Missä iässä teiltä lakattiin kysymästä henkkareita?
Itse olen 25-vuotias, ja kyllä multa aika usein edelleen kysytään henkkareita, joskaan ei joka kerta. Laki kyllä velvoittaisi kysymään kaikilta alle 30v näyttäviltä, mutta eipä kaikki myyjät siitä tunnu välittävän.
Kommentit (35)
Multa kysytään ehkä n. 1/5 ostokerroista. Alle 25-vuotiaana n. joka toinen kerta
Terv. 29-vuotias
Jaa-a, ei siitä nyt kovin montaa vuotta ole. Olisinkohan ollut 36? Täytän tänä vuonna 38. Mä olin tosi pitkään tosi nuoren näköinen ja yhtäkkiä tuli se muutos :) Ei ole enää vähään aikaan kukaan sanonut, että miten sä oletkin niin nuoren näköinen. Sic transit gloria mundi! Ei vaan, mä en oo koskaan ollut mikään kaunotar, oon tällainen tavallinen suomalainen pallinaama. Itse asiassa ehkä jopa tykkään ulkonäöstäni nyt enemmän - yhdellä poikkeuksella: leuanalusihon veltostuminen! Ai jumalauta että se on ikävää. Viime kesänä yhden ystävän kanssa avauduttiin tästä, että miksi helvetissä sille pitää käydä niin :D
Oon 18v eikä ole kysytty :(
Kumma juttu!
54v. ja Alkossa kysyttin. Laitoin pojan sitten asialle, ja ei kysytty papereita.
Kysytään vieläkin, ikää 36v. Hyvät geenit :)
Nyt ei enää kysytä kun olen liikkeellä lasten kanssa. En tiedä jos yksin olisin liikkeellä ja kävisin vieraassa Alkossa.. Pitääkin lähteä koittamaan. 33.
Edelleen kysytään, vaikka täytän ensi viikolla 32-vuotta. Ja todennäköisesti kysytään hamaan loppuun asti. Järjestäen jokainen ihminen ketä tapaan luulee minua max 24-vuotiaaksi. Kyllä ottaa aivoon jo, joten yritän vältellä tilanteita joissa ikä tulee esiin.
Aina kun pyydän eläkeläisalennusta, on työeläkekortin lisäksi näytettävä henkkarit.
Vaikea sanoa kun en osta mitään lapsilta kiellettyä.
Minulta kysyttiin paperit, kun ennen ruokaa tilasimme juomat. . Hieman ihmetytti,mutta tarjoilija oli tosissaan. Täytyy olla iloinen :) olen nimittäin 52 vuotias.
Ei ole koskaan kysytty. Näytin jo kuudennella 40-vuotiaalta, yläasteella oli jo syvät rypyt ja näytin Mervi Tapolalta. :D
Olen 39-vuotias ja paperien kysyminen on selvästi vähentynyt viime vuosina. En kyllä osta alkoholiakaan niin usein kuin ennen, mutta pari-kolme kertaa vuodessa saan näyttää paperit.
Pari kuukautta sitten kun pelasin kioskilla automaatilla pokeria. "Olisko nuorella herralla niitä papereita vai laitetaanko peli kiinni?" :D
mies 44 v.
Alkossa kysyttiin henkkareita vielä kun olin 26-vuotias. Olin tuolloin vielä hyvin nuoren näköinen, minua pidettiin aivan poikasena monessa paikassa. Se häiritsi, kun minua nuoremmat pitivät minua nuorempanaan. Sittemmin sain kasvatettua härskit viikset, sen jälkeen ei ole muistaakseni kysytty henkkareita. M36
Minulta kysyttiin viimeksi ollessani 43. Nyt olen 44. Ja kyllä, ostin 2 siideriä ja tupakka-askin yli 150 ruokaostosten lomassa. Myyjä katteli pitkään ja hartaasti papereita ja punastui.