Miten ilmaista ulkonäkötoiveet deittiprofiilissa?
Luonnostelen profiilia deittipalveluun ja mietin miten ilmaista ulkonäkötoiveet. Minulla ei ole mitään suuria ulkoisia kriteereitä sillä jos persoonat kohtaa melkein mikä vain näyttää hyvältä. Mutta luulen, etten pääsisi kumppanin huomattavasta ylipainosta yli millään. Miten ilmaista asia ystävällisesti profiilissa? En ihan oikeasti pidä itseäni pinnallisena sikana, mutta en usko voivani viehättyä huomattavasti ylipainoisesta treffikumppanista. Mitä sanamuotoja kannattaisi käyttää?
Paskamyrskyä odotellessa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän tuo ilmaistaan jotenkin "pidät itsestäsi huolta ja olet urheilullinen" tms.
Nämä taas ovat kliseitä, on syytä pohtia ajaako näidenkään ilmausten toisto asiaasi.
Mikä vika "sopusuhtaisessa" ? harva läski mieltää itseään sellaiseksi. Ja siihen menee yleensä niin urheilulliset (poislukien muskeli ihmiset), hoikat ja normaalipainoiset.
"Etsin tositarkoituksella kumppania mukavasta, sopusuhtaisesta ja positiivisesta naisesta" tmv
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika "sopusuhtaisessa" ? harva läski mieltää itseään sellaiseksi. Ja siihen menee yleensä niin urheilulliset (poislukien muskeli ihmiset), hoikat ja normaalipainoiset.
"Etsin tositarkoituksella kumppania mukavasta, sopusuhtaisesta ja positiivisesta naisesta" tmv
No se vika, että siitä taas näkyy läpi se mitä ollaankin sanomassa. Ei tätä asiaa vaan kerta kaikkiaan voi sanoa tekemättä epämiellyttävää vaikutelmaa, paitsi jos ihminen ruudun toisella puolella on aatteellinen läskivihaaja, jolloin vaikutelma on positiivinen. "Ei läskejä" on aina "ei läskejä", vaikka sen muotoilisi miten.
Jos palvelu antaa valita ihannekumppanin ominaisuudet valmiista listasta, voit mennä sen taakse. Muistat vaan, että naisen profiilissa on aina painon kohdalla yksi pykälä itsepetoslisää. Eli "pyöreä" on superläski, "sopusuhtainen" on pyöreä ja niin edelleen.
En tiedä miten myöskään muotoilisi että tarvitsen eläinseksiä viikoittain. Samanhenkinen mies tulisi olla..
-ap
Jos itsekin olet normaalipainossa ja laitat kokovartalokuvan esille, voisit muotoilla että etsit vastapuolesta samoja asioita kuin mitä itse tarjoat.
Eli iloinen ja rento ote elämään, sopusuhtainen kroppa jne. mitä pianonsoittoa nyt harrastatkaan. Jos et satu olemaan 5krt salilla tunnon tarkasti käyvä tapaus. Siinähän se on näytillä mitä "tasoa" edustat ja haet. En pitäisi tätä pahana ja tähän kategoriaan voivat lukea itsensä niin hoikat sohvaperunat kuin urheilijatyypitkin.
Ja tämä pätee niin miehiin kuin naisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kaksilla treffeillä, jossa miehen kriteereihin on kuulunut urheilullisuus. Kun olen paikalle saapunut on mies ollut jotain ihan muuta, kuin urheilullinen. Ei sitä naamakuvista pysty kovin helposti arvoimaan.
No miten sä livenä sitten arvioit miehen urheilullisuuden?
fasdfasdfasd kirjoitti:
Jos palvelu antaa valita ihannekumppanin ominaisuudet valmiista listasta, voit mennä sen taakse. Muistat vaan, että naisen profiilissa on aina painon kohdalla yksi pykälä itsepetoslisää. Eli "pyöreä" on superläski, "sopusuhtainen" on pyöreä ja niin edelleen.
Mutta kannattaa tarkistaa, tuleeko nämä valinnat näkyviin profiiliin, vai toimivatko vaan hakukriteereinä kun itse etsit profiileja.
Riippuu ihan siitä mitä tavoittelet asian ilmaisemisella profiilissasi.
Jos pelkäät saavasi liikaa yhteydenottoja läskeiltä ja sinulle on jostain syystä ongelma vain jättää vastaamatta kuvattomien ja liian läskien viesteihin, sitten kannattanee vaan sanoa asia suoraan niin kauniisti kuin osaa ja hyväksyä se, että moni hoikkakin jättää sen takia vastaamatta.
Jos itse lähettelet enemmän avausviestejä, ei kannata sanoa koko asiasta mitään. Sinähän ne tyypit kuitenkin valitset, joille laitat niitä viestejä. Itse toki toivoisin, että teet läskivastaisuutesi selväksi mahdollisimman näkyvästi ja varhain, että voin ohittaa sinut sen perusteella. Mutta jos et ajattele että tämän vian pitäisi leimata toisen ensivaikutelmia sinusta, kannattaa taktikoida ja vaieta.
Itsestä huolta pitävässä vaan on kiertoilmaisuna se huono puoli, että kaikki tietää jo mitä se tarkoittaa, ja lisäksi siinä paljastuu se ennakkoluulo, että pulleus on rappion ja laiskuuden merkki ja aina ihmisen omaa syytä. Kusipäältä siinäkin vaikuttaa.