Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsi pakko viedä rantalomalle?

Vierailija
02.03.2018 |

Kun ei tuon oman huonon ja vaihtelevan terveyden takia haluaisi matkailla kuin Suomessa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole. Kyllä se lapsi ehtii matkustella aikuisenakin

Vierailija
2/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan mieluiten leikkii kavereiden kanssa pihalla tai leikkipuistossa.

Ei lapsi rannalla yksin pitkään viihdy. Eikä jaksa istua rattaissa turistikeskuksissa. Ilman lelujaan ei myöskään viihdy hotellissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä rannalla voi käydä Suomessakin.

Vierailija
4/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei koskaan käyty rantalomalla perheen kanssa kun olin pieni. Matkailtiin ainoastaan Lapissa kesällä ja talvella. Oli kyllä mukavia mökkilomia, kesällä viikko järven rannalla ja talvella viikko jossain hiihtokeskuksessa. Ensimmäisellä rantalomalla kävin omalla rahalla 28-vuotiaana.

Eli minun mielestä ei ole pakko viedä :)

Vierailija
5/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei! Ei me ainakaan olla viety. Riittää kotimainen uimaranta oikein loistavasti.

Ei haluta maksaa siitä, että maataan päivä täydellä rannalla auringon paahteessa ja läträtään aurinkovoiteella (syöpää aiheuttavia aineita). Ei myöskään innosta, että lapsi särpii sisäänsä likaista vettä tai istuu paikallisessa rantahiekassa (loisia ja viruksia). En koe kiinnostavana lomana olla hotellissa, mennä rantaan, mennä suihkuun ja syömään ja käyttää paikallisten turisteille väkisin keksimiä palveluita (joku norsukierros).

Me käydään kaupunkikohteissa ja kulutetaan kulttuuria. Toiset taas urheilevat. Mutta jokainen tavallaan.

Vierailija
6/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän rantalomamatka tulee yleensä halvemmaksi kuin kotimaassa lomailu.

Vierailija
7/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelän rantalomamatka lisää hiilijalanjälkeä paljon enemmän kuin kotimaan lomailu. Tulee siis pitkän päälle todella paljon kalliimmaksi.

Vierailija
8/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aruballe asti ei ainakaan tarvitse lähteä. 

Vierailija
9/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko.

Vierailija
10/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, muuten olet superköyhä joidenkin ihmisten mittapuun mukaan ja elämäsi on myös supertylsää ja kamalaa.

Vierailija
11/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelän rantalomamatka lisää hiilijalanjälkeä paljon enemmän kuin kotimaan lomailu. Tulee siis pitkän päälle todella paljon kalliimmaksi.

Äh, työnnä sinä ne jalanjälkesi sanonko minne.

Vierailija
12/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se tulisi mutta sairaus jutut pakottaa pysymään nykyään Suomessa.

Vierailija
13/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kirjoitit sopimuspaperin jo neuvolassa raskaana ollessasi, etkö muista? Mä kaivoin omani just kansiosta, sanamuoto menee näin: "Minä, Anni Tanni Tallero, lupaan viedä vielä syntymättömän lapseni rantalomalle viimeistään, kun hän täyttää 5 vuotta. Päivämäärä ja allekirjoitus." Mä oon yh, niin tässä ei ole ku mun nimi, mutta parisuhteellisille tehdään paperi jossa on molempien allekirjoitus. Sit siihen lyödään se terveydenhuollon leima ja terkkari kans allekirjoittaa sen. Tai näin ainakin meillä, mites muut, onko paljonkin paikkakuntakohtaista vaihtelua? Tää siis Itä-Suomessa.

Vierailija
14/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, työnnä sinä ne jalanjälkesi sanonko minne.

Argumentoinnin aatelia!

Vierailija
15/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä rannalla voi käydä Suomessakin.

Viime kesänä päästiin Suomessa yhtenä päivänä rannalle niin, ettei ihan täysin jäätynyt uimapuku päällä. Vesi tosin oli kylmää kuin mikä. Suomen kesät eivät enää ole niin lämpimiä, että niin vaan mentäisiin rannalle silloin kun huvittaa. Monesti saa vielä juhannusviikolla pukea lapsille välikausivaatteet hanskoja myöten. Ja tämä siis Keski-Suomessa.

Vierailija
16/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on sujunut jo 40 vuotta ilman rantaloman rantalomaa. Jossei kersana mökin rantsussa oloa lasketa. Tai vanhempana veneellä suhaamista. Mutta näihin perinteisiin aurinkomatkoihin en oo koskaan sotkeutunut.

Vierailija
17/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha! Ei kiinnosta viherpiiperryksesi paskan vertaa.

Itse olin ekan kerran etelässä parivuotiaana ja siitä se lähti.

Omat lapset ovat olleet lentokoneessa jo puolivuotiaina Mukavaa on ollut ja sama meno jatkuu.

Vierailija
18/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, katso Suomen laki.fi kohdasta lapset ja rantalomat.

Vierailija
19/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi kyseessä?

Miksi viedä jos lapsen terveys ei kestä ja jos kovin pieni niin ei siitä mitään muistakaan? Jos itse haluat rantalomalle ja lapsen ikä ja terveys antavat periksi, niin lapsi mummolaan tms.jos on mahdollista ja itse etelään lataamaan akkuja? Sillä välin lapsi voisi nauttia tutussa ympäristössä erilaisista asioista?

Meillä rantalomailut aloitettiin, kun lapsi osasi uida 7v. ja jotain matkasta muistaakin.

Rantaloman voi toteuttaa myös Virossa esim.Pärnu, jossa voi olla myös kylpylässä. Tai kotimaan kylpylä on myös hyvä vaihtoehto!

Vierailija
20/27 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi kyseessä?

Miksi viedä jos lapsen terveys ei kestä ja jos kovin pieni niin ei siitä mitään muistakaan? Jos itse haluat rantalomalle ja lapsen ikä ja terveys antavat periksi, niin lapsi mummolaan tms.jos on mahdollista ja itse etelään lataamaan akkuja? Sillä välin lapsi voisi nauttia tutussa ympäristössä erilaisista asioista?

Meillä rantalomailut aloitettiin, kun lapsi osasi uida 7v. ja jotain matkasta muistaakin.

Rantaloman voi toteuttaa myös Virossa esim.Pärnu, jossa voi olla myös kylpylässä. Tai kotimaan kylpylä on myös hyvä vaihtoehto!

9v eikä ole koskaan ollut lentokoneessa eikä muualla kuin Ruotsissa. Oma terveys ei kestä. Lapsi on terve mutta ei ole isovanhempia tms jotka veisivät ulkomaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan