Mignon muna ei ole entisensä
Onko mignon munien reseptiä muutettu?!? Se on kestosuosikkini lapsuudesta asti ja tänään sellaisen syötyäni on pakko todeta että jotain on tapahtunut koska maku ei ole entisensä, eikä se ollut positiivinen yllätys. Kohtalotovereita?
Kommentit (40)
Onko jollain oikeasti varaa? Ne maksaa melkein 10. Ryöstö.
Vierailija kirjoitti:
Mignon munat on mun lemppareita. Ne on niin kiva kuoria ja sisältä tulee esiin ihanan sileä muna. Ensimmäinen haukku on paras. Syöttekö te muut sen sokeripalan millä avonainen muna on suljettu? Oonko hullu kun syön senkin ja tykkään siitä :D
En oo syönyt ikinä, näyttää ihan mauttomalta. Munassa on ihan tarpeeksi syötävää :) Vaikkakin musta tuntuu, että ne on pienentyneet vuosien saatossa.
Wienernougatin kaakaovoi vaihdettiin viime vuonna palmu- ja shearasvaan. Tuskin Mignon on Fazerille sen pyhempi tuote, joten varmaan se on saannut saman käsittelyn. Olisivat kyllä siinä tapauksessa voinneet pudottaa munien hintaa, 4pack maksaa muistaakseni yli 7e.
https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/1904/mignon-52g-/
Fazerin sivujen mukaan munissa ei ole muuta kuin kaakaovoita. Saattaa kyllä olla että ainesosien määriä on muutettu, tai parhaimmillaan ap sai vain huonon yksilön.
Voiko joku jolla on munia, tarkastaa onko ainesosalista pakkauksessa sama kuin netissä?
Vierailija kirjoitti:
Mignon munat on mun lemppareita. Ne on niin kiva kuoria ja sisältä tulee esiin ihanan sileä muna. Ensimmäinen haukku on paras. Syöttekö te muut sen sokeripalan millä avonainen muna on suljettu? Oonko hullu kun syön senkin ja tykkään siitä :D
Syön! :D Juuri eilen söin Mignonin ja mietin että syököhän kukaan muu aina tämän sokeritulpan, heh. Ei kyllä minusta ole Mignon mihinkään muuttunut, ihan yhtä hyvää kuin ennenkin.
Onneksi Jorgen muna on ihan ennallaan. Juuri aamulla testasin :)
Voi ei :( Ostin noita juuri kennollisen virpojia varten. No, toivottavasti lapset eivät ole yhtä tarkkoja maun suhteen. Muistan aina että virpomisesta se kaikkein ihanin palkka oli minusta juuri Mignon-muna.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Mun mielestä ne ovat olleet aina mauttomia. Nougat on tosi pliisu maultaan versus suklaa.
Mignon ei ole suklaata. Tehdään ihan eri linjastossakin kuin suklaat. Mignon on nougatia.
Olen lähipäivinä törmännyt niin moniin lukutaidottomiin ihmisiin täällä, että alan epäillä tämän olevan systemaattista trollausta.
Sen verrran näitä tulee syötyä, että kuvittelisin huomaavani eron. Äsken juuri söin vuoden ensimmäisen ja maku oli mielestäni sokerisempi kuin ennen. Makeuden maistaminen kuitenkin riippuu paljon siitä, mitä on juuri aiemmin syönyt, niin en vielä tuomitse. Pitää maistella lisää.
Kaakaohan on kallistunut valtavasti. Voisiko olla että valmistaja on vaihtanut kaakaolaatua hinnannousun tai saatavuuden vuoksi?
En tykkää kys. firman muutoksista. Kertoisivat edes rehellisesti, mitä tapahtuu, ettei tarvitsisi täältä lukea kuluttajien arvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko palmuöljy? Sitähän te hullut aina epäilette Fazerin käyttävän...
Jep! Toi se on.
Mignon muna oli aiemmin isompi. Muna on kutistunut silloin tällöin. Mignon tehtaan edustajaa haastateltaessa hän sanoi lasten haluavan nykyisin vähemmän suklaata jolloin kaikki toimittajat repesivät nauramaan.
Ihan erilainen maku ja koostumus. Pettymys!
Kaakaomassan voi korvata palmuöljyllä ja kutsua sitä edelleen kaakaomassaksi.
Mun mielestä jossain lehdessä kertoivat Fasulta, että Mignonien pähkinöiden tuottaja on muuttunut ja ne tulevat valmiiksi paahdettuina tms. Olen samaa mieltä, että maku on nykyään jotenkin tavallinen ja tylsä.
Fasulta kerrottiin että pähkinät ja mantelit paahdetaan nykyään toisaalla, ei enää heidän omalla tehtaalla. Uudella toimijalla energiatehokkaat laitteet. Eilen söin yhden ja ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kaakaohan on kallistunut valtavasti. Voisiko olla että valmistaja on vaihtanut kaakaolaatua hinnannousun tai saatavuuden vuoksi?
En tykkää kys. firman muutoksista. Kertoisivat edes rehellisesti, mitä tapahtuu, ettei tarvitsisi täältä lukea kuluttajien arvauksia.
Niinpä. Fazer kuitenkin takoo hyvää tulosta, joten ei mitään järkeä tuhota arvokkaimmat tuotteensa.
Mignonin reseptiä ja koostumusta on jotenkin muutettu. On "sileämmän" makuinen ja koostumukseltaan kuin ennen. Suuhun jää vain pinnallinen rasvan maku. Taidettu ainakin kaakaon määrää vähentää, ja kenties rasvaa muutettu. :( :( :( Ei ole enää entisensä! Nyt valituksia kehiin Fazerille!!!!