaan sillä otetaan vaan maksuaikaa (kertarysäyksellä maksetaan sitten kaikki kuukauden ostokset).

Vierailija
11/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jos vähän kattoisi, niin huomaisi, ettei siinä mun kortissa ole kuin visa...

Vierailija
12/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Monien mielestä on helpompaa, että tulee vaan yksi lasku kuukaudessa, ja sitten maksaa sen kerralla pois. Rantautuu tämä jenkkien malli suomeenkin pikkuhiljaa, itse asiassa taitaa suomi olla niitä harvoja maita, joissa edes on käytössä pankkikortti. Muuallahan aina maksetaan luotolla, tai sitten käteisellä. Ainakin meidän tuttavapiirissä rikkaat/varakkaat käyttää tosi paljon visaa, sillä vaan on niin kätevä maksaa. Moni sekoittaa visan aina luottokorttiin, mutta sitähän se ei ole, sillähän ei osteta luotolle (eli lyhennetään aina vähän kerrallaan), vaan sillä otetaan vaan maksuaikaa (kertarysäyksellä maksetaan sitten kaikki kuukauden ostokset).

Vierailija
13/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kumpaakin ominaisuutta, useammin visaa, enkä ole ikinä ajatellut sen indikoivan varallisuutta.

Vierailija
14/14 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa aina vähän huvittaa, kun myyjä kysyy " pankki vai luotto" . Mun pankkikortilla nimittäin ei voi edes maksaa luotolla :). Että voipi olla, että silmät ymmyrkäisenä ekoilla kerroilla myyjää katselinkin :)