Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?

Vierailija
01.03.2018 |

Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.

Kommentit (2598)

Vierailija
981/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun kuvitellaan, että lähiruoka ja yleensäkin suomalainen ruoka on automaattisesti ekologista. Ruoan päästöt tulee suurimmaksi osaksi ihan muusta kuin kuljetuksesta. Eli kyllä: esimerkiksi muualta tuotu kasvipohjainen juoma on ekologisempaa kuin lähellä olevalta tilalta tullut lehmänmaito, vaikka äkkiseltään ajateltuna sen voisi luulla olevan toisin päin.

Vierailija
982/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun melkein kaikkien mielessä sushi = raaka kala, ja sitten "en voi syödä sushia koska yök raaka kala". Ja puhuvat minulle (vegaanille), joka rakastan sushia.

Niin rakastat käsin palloksi pyöriteltyä riisiä.

Wasabi on pahaa, ei kannata siihen tuhlata rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki varsinkin ei-muusikot luulevat että absoluuttinen sävelkorva olisi jotenkin erityisen tarkka korva.

Oikeasti se tarkoittaa sitä että pystyy tunnistamaan sävelen (esim c, d, e...) yksinään ilman vertailusäveltä. Ihmisellä on siis joko absoluuttinen, tai relatiivinen sävelkorva, joista relatiivinen on yleisempi. Relatiivinen korva voi kuitenkin olla jopa tarkempi kuin absoluuttinen. 

Tämä tietämättömyys ärsyttää aina.

Vierailija
984/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka mollaavat terveydenhuolto henkilöstöä ”siellä ne vaan kahvilla istuskelevat !”

Ps. Nyt olen vapaalla niin ehdin kirjoitella

Vierailija
985/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki varsinkin ei-muusikot luulevat että absoluuttinen sävelkorva olisi jotenkin erityisen tarkka korva.

Oikeasti se tarkoittaa sitä että pystyy tunnistamaan sävelen (esim c, d, e...) yksinään ilman vertailusäveltä. Ihmisellä on siis joko absoluuttinen, tai relatiivinen sävelkorva, joista relatiivinen on yleisempi. Relatiivinen korva voi kuitenkin olla jopa tarkempi kuin absoluuttinen. 

Tämä tietämättömyys ärsyttää aina.

Tämä on tosi ärsyttävää! Olen nuori nainen, ja minulla on absoluuttinen sävelkorva. Työskentelen musiikkialalla. Varsinkin vanhemmat harrastelijamuusikkomiehet tykkäävät auliisti jaella faktatietoa absoluuttisesta sävelkorvasta "ihan vaan tosi tarkkana sävelkorvana" eivätkä he millään suostu tajuamaan, mitä se oikeasti tarkoittaa.

Vierailija
986/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonta: Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Puolustin itseäni vääriä syytöksiä vastaan.

Jotenka minä siis olin syyllinen!

Vi.... nerokkaita ihmisiä!

(Eläimiä ei saa lyödä).

Silloinhan sanontaa on käytetty väärässä paikassa, eikä sanonnassa itsessään ole vikaa.

Onhan siinä vikaa. Sanonta vaatii että pitäisi olla hiljaa jos on syytön. Toisaalta on myös sanonta, jonka mukaan vaikeneminen on myöntymisen merkki.

Eli jos tulet aiheetta syytetyksi, niin et voi tehdä mitään, mikäli syyttelijä käyttää argumentteinään vanhankansan paskasanontoja.

Paitsi tietysti kääntää toisenkin posken.

Jos olet syytön, niin miksi alat puolustella itseäsi vääriä syytöksiä vastaan? Eihän silloin tarvitse. Puhtaat jauhot pussissa, voit ihan hyvällä omatunnolla vaan hymähtää. Oletan, että kyse on jostain yhdentekevistä asioista eikä mistään oikeasti tärkeästä. Ei haukku haavaa tee ;)

No siksi puolustan, että jos en puolusta, niin väärä käsitys jää voimaan.

Haukku tekee todellakin haavan, vaikka tuollainen typerä sanonta on olemassa.

Totta kai ihmisellä pitää olla oikeus puolustautua ja oikaista väärät syytökset.

Taidat olla melkoinen idiootti.

Ei ihan noin mene.

Vaan yksitotiset ihmiset tekevät kiireisiä päätelmiä jos alkaa selitellä.  Usein on jo valmiiksi tuo syytös vaikka ei ole kysyttykään.  

Vierailija
987/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että opettajana olen myös vapaa-ajalla äärettömän kiinnostunut touhuamaan ja olemaan lasten kanssa. En ole, menee ennemmin päinvastoin. 

Vierailija
988/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun rakennusta kutsutaan kiinteistöksi.

Kiinteistö on maa-alueen yksikkö (tontti kaupungissa, tila maalla) ja jos kiinteistöllä on rakennus, on se kyllä kiinteistön ainesosa (eli kuuluu kiinteistökaupassa hintaan).

Mutta talon kutsuminen kiinteistöksi on vain yksinkertaisesti väärin!!!

Vierailija
989/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun rakennusta kutsutaan kiinteistöksi.

Kiinteistö on maa-alueen yksikkö (tontti kaupungissa, tila maalla) ja jos kiinteistöllä on rakennus, on se kyllä kiinteistön ainesosa (eli kuuluu kiinteistökaupassa hintaan).

Mutta talon kutsuminen kiinteistöksi on vain yksinkertaisesti väärin!!!

Ärsyttää se, kun luullaan että rakennus kuuluu aina kiinteistökaupassa hintaan.

Vierailija
990/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ystävällisesti puhuvan puhe menee kuin kuuroille korville. Meillä töissä pitäisi rähjätä ja huutaa ja varmaan jäädä saikullekkin,että edes yksinkertaiset asiat tapahtuisi niin kuin pitää.

Vierailija
991/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leski perii puolet. Ei peri vaan voi saada avio-oikeuden nojalla puolet yhteenlasketusta omaisuudesta.

Lapsi saa kasteessa nimen. Ei saa. Kasteessa otetaan seurakunnan jäseneksi.

Kaikki avioliitossa olleet saa leskeneläkettä ja rikastuu sillä. Ei saa. Pitää täyttää tietyt ehdot eikä sitä saa loputtomiin eikä summa ole iso. Ei todellakaan niin iso kuin toisen aikuisen ansiotulot olisi.

Tuossa leskeneläkeasiassa olet väärässä.  Sitä SAA "loputtomiin" eli kuolemaansa asti.  Nimittäin jos saa eläkevakuutusyhtiön maksamaa leskeneläkettä.

Eihän se tietenkään koskaan ole yhtä paljon, kuin vainajan ansiotulot olisi.  Se nyt olisi järjetöntäkin.  

Vierailija
992/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murre on maakuntakieli jota puhutaan maantieteellisesti laajalla tietyllä alueella jossa murretta puhuu kaikki sosiaaliseen statukseen, elämäntyyliin tai ikään, ammattiin katsomatta.

Slangi on urbaani katukieli joka on usein yhteydessä alamaailman realiteetteihin poimien sieltä sanoja ja sanontoja vaikkei slangin puhuja itse oliskaan ko. alueilta. Slangi on pienemmän yhteisön koodikieli, esim merimiesslangi, huumeslangi etc. Usein alemmissa sosiaaliryhmissä puhutaan enemmän slangia . Murteen puhuminen ei katso niin paljon yht.kun.asemaa.

Slangin käyttö yleisempää alle 60-vuotiailla, murteissa ei samanlaista rajaa.

Vierailija
993/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Stadilaisilla on alemmuuskompleksi kun eivät voi myöntää että puhuvat murretta niin kuin muutkin kuolevaiset, vaan heillä on slangi.[/quote]

Helsingin murre on Helsingin murteella Stadin slangi.[/quote]

Niin tätä mä kommentoin ed.

Vierailija
994/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää yläkerran apina joka ei osaa kävellä muuten kuin hakkaamalla kantapäitä joka askeleella. Se stanan töminä kuuluu kuin rumpuina tv:nkin äänen yli.

Ja sillä tyypillä on tapana kävellä aamusta iltaan (työtön vetelys tietysti) pienen asunnon päästä päähän.

Miten saisi sen menemään ulos lenkille välillä. Jatkuva edestakaskävely alkaa vähitellen ottaa päähän.

Jos ihminen on mielenterveysongelmainen, onko pakko muiden asukkaiden kärsiä siitä.

Vierailija
995/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/7kävelyä kirjoitti:

Eniten ärsyttää yläkerran apina joka ei osaa kävellä muuten kuin hakkaamalla kantapäitä joka askeleella. Se stanan töminä kuuluu kuin rumpuina tv:nkin äänen yli.

Ja sillä tyypillä on tapana kävellä aamusta iltaan (työtön vetelys tietysti) pienen asunnon päästä päähän.

Miten saisi sen menemään ulos lenkille välillä. Jatkuva edestakaskävely alkaa vähitellen ottaa päähän.

Jos ihminen on mielenterveysongelmainen, onko pakko muiden asukkaiden kärsiä siitä.

Siis mikä tässä on sitä yleistä väärinkäsitystä, mikä sua ärsyttää?

Minua ärsyttää se, kun käytetään kliseisiä fraaseja aina kun ei muutakaan haluta sanoa.  Esim. että ei ole yhden syy, jos kaksi tappelee.  Se kun ei kaikkiin tapauksiin todellakaan sovi.  

Tai että ihmiselle ei anneta enempää kuin minkä jaksaa kantaa.  Ei luulisi, että tässä itsemurhien luvatussa maassa vielä tuollaistakin höpötetään.  Kyllä vaan jotkut saa enemmän kuin mitä kantaa jaksavat.  Ja se kun taas ei ole kenenkään toisen ihmisen määriteltävissä, minkä verran kunkin pitäisi jaksaa kantaa.  Joku jaksaa hyvinkin, joku toinen ei.  

Vierailija
996/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leski perii puolet. Ei peri vaan voi saada avio-oikeuden nojalla puolet yhteenlasketusta omaisuudesta.

Lapsi saa kasteessa nimen. Ei saa. Kasteessa otetaan seurakunnan jäseneksi.

Kaikki avioliitossa olleet saa leskeneläkettä ja rikastuu sillä. Ei saa. Pitää täyttää tietyt ehdot eikä sitä saa loputtomiin eikä summa ole iso. Ei todellakaan niin iso kuin toisen aikuisen ansiotulot olisi.

Tuossa leskeneläkeasiassa olet väärässä.  Sitä SAA "loputtomiin" eli kuolemaansa asti.  Nimittäin jos saa eläkevakuutusyhtiön maksamaa leskeneläkettä.

Eihän se tietenkään koskaan ole yhtä paljon, kuin vainajan ansiotulot olisi.  Se nyt olisi järjetöntäkin.  

No ei kuule ole kaikille selvä asia. Sehän tässä ärsyttääkin ja tämä ketju oli sitä koskeva eikö. Todella moni luulee että lesket kylpee rahassa kun on se leskeneläkekin ja kaikkea.

Vierailija
997/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jos olet hiljainen, niin olet tyhmä etkä puhu koska sinulla ei yksinkertaisesti ole mitään sanottavaa. Minun kohdallani asia on päinvastoin, minulla on paljon syvällisiä ajatuksia, mielipiteitä ja kysymyksiä, mutta koska olen sairaanloisen ujo, niin en uskalla puhua ainakaan tuntemattomille juuri lainkaan.

Vierailija
998/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonta: Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Puolustin itseäni vääriä syytöksiä vastaan.

Jotenka minä siis olin syyllinen!

Vi.... nerokkaita ihmisiä!

(Eläimiä ei saa lyödä).

Silloinhan sanontaa on käytetty väärässä paikassa, eikä sanonnassa itsessään ole vikaa.

Onhan siinä vikaa. Sanonta vaatii että pitäisi olla hiljaa jos on syytön. Toisaalta on myös sanonta, jonka mukaan vaikeneminen on myöntymisen merkki.

Eli jos tulet aiheetta syytetyksi, niin et voi tehdä mitään, mikäli syyttelijä käyttää argumentteinään vanhankansan paskasanontoja.

Paitsi tietysti kääntää toisenkin posken.

Jos olet syytön, niin miksi alat puolustella itseäsi vääriä syytöksiä vastaan? Eihän silloin tarvitse. Puhtaat jauhot pussissa, voit ihan hyvällä omatunnolla vaan hymähtää. Oletan, että kyse on jostain yhdentekevistä asioista eikä mistään oikeasti tärkeästä. Ei haukku haavaa tee ;)

No siksi puolustan, että jos en puolusta, niin väärä käsitys jää voimaan.

Haukku tekee todellakin haavan, vaikka tuollainen typerä sanonta on olemassa.

Totta kai ihmisellä pitää olla oikeus puolustautua ja oikaista väärät syytökset.

Taidat olla melkoinen idiootti.

Ei ihan noin mene.

Vaan yksitotiset ihmiset tekevät kiireisiä päätelmiä jos alkaa selitellä.  Usein on jo valmiiksi tuo syytös vaikka ei ole kysyttykään.  

Siis selittäkää nyt viisastelijat miten pitää toimia jos on syytön.

Kuvitteellinen esimerkkitilanne:

Ollaan kahvillassa 4-6 hengen porukassa, jossa kaikki hyviä tuttuja. Yksi Pirkko päättää kertoa kaikille, että sinähän se Maire kävit viime viikolla kiksauttamassa Irmelin miestä Joukoa, kun teillä on se yhteinen harrastuskin.

Et tietenkään ole tehnyt mitään tuollaista.

Vierailija
999/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että töihin voi noin vain mennä. Se, että esim. mol.fi:ssa on paljon paikkoja auki, tarkoittaa että minä voisin vain kävellä niistä johonkin ja ilmoittaa, että hei tulin teille nyt töihin.

Vierailija
1000/2598 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi tekee töitä vain sunnuntaisin.

Uskovat eivät ymmärrä mitään tieteestä.

Caesar lausutaan "seessar".

Et ymmärrä mitään elämästä, koska sulla ei ole tarpeeksi ollut kärsimystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi