On yhä varmempaa, että asteroidin 99942 Apophis tuhoaa maan 2029 tai viimeistään seuraavalla ohituksella 2036
https://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/661374/Asteroid-99942-Apop…
Yli 300m asteroidi osuu maahan todennäköisesti 2029. Joka tapauksessa osuu maan painovoimakenttään joka muuttaa liikerataa niin, että osuma vuonna 2036 on varmaa.
Asteroidin on niin iso, että se tekee suurta paikallista tuhoa sekä muuttaa ilmastoa radikaalisti.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Sais paukahtaa Lähi-Itään tai Afrikkaan.
Ei tuo Venäjäkään huono valinta ole.
Kansa sieltä ehtisi tulla tänne hyvissä ajoin.
Huono juttu vaan meille eurooppalaisille
Vierailija kirjoitti:
Mua rupes oikeesti vähän pelottamaan :(
Koska vaan voi kuolla.
Oikeasti kukaan ei voi olla varma törmääkö vai ei. Jännä ajatella, että 11v päästä jännitetään ensimmäisen kerran. Tosin silloin pitäisi osua siihen painovoimaikkunaan jonka jälkeen rata muuttuu ja todennäköisempi vuosi on tuo 2036 eli 18v päästä tästä päivästä.
Nibiru, Apophis, ydinsota, ilmastonmuutos, ilmestyskirja, antaa tulla mitä tahansa, MITÄ TAHANSA, kunhan ei tarvitse elää vanhaksi, kuolla pois ja jättää tätä maailmaa jälkipolville!
Kai te ymmärrätte ettei NASA ikinä kertoisi vaikka tietäisi tuon osuvan maahan. Se paniikki loisi pahempaa tuhoa kuin itse törmäys. Parempi viedä tärkeät ihmiset turvaan ja antaa paukahtaa kaikessa hiljaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kai te ymmärrätte ettei NASA ikinä kertoisi vaikka tietäisi tuon osuvan maahan. Se paniikki loisi pahempaa tuhoa kuin itse törmäys. Parempi viedä tärkeät ihmiset turvaan ja antaa paukahtaa kaikessa hiljaisuudessa.
Miksi sitten uutisoidaan, että NASA on kertonut sen osuvan maahan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska joku siellä vahingossa myönsi asian, mutta asia kiistettiin myöhemmin ettei paniikkia tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska joku siellä vahingossa myönsi asian, mutta asia kiistettiin myöhemmin ettei paniikkia tule.
NASA julkaisi kiistävän artikkelin jo vuotta ennen kuin Daily Starin mukaan koko asteroidia oli löydetty.
Joo joo tuomiopäivä tulee taas ... on näitä ennustajia. Älkää nyt uskoko kaikkea.
Itse asiassa tämän hetkinen näkemys todennäköisyydestä, että tuolla olisi mitää vaikutusta maahan, on noin 5 miljoonasosaa. No- onhan tuo kuitenkin suurempi kuin että voitan lotossa täysosuman juuri ensi viikolla, mutta todennäköisemmin saan täysosuman siihen mennessä, ennen kuin tuo tulee lähellekään.
Täällä oli eilen ketju jossa puhuttiin Jeesuksen toisesta tulemisesta vuonna 2028. Eli menee aika lähelle?
Kineettinen energia
28EJ
28 000PJ
28 000 000 000 000MJ
Tsar Bomba
210 PJ
Eli noin 100x suurin vetypommi
Hirosiman pummi
63 TJ
=> 280 000 000
4500 Litlle boyta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmanlopun ennustaja on herännyt talviunilta, varma kevään merkki!!
Luotettavan tiedon lähteillä ollaan taas.
Daily Star on julkkiksiin, juoruihin ja urheiluun keskittyvä tabloidi.
Höpöhöpö, Tiedelehteen verrattavissa oleva julkaisu.
joka tapauksessa ilman muuta luotettavampi kuin Nasa. Sitä paitsi tuhoennustus perustuu venäläisten tutkijoiden työhön vuodelta 2008 joten se ei voi olla väärässä. Leningradissa ollaan taas aktiivisia. Povataan maailmanloppua, kun itä-Ukrainaan ollaan puuhaamassa rauhanturvajoukkoja.
Vittu. Mitä. Paskaa.
Nasaa luotettavampaa lähdettä ei olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo joo tuomiopäivä tulee taas ... on näitä ennustajia. Älkää nyt uskoko kaikkea.
Itse asiassa tämän hetkinen näkemys todennäköisyydestä, että tuolla olisi mitää vaikutusta maahan, on noin 5 miljoonasosaa. No- onhan tuo kuitenkin suurempi kuin että voitan lotossa täysosuman juuri ensi viikolla, mutta todennäköisemmin saan täysosuman siihen mennessä, ennen kuin tuo tulee lähellekään.
Ei tässä mistään tuomiopäivästä puhuta, vaan normaalista maan ja steroidin kohtaamisesta mikä todennäköisesti johtaa törmäykseen. Nyt kyseessä on vain "vähän" isompi murikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joko tietoa mille mantereelle osuu ja kuinka suurta tuhoa aiheuttaa? Tuleeko maailmanloppu välittömästi?
Arvioitu Apophiksen mahdollisten törmäyskohtien jono. Kyseessä on yksityisen säätiön tekemä hyvin epätarkka arvio:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:2036_Apophis_Path_of_Risk.jpg
Näillä näkymin ei ihan osu Suomeen.
Ei koske siis meitä millään tavalla-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mistään tuomiopäivästä puhuta, vaan normaalista maan ja steroidin kohtaamisesta mikä todennäköisesti johtaa törmäykseen. Nyt kyseessä on vain "vähän" isompi murikka.
Matematiikan alkeen vissiin "hiukan" hakusessa.
Jos törmäyksen mahdollisuus on tuo 5 miljoonasosaa niin sehän on häviävän pieni.
Todennäköinen törmäys on silloin kun puhutaan reilusti yli 50 prosentista. Joku 90% niin sanoisin että törmäys on todennäköinen.
Summa summarum: kärpäsestä tehty härkänen. Jälleen kerran.
Onneksi meillä on Bruce Willis..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joko tietoa mille mantereelle osuu ja kuinka suurta tuhoa aiheuttaa? Tuleeko maailmanloppu välittömästi?
Arvioitu Apophiksen mahdollisten törmäyskohtien jono. Kyseessä on yksityisen säätiön tekemä hyvin epätarkka arvio:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:2036_Apophis_Path_of_Risk.jpg
Näillä näkymin ei ihan osu Suomeen.
Ei koske siis meitä millään tavalla-
Kyllä se mua ainakin koskettaa jos tulee ympärivuotinen talvi, vaikka ei se hirveästi tästä nykymenosta eroakaan.
Huhhuh, luojan kiitos. Työttömänä ei kerry kunnon eläkettä niin ainakin yksi ongelma josta ei tarvitse huolehtia. :)