Mitä se tarkoittaa, kun nainen haluaa seurustella eksklusiivisesti (ei seksiä muiden kanssa) mutta ei halua sitoutua?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa, ettei ko. nainen ole se terävin kynä penaalissa. Vähän niin kuin jotkut menevät kihloihin ilman, että se olisi heidän mielestään lupaus avioliiton solmimisesta.
Tyhmää luulla edes että avioliitto tekee autuaaksi.
Siis monillahan on nykyään tuollainen suhde että muita ei panna mutta molemmat elää muuten omaa elämäänsä ja hynttyitä ei lyödä yhteen.
Jos minulle tulisi ero niin vaki(pano)kaveri olisi kiva mutta mitään avo-avioliittoa en olisi vailla.
Oma elämä ja oma vapaus.
Itse sinkkuaikoinani pyysin eksklusiivisuutta sellaisille (seksi)suhteille, joissa näin potentiaalia a) jatkua pidempään, ja b) ehkä - ehkä! kehittyä seurustelusuhteeksi. Kohdan a) eksklusiivisuutta siksi, että voitaisiin sitten molemmat käydä testeissä ja jättää kondomi pois (syön pillereitä, vihaan seksiä kondomin kanssa). N43
Miksi kaikken pitäisi elää perinteisessä suhteessa saman katon alla? Varsinkaan jos ei tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Minulle se ainakin tarkottaisi että haluaisin yhä elää omaa elämääni ja saman katon alle ei muuteta mutta seksiä olisi vain tämän yhden miehen kanssa. Ei siis tarvitsisi tilittää toiselle koko elämäänsä vaan olisi tietty vapaus päättää itse ilman että kyselee sopiiko toiselle vaikka että lähden nyt viikoksi reissuun.
Panisin ja kertoisin että lähden viikoksi reissuun ja kun tulisin taas kotiin niin treffit ja panisin :)
Mulla on miesystävä joka toimii näin. Esim. tekee matkojen kanssa juuri noin. Erona se, että kutsuu tätä sitoutuneeksi parisuhteeksi. Alkaa olla miehellä viimeiset hetket päättää mitä haluaa. Ei riitä treffit ja panot.
Tarkoittaa tietenkin ihan samaa kuin se, kun mies haluaa harrastaa säännöllistä seksiä naisen kanssa, eikä halua naisen panevan muita, mutta ei halua sitoutua naisen kanssa vakavaan suhteeseen kuitenkaan.
Tää on niin nähty. Olet varalla ennen kuin naine löytää paremman. Eli jos et ole valmis ähän niin lähde heti kävelemää, selviit helpommalla. Trust me...
Tarkoittaa, ettei hän vielä tiedä olisiko teissä ehkä joskus ainesta seurusteluun. Mikä kiire apllä on?
Kuulostaa siltä, että nainen haluaa alkaa tapailla/seurustella, miten kukanenkin nyt nuo termit ymmärtää. Tutustua, että sopisitteko yhteen, olisiko teistä elämänkumppaneiksi. En mä ainakaan voisi tutustua kehenkään kunnolla, jos samalla pyörittäisin muita kandidaatteja tai fuckbuddy-rinkiä, enkä kyllä haluaisi alkaakaan tutustua ihmiseen, joka ei ole minusta niin kiinnostunut, että se muiden paneminen loppuisi automaattisesti. Vaikuttaa siltä, että hän haluaa nyt tunnemielessä sitoutua sinuun, mutta että ei lupaa automaattisesti sitoutua lastentekoon ja perunamaahan.
Mulle se tarkoittaisi, että lapseni ovat mulle ykkössijalla, enkä halua heidän elämäänsä uutta ihmistä. Siksi ei yhteen muuttoa tms sitoutumista. Sen sijaan voisin luvata myös omasta puolestani, etten tapaile muita.
Kerroin naisystävälle, että ennenkuin aloitetaan varsinaisesti seurustella olisi hyvä jo seurustelun alkuvaiheessa kertoa toiselle mitä haluaa suhteelta ja kuvailee toiselle mitä etsii. Itse kerroin hänelle haluavani sitoutua ja etsiväni aitoa parisuhdetta ja rakkautta elämääni.
Tähän hän totesi, että "rakkautta on olemassa oikeasti ja minulle tarkoitettu. Onko sitä tässä, emme voi vielä tietää...uskon että minulla on annettavaa...muuhun en tiedä vielä tällä hetkellä. Mutten tiedä vielä onko meillä yhteistä tavoitetta"
No just sitä? Ei sitä voi sen tarkemmin sanoa. Tuohon kuvaukseen mahtuu tosi erilaisia tilanteita. Kaksi tulee heti mieleen oman kokemuksen pohjalta:
1) haluaa jotain kivaa ja kevyttä, ei siis parisuhdetta, muttei halua riskiseksiä.
2) haluaa parisuhteen mutta ei tunne pystyvänsä olemaan täysillä mukana kovin nopeasti, haluaa edetä rauhalliseen, itselleen sopivaan tahtiin, mutta kokee että muiden tapailu saati seksi muiden kanssa estäisi lopullisesti suhteen kehittymisen mahdollisuudet.
Miten pian ap haluaa kihloihin? Miksi pitää sitoutua vauhdilla? Kauanko olette tunteneet?