Harkitsen kännien vetämistä siivouksen aikana, kannattaako?
Siis sellaiset pienet sievät 😉. Eka kertaa. Kannattaako tuollainen, juon todella harvoin.
Kommentit (24)
Muista kuitenkin työturvallisuusasiat, jos olet tottumaton.
Imurista ainakin pysyt erossa tai soitan poliisit!
Voisi kokeilla. Siivooja tulee ihan just. Voisi siinä toisen huhkiessa juopotella sohvalla.
Siivoamisesta saa mielyttävää päihteillä. Kalja on ihan hyvä jos ei parempaa (420) ole.
Voit yhdistää juomaleikkiin: tavarat siirretty ja mopattu, yksi siideri. Tavarat paikalleen, seuraavan paikan moppaus, toinen siideri. Mattojen pudistelu, kolmas siideri. Siivoaminen on hauskaa!
Kokeile ihmeessä. Ite en yleensä siivoa kännissä, mutta nyt otan kyllä naukkua, jos vaikka jaksais alkaa kohta tiskata...
Juominen pitää suorittaa siinä siivouksen lomassa. Paras shampanjalasi esiin ja siihen vaikka olutta jos ei muuta ole. Rätti tai imuri käteen ja samalla hieman tanssahtelevaan tyyliin siivotaan ja välillä otetaan pieni siemaus. Siinä on juhlavuutta.
Ei vielä, puhtaassa kodissa maistuu kaikki paremmalta. Malta vielä pikkuisen! Ja oksennusta on mukavampi siivota puhtaalta lattialta kuin ällölikaiselta. Samoin liukkaasta lavuaarista lähtee oksu helpommin kuin pinttyneestä. Kyllä tämä Martta tietää.
Kannattaa, tulee vähän hauskempaa kun juo samalla. Hyvät musat soimaan, tölkkiin tai pulloon pilli (so fancy) ja ei muutakun kuuraamaan! Siinä samalla heilutella pyllyä ja laulaa mukana. Ai että
Olen joskus harvakseltaan tehnyt niin, ihan kivaa vaihtelua. Kerran vaihdoin verhot kännissä, sen olisi kyllä voinut jättää välistä.
Sillonkun keksin miten hauskaa on juopotella samalla kun juo niin jäin siihen koukkuun ja en enää pystynyt siivoo ilman... Onneks pääsin siitä yli. Mut kannattaa olla tarkkana tän kaa!
haha tarkotin siis juopotella samalla kun siivoo ^
Ehkä se sulta onnistuiskin.
Ite kun rupean siivouksen lomassa naukkailee, homma menee lähinnä jorailuksi (rokki soi) ja kunnon dokailuksi.
Seuraavana aamuna en ole varma onko likaiset vaatteet pyykkikorissa ja puhtaat kaapissa..vaiko päinvastoin. Osa roinista ja papereista on tod.näk arkistoitu vääriin laatikoihin ja imurista saa kaivella kadonnutta sukkaa. Moppikin saattaa löytyä aivan muualta kuin siivouskaapista.
Että jännää pukkaa nuo kännisiivoilut.
-n35-
Mulla oli joskus tapana siivousviini! En yleensä valkoviiniä juonut muuten, se oli semmoinen spessujuttu nimenomaan siivousta varten. Eikä mitä tahansa halvinta hanaviiniä vaan valkkasin viinin ihan ajatuksella että ois oikeasti hyvääkin. Liikaa ei kannata siivotessa kiskoa, mut semmoinen pikkuhiprakka oli ihan jees, taustalla jotain kivaa musiikkia jne.
Vihasin siivoamista ja yritin tehdä siitä mahdollisimman mukavaa, tuli tuollaistakin kokeiltua. Nykyään siivoilen viinittä, en siitä hommasta kyllä edelleenkään tykkää mut ei se enää niin vastenmielistä ole kuin joskus aiemmin. Vois ehkä taas kokeilla, joku kuohari vois olla aika jees. Vähän "glamouria"! xD
Why not, jollei sinua haittaa huominen krapula.
Nimittäin silloin ei ainakaan siivota.
Vierailija kirjoitti:
Why not, jollei sinua haittaa huominen krapula.
Nimittäin silloin ei ainakaan siivota.
Mulla on monesti siivouskrapula. Eli vähien yöunien ja juomisen jälkeen tuleekin aloitettua heti aamusta siivoaminen. Olen esimerkiksi pessyt krapulassa kylppäriä ja tehnyt kunnon supersiivouksen :D
Kerran kävi niin että heräsin sohvalta. Ensimmäinen kerta kun olen sammunut. Sohvakin oli vaihtanut paikkaa. Asunto suorastaan kiilsi puhtautta. Muistan vielä ihan hyvin sen kun moppasin. Sitten alkaa olla hämärän peitossa. Oikeasti hämmästelin siivouksen perusteelisuuta. Ei mitään muistikuvaa sälekaihtimien putsaamisesta.
Toinen mikä jää yleensä pintapuolimiseen siistimiseen oli uuni. Sitä olisi voinut luulla uudeksi. Ei tahran tahraa ja ritiläkin näytti ettei sitä ole ikinä käytetty. Sokeripaloja oli kadonnut niin paljon että niillä sen olin hionut.
Sitä teoriaa tuki sormien päät, jossain hommassa ne oli kuluneet.
Oikein tyytyväisenä itseeni keitin aamukahvit. Leipiä rupesin tekemään niin jääkaapista löytyi vati jossa pesurätti. Ei paha mutta huvitti sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus harvakseltaan tehnyt niin, ihan kivaa vaihtelua. Kerran vaihdoin verhot kännissä, sen olisi kyllä voinut jättää välistä.
Mä pesin vanhoja ikkunoita, mitkä joutuu nostaan pois paikoiltaan. Sekin kannattaa tehdä selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, siivota voi kännissä mutta ei sisustaa, huomasin kerran tehneeni niin, olin vaihtanut keittiön kattolampun kirpparilta löytyneeseen peilipalloon.
Se selviää vain kokeilemalla. Rutinoitunut juomari ei selvänä viitsisi siivotakaan, mutta sinulle saattaa tulla ylläreitä vastaan. Arvion onnistumisesta voit tehdä seuraavana päivänä.