Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ymmärrä, miksi e-pillereiden käyttöä pidetään itsestään

Vierailija
02.03.2018 |

selvyytenä.

Itse tarvitsen ovulaation ja voin paremmin luonnollisen kierron aikana. Ovulaation aikana mieliala on korkea ja seksiä tekee mieli todella paljon. En ymmärrä miksi minun pitäisi tästä luopua. Ehkäistähän voi myös kondomilla ja toisaalta, eihän avioliitossa välttämättä edes tarvitse ehkäisyä käyttää.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerin käyttäjät ovat halpoja. Ainakin, jos eivät sen lisäksi käytä kondomia.

Vierailija
2/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pillerit helpottivat kuukautiskipuja. Mutta ei niitä tosiaan itsestään selvyytenä pitäisi ottaa, joillekin ne eivät sovi lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli tasapaksua ja tylsää, millään ei niin väliä. En enää tuntenut miestäni kohtaan mitään haluja ja ehdin siinä ajatella ettei meidän suhteessa ole enää edes rakkautta.

Sitten lopetin pillerit. Luojalle kiitos ennen kuin otin suunnittelemani eron!

Se kaikki tunteettomuus hiipi niin salakavalasti ettei sitä huomannut ennen kun kaikki oli jo pielessä.

Vierailija
4/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö sun mieli seksiä vain muutaman päivän ajan kuukaudessa, ap?

Vierailija
5/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö sun mieli seksiä vain muutaman päivän ajan kuukaudessa, ap?

Ei tee. Mutta ovulaation aikana on ihana olo kaikin puolin. Eihän ne halut ole koko kierron aikana tasaisia. ap

Vierailija
6/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avioliitossa tarvi ehkäisyä käyttää, jos on vanhoillislestadiolainen. 👌

Vierailija
7/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerien vaikutukset on yksilöllisiä. Minulla on ihan normaali 28 päivän kierto. Ei ole vaikuttanut haluisin mitenkään. Seksiä on minun tahdostani lähes päivittäin. Mielialan vaihteluita ei juuri ole.

Vierailija
8/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei avioliitossa tarvi ehkäisyä käyttää, jos on vanhoillislestadiolainen. 👌

No eihän sitä kenenkään muunkaan tarvitse käyttää. ap

Vierailija
9/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän kovasti olosta ovulaation aikana.

Mulla on hormonikierukka, joka on hyvin luotettava, vaikka se ei estä ovulaatiota. Paras ehkäisy ikinä. Kaikille ei kuitenkaan sekään sovi.

Vierailija
10/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki oli tasapaksua ja tylsää, millään ei niin väliä. En enää tuntenut miestäni kohtaan mitään haluja ja ehdin siinä ajatella ettei meidän suhteessa ole enää edes rakkautta.

Sitten lopetin pillerit. Luojalle kiitos ennen kuin otin suunnittelemani eron!

Se kaikki tunteettomuus hiipi niin salakavalasti ettei sitä huomannut ennen kun kaikki oli jo pielessä.

Tämä juuri! Vaikutukset alkavat salakavalasti ja kun kaikki on lopulta pielessä, siihenkin löytyy mukamas monia syitä, kun ei tajua pillereiden vaikutusta.

Kun lopetin pillerit, aloin jälleen näkemään maailman väreissä 😂

Vierailija
11/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin ärsyttää nämä pillereiden kauhistelukeskustelut. Nuoret lukee näitä ja sitten on taas piikki aborttitilastoissa.

Vierailija
12/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olisin halunnut jatkaa pillereitä 32v. toisen lapsen jälkeen mutta minulta löytyikin verenhyytymishäiriö joten pillereitä en enää saanut. Mikään hormoniehkäisy ei sovi.

Kuparikierukkaa en ota kun on niin runsaat menkat jo muutenkin ja olen allerginen esim. nikkelille ja saan ihottumaa myös kullasta ja hopeasta.

Kaikki ei siis edes saa pillereitä vaikka haluaisi.

Vierailija
13/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ap. Mulla on ihan samat kokemukset, ja harmittaa, että söin pillereitä niinkin kauan. Enää en koskaan aio ottaa mitään hormonaalista ehkäisyä.

Se mikä mua vähän ärsyttää on, että monet lääkärit ovat kärkkäitä toistelemaan, että e-pillerit ovat hyvä juttu ja sivuvaikutukset pieniä, ja monet pitävät tätä todisteena siitä, että naiset, jotka kokevat pillerit haitallisiksi, ovat väärässä, koska lääkäri näin sanoo. Eihän se näin mene.

Ensinnäkin rivilääkärit eivät ole mitään tieteen ylivertaisia tuntijoita ja tulkitsijoita, eivätkä välttämättä osaa arvioida tutkimuksia kriittisesti (esim. on täysin mahdollista, että pillereillä on vaikutuksia joita ei olla pystytty tähän mennessä tutkimuksissa mittaamaan). Toisekseen monet lääkärit ovat joko suoraan tai epäsuorasti lääketeollisuuden talutusnuorassa. Kolmanneksi lääketiede on ollut historiallisesti väärässä monen hoidon suhteen (esim. nythän tuli se suomalaistutkimus, jonka mukaan yksi yleisimmistä ortopedisista leikkauksista on hoidollisesti turha, masennuslääkkeiden vaikutus on perustellusti kyseenalaistettu). Neljänneksi, miksi naisten subjektiivinen kokemus ei olisi olennainen tässä asiassa? Mehän sen kokemuksen kanssa joudumme elämään päivästä toiseen.

Mutta asennemuutos on itse asiassa alkanut: https://yle.fi/uutiset/3-10097384

Vierailija
14/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tästä aiheesta ei voi keskustella asiallisesti. Miksi ihmeessä se Antti Heikkilä ja e-pillerit -ketjukin poistettiin, siinä oli hyvää keskustelua se, minkä ehdin lukea?

Vierailija
15/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, ja olen mies.  Mieluummin käytän kumia kuin kestän kotona sitä itkuista halutonta eukkoa, joksi pillerit vaimoni muuttivat. Pillerit eivät tosiaankaan sovi kaikille, ja ovathan ne hormonit vesistöihin joutuessaan myös ympäristöongelma, ehkäisevät myös kalojen lisääntymistä.

Vierailija
16/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lääkärillä 12-18kk välein perussairauden takia ja joka kerta hän tyrkyttää mulle e-pillereitä. Ja joka kerta vastaan että en koe tarvitsevani niitä, olen ihan tyytyväinen kortsuun ehkäisyvälineenä. Jotenkin se on hänelle ongelma, joka kertaa alkaa tenttiä että miksi en halua e-pillereitä että ne on ihan turvallisia käyttää ja on tosi hyvä ehkäisyteho jne jne. Mutta onhan kortsukin hyvä ja varma ehkäisy..

Vierailija
17/17 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-pillerin käyttäjät ovat halpoja. Ainakin, jos eivät sen lisäksi käytä kondomia.

Minä olen aina ihmetellyt sitä, että mikseivät nuoret naiset vaadi mieheltä kondomin käyttöä yhden yön jutuissa taikka lyhyemmissä seksisuhteissa. Sanovat vain, ettei tarvitse kun syö pillereitä.... Eivätkö he oikeasti ymmärrä tautien riskiä? Nämä tosiaan taitavat olla niitä, joilta sitten löytyy jos minkälaista tautia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä