Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakuutusyhtiöt jättävät kymmeniä kuolemaan pelkästään Thaimaahan

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa uutisssa noin väitetty. Kymmeniä suomalaisia kyllä kuolee vuosittain Thaimaassa, mutta vakuutusyhtiön kanssa näillä kuolemilla ei ollut tekemistä.

Uutisen pointti oli se, että vakuutusyhtiöt eivät maksa aina hoitokuluja tai kotiinkuljetusta.

Vierailija
2/5 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä sopimuksissa lukee aika selkeästi, että olemassa olevia sairauksia ei matkavakuutuksella hoideta. Harva taitaa tajuta, että jos ennestään on sydämen vajaatoiminta tai vaikka astma, niin lisähappea vaativa tilanne tulkitaan aina aikaisemman sairauden pahenemiseksi.

Ei ole tarkoitettu, että monisairaat reissaavat maailmalla vakuutusyhtiön laskuun. Julma sanoa näin, mutta vanhuksen tai vaikka nuoren diabeetikon paikka ei ole Thaimaassa, jos ei tajua sitä, että on itse vastuussa itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä sopimuksissa lukee aika selkeästi, että olemassa olevia sairauksia ei matkavakuutuksella hoideta. Harva taitaa tajuta, että jos ennestään on sydämen vajaatoiminta tai vaikka astma, niin lisähappea vaativa tilanne tulkitaan aina aikaisemman sairauden pahenemiseksi.

Ei ole tarkoitettu, että monisairaat reissaavat maailmalla vakuutusyhtiön laskuun. Julma sanoa näin, mutta vanhuksen tai vaikka nuoren diabeetikon paikka ei ole Thaimaassa, jos ei tajua sitä, että on itse vastuussa itsestään.

Voi hyvää päivää. Eli mielestäsi perussairautta sairastavat pitää pysyä kotona?

Kotimaassa nämä hoidetaan yleensä julkisella puolella jonka kustannukset maksaa meistä jokainen.

Vierailija
4/5 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Eli mielestäsi perussairautta sairastavat pitää pysyä kotona?

Kotimaassa nämä hoidetaan yleensä julkisella puolella jonka kustannukset maksaa meistä jokainen.

Perussairautta sairastavan tulee ymmärtää, että ulkomailla julkinen sektori ei maksa hänen sairautensa hoitoa eikä sitä maksa vakuutusyhtiökään. Siksi perussairautta sairastava varautuu siihen, että joutuu itse kustantamaan sairaudestaan aiheutuvat kulut, kunnes on taas palannut Suomeen.

Tai vastaavasti voimme ryhtyä ajamaan uudistusta, jonka mukaan oma kotikunta maksaa hoidot myös ulkomailla ja jokainen anoo ennen matkaa maksusitoumuksen varmistaakseen, että ei ole itse vastuussa terveydestään.

Vierailija
5/5 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:lle Ylen selkokielisiä uutisia kun hänen lukutaitonsa on liian heikko normaaln tekstin ymmärtämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme