Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella valitset kassajonon?

Kassa
02.03.2018 |

Tärkein syy, lähinnä ruokakauppaostoksilla?

Millä perusteella valitset kassajonon?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on mukana, niin valitsen rumimman kassaneidin

Vierailija
2/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyin jono mutta silti aina jostain syystä se pidempi jono liikkuukin paljon nopeammin. Just my luck. Aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja mulla on sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja olen huomannut että jännitän huomattavasti vähemmän muita miehiä joten valitsen kassaksi aina miehen.

Kerran kävi niin että olin jo jonossa kassalle ja vuoroni melkein jo koitti niin mieskassa lähtikin tauolle ja hänen tilalleen tuli kaunis nuori nainen, teki mieli lähteä karkuun mutta en voinut kun tavarani olivat jo hihnalla, näytin varmasti äärimmäisen pelokkaalta tuossa tilanteessa.

Vierailija
4/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jono jossa ei ole mummeleita. Tuppaavat aina kaivelemaan kolikoita ja rupattelemaan kassan kanssa.

Vierailija
5/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupassa menen mille tahansa muulle kassalle paitsi ostoksia kommentoivan myyjän kassalle, ihan sama kuinka pitkiä muut jonot ovat. Näin näyttää tekevän moni muukin vakioasiakas, koska kommentoijamyyjän jono on usein lyhin.

Vierailija
6/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skannaan pikaisesti jonon mahdollisten häiriköiden varalta. Hälytysmerkkejä ovat yli 75-vuotiailta näyttävät asiakkaat sekä sellaiset naiset, joilla on erittäin runsaat mustat hameet.

Vierailija
7/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pikaisen tilannearvion siitä mikä jono liikkuu nopeiten. Siihen vaikuttaa niin jonon pituus kuin jonottajien ostosten laatu ja määrä. Joskus toimii, aina ei.

Vierailija
8/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhin jono jos tasapeli niin kuumin kassamisu.

Vierailija
9/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jono jossa ei ole mummeleita. Tuppaavat aina kaivelemaan kolikoita ja rupattelemaan kassan kanssa.

Juuri näin. Se "pienemmän katsoja" on viheliäinen tapaus.

Vierailija
10/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonossa on paljon vanhuksia, heillä menee aikaa kun kaivavat esini muovikassiin käärityn lompakon.

Availevat nyssykkää huolella. Löytävät kortin tai käteistä, käteisessä tyylinä: "tässä on paras raha".

Tarkoittaa sataankertaan laskettujen kolikoiden kanssa tulevaa tasasummaa Sullovat lompakon taas sinne muovikassiin, joka viikataan huolella pieneksi nyytiksi. Huomaavat sitten: "niin olihan minulla se K-korttikin.

Alkaa taas kaivaa muovipussinyssykkää....... Tässä menee jonkun verran aikaa ja hermoja.

Vierailija
11/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen missä lyhin jono, mutta jos kassaneiti on nuori ja kaunis niin valitsen ennemmin vähän pidemmän jonon jos sillä kassalla on vanhempi tai muuten "taviksempi" kassaneiti.

Vierailija
12/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteella "lyhin jono on pisin jono"; jo olla kerta kun valitsen lyhimmän jonon, edessä oleville on jotain hässäkkää ja myyjä joko poistuu paikalta tai toimitus muuten kestää puoli ikuisuutta. Valitsen keskipitkän jonon mahdollisimman matalalla mummutiheydellä.

Vierailija
13/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollain on käsilaukku, niin se on pahin. Sitä ei sovi edes aukaista  ennen kuin summa on ilmoitettu. Ja sen kanssa tullaan hihnan peräpäästä, jossa ollaan oltu jo valmiina pakkaamassa tavaroita. Hitaasti ihmetellen kaivellaan lompakkoa pitkään käsilaukun pohjalta ja sitten etsitään 100 kortin seasta, että missä se on. 

Vierailija
14/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhin ja/tai jossa jonottajilla vähiten ostoksia. Välttelen jonoja joissa vanhuksia (monet hitaita toimissaan) ja joku jolla ostoskärry kukkuroillaan, myös jos on pikkulapsia omien kärryjensä kanssa (saavat usein nostaa tavarat hihnalle ja se on hidasta).

Vierailija
15/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhin jono, ja jos kaikki pitkiä, yksi silmäys kassahenkilöihin riittää kertomaan, ovatko he nopeita vai hitaita työssään. Verkkaisten henkilöiden jonoihin en mene. Ihmisissä vain on eroja.

Vierailija
16/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rehellinen: valitsen kivan näköisen naisen. Joskus kyllä ihan ajatuksissani tai väsyneenä menen mikä kassa nyt vain on vapaana tai kohdalla. Miksi en menisi flirttailemaan´kauniille naiselle? Minun elämäni, minun päätökseni.

Vierailija
17/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jollain on käsilaukku, niin se on pahin. Sitä ei sovi edes aukaista  ennen kuin summa on ilmoitettu. Ja sen kanssa tullaan hihnan peräpäästä, jossa ollaan oltu jo valmiina pakkaamassa tavaroita. Hitaasti ihmetellen kaivellaan lompakkoa pitkään käsilaukun pohjalta ja sitten etsitään 100 kortin seasta, että missä se on. 

Näin. ja maksetaan seteleillä ja kolikoilla tasaraha.

Vierailija
18/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa kannattaa valita jono, jossa on 30-50-vuotiaita, vakavailmeisiä pusakkamiehiä. Ei ainakaan sellaista jonoa, jossa on "hienosti" pukeutunut keski-ikäinen nainen. Hän ostaa Liebfraumilchiä ja esitelmöi kassalle, kuinka Sveitsissä on paljon paremmat valkoviinivalikoimat.

Vierailija
19/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin katson jonottajien määrän. Jos yhtä monta asiakastapahtumaa joka jonossa, katson ostosten määrän. Jos ei silmiinpistäviä poikkeuksia, seuraavaksi välttelen vanhukset, jotka saattavat laskea kolikoita ikuisuuden. Vielä viimeisenä erottavana tekijänä kassatädin tehokkuuden arviointi. Skannaan nämä tiedot rutiinilla viidessä sekunnissa kassoja lähestyessäni.

Vierailija
20/23 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen rehellinen: valitsen kivan näköisen naisen. Joskus kyllä ihan ajatuksissani tai väsyneenä menen mikä kassa nyt vain on vapaana tai kohdalla. Miksi en menisi flirttailemaan´kauniille naiselle? Minun elämäni, minun päätökseni.

Miksi noin puolustuskannalla? Kukaan ei kritisoinut valintaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän