Tyhmä kysymys, mutta onko normaalia kuulla sydämen lyönnit korvassa?
Mulla on ollut tätä niin kauan kuin muistan, eikä vielä ainakaan henki ole lähtenyt. Ei ole päänsärkyjä tai muita oireita, kuulen normaalisti, hyvä kunto, normaali verenpaine. Joskus olen lääkäriltä asiaa kysynyt, sanonut että ei kuule mitään epänormaalia suhinaa esim. kaulasta. Stressin lisääntyessä ilmiö voimistuu, samoin liikunnassa kuulen todella selvästi. Pulssi kuuluu lähinnä toisella puolella tietyissä asennoissa. Onko kellään mulla tällaista?
Kommentit (25)
Mulla sama. Iltaisin varsinkin kuuluu sydämensyke selvästi "kohinana" vasemmassa korvassa. Toisinaan kuuluu, toisinaan ei.
Minä olen joskus herännyt yöllä siihen kun korvissa hakkaa ja humisee sykkeen tahdissa. Siis aivan tolkuttoman kova ääni ja oli vaikea kuulla miehen puhetta kun jyskytti ja ujelsi niin kovaa. Mistähän johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Verenpaine on tapissa.
Ei tarkoita automaattisesti sitä.
3
Verisuoni menee korvan vieressä, on anatomisia eroja eikä kumpikin puoli ole samanlainen. Jos on stressi ja ahdistaa niin kuuluu helpommin. Itselläni kuuluu eikä ole korkea verenpaine. Olen tottunut siihen
On kuulunut joskus selvästi, tulee ja menee.
Oman sykkeen kuuleminen normaalia, toisen sykkeen kuuleminen romanttista.
juuri nyt kuulen kun makaan pää tyynyllä vasemmassa korvassa, aina olen pitänyt normaalina. Verenpainetta ei ole, kotona mittarikin joten tiedän. Saattaa kuulua enemmän jos niskat jumissa.
Liittyy paineen vaihteluun korvassa ja kuuluvat toisinaan ja ei siis syytä huoleen.
Mulla kuulu yhdessä vaiheessa öisin pään sisältä " tum tum tum", oli häiritsevää
On eräänlainen tinnituksen muoto, pulsating tinnitus. Miljoonilla ihmisillä maailmassa on sitä, ei ole vaarallista. Itselläni on valitettavasti tinnituksen ujeltava/viheltävä muoto ja se onkin vähän ikävämpi kaveri.
Ei ole tinnitusta tai suhinaa vaan ihan normaalisti sydämen syke välillä kuuluu, silleen kuin esim. jos harrastaa rankkaa liikuntaa
Harvinaisissa tapauksissa voi olla kyse hoitoa vaativasta ongelmasta (esim. verisuonten epämuodostuma, aneurysma tms.) Itseltäni suljettiin pois nämä vaihtoehdot. Olin vähän ihmeissäni kun sain heti lähetteen jatkotutkimuksiin kerrottuani lääkärissä, että korvassa kuuluu syke.
Suurimmalla osalla kyse on vaarattomasta ilmiöstä. Näin itsellänikin. Kannattaa ehkä kuitenkin tutkituttaa asia? Tai ainakin kysyä lääkärin mielipidettä.
Mulla on lapsesta saakka nukkumaanmennessä (pää tyynyä vasten) kuulunut. :O Olen pitänyt ihan normaalina tosiaan siksi, että näin on ollut ihan pienestä saakka.
Jos on epäilyä fistelistä tai ahtaumista niin silloin tutkitaan, silloin kuuluu joku ylimääräinen suhaus. Yleensä perussykken kuuluminen ilman neurologisia lisäoireita ei ole syy jatkotutkimuksiin. Ainakin jos sitä on ollut vuosia.
mee äkkiä yksityiselle lääkärikeskukseen. Ne ottaa susta kaikki näytteet mitä et tarviikkaan ja laittaa sulle 500e laskun siitä.
ps. ihan normaalia on.
Vähän eri, mutta tuntuuko kenelläkään takaraivossa pulssi jyskyttävänä kun makaatte selällään?
Minulla on välillä tällaista, ja olen miettinyt, onko se normaalia.
Mulla oli yhdessä vaiheessa, vaiheittain, ei oo enää pitkään aikaan ollut. Mutta siis, kun kävin nukkumaan, makasin pää tyynyllä, korvassa kuului pulssi tai semmoinen "tum tum tum", sykkeen mukaan, oli niin häiritsevää.