Mikä ihmisten yleinen väärinkäsitys ärsyttää?
Mua esimerkiksi se kun niin pirun tietäväisinä muka puhutaan botoxilla täytetyistä huulista.
Kommentit (2598)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että vihreät on joku luonnon ja ilmaston puolesta toimiva puolut. PÄINVASTOIN!
Joo ja jos et kannata tuulivoimaa niin olet pelle joka pelkää lepakkojen räjähtelevän.
Hei ihan aikuisten oikeasti, jos ne myllyt häiritsevät ihmisiä joiden koti on kilometrin päässä, niin kyllä ne häiritsee eläimiäkin joiden koti on siinä ihan vieressä.
Uskon tuulimyllyjen häiritsevän heti kun ne häiritsevät tanskalaisia. Suomalaiset on valittajakansaa, mikään ei oo hyvä.
Se on aika helppoa ja älyllisesti laiskaa huudella toisia valittajiksi, jos ei itse asu tuulivoimalan lähellä.
https://thl.fi/fi/web/ymparistoterveys/melu/tuulivoima-ja-melu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luullaan että ihmisten välistä rakkautta on.
Ei ole. Se on pelkkää biologiaa.Ei sellainen voi olla biologiaa, mitä ei ole olemassakaan.
Perusteluni: ihmiset eivät lisääntyisi jos biologiaa ei olisi.
Siksi mennään naimisiin ja tulee lapsia.
Luonnollisia biologisia viettejä idealisoidaan ja kutsutaan rakkaudeksi. Se on entiajan jäänne.
Jep. No entäs ne, joilla jo kumppania etsiessä tärkeimpiä kriteereitä on ollut löytää henkilö, joka ei halua lapsia. Ts. vapaaehtoisesti lapsettomat pariskunnat, joita alkaa olla todella paljon. Mikäs biologian vietti heitä ajaa? Tai esimerkiksi homopareja, jotka eivät myöskään suunnittele perheenlisäystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonta: Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.
Puolustin itseäni vääriä syytöksiä vastaan.
Jotenka minä siis olin syyllinen!
Vi.... nerokkaita ihmisiä!
(Eläimiä ei saa lyödä).Silloinhan sanontaa on käytetty väärässä paikassa, eikä sanonnassa itsessään ole vikaa.
Onhan siinä vikaa. Sanonta vaatii että pitäisi olla hiljaa jos on syytön. Toisaalta on myös sanonta, jonka mukaan vaikeneminen on myöntymisen merkki.
Eli jos tulet aiheetta syytetyksi, niin et voi tehdä mitään, mikäli syyttelijä käyttää argumentteinään vanhankansan paskasanontoja.
Paitsi tietysti kääntää toisenkin posken.
Jos olet syytön, niin miksi alat puolustella itseäsi vääriä syytöksiä vastaan? Eihän silloin tarvitse. Puhtaat jauhot pussissa, voit ihan hyvällä omatunnolla vaan hymähtää. Oletan, että kyse on jostain yhdentekevistä asioista eikä mistään oikeasti tärkeästä. Ei haukku haavaa tee ;)
No siksi puolustan, että jos en puolusta, niin väärä käsitys jää voimaan.
Haukku tekee todellakin haavan, vaikka tuollainen typerä sanonta on olemassa.
Totta kai ihmisellä pitää olla oikeus puolustautua ja oikaista väärät syytökset.
Taidat olla melkoinen idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että stadin slangilla sössöttäminen olisi jotenkin coolia ja hienon kuuloista.
Skeidat! Typerän, lapsellisen ja nolon kuuloista.
Miksi kaikki muut murteet ovat ok, mutta stadin slangi ei? Liekö jonkin sortin alemmuuskompleksi taustalla?
Kysymyksesi sisältää virheellisen olettamuksen. Ja toinenkin kysymys joka on johdettu siitä virheellisestä olettamuksesta, niin ikään sisältää virheellisen päätelmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että stadin slangilla sössöttäminen olisi jotenkin coolia ja hienon kuuloista.
Skeidat! Typerän, lapsellisen ja nolon kuuloista.
Miksi kaikki muut murteet ovat ok, mutta stadin slangi ei? Liekö jonkin sortin alemmuuskompleksi taustalla?
Minua ei ärsytä liioin murteet eikä stadin slangi paitsi silloin, kun sitä pitää tunkea tekstiin. En voinut sietää sitä, kun ex kirjoitti kaiken pohjanmaan murteella, niin ettei aina edes ymmärtänyt mitä hän yrittää sanoa ja tekstin lukeminen oli täten hyvin työlästä. Puhuessa eri murteet ovat mielestäni vain mielenkiintoisia, joskin joskus silloinkin toisen ymmärtäminen voi olla vaikeaa, jos murre on todella vahva. Ps. miksi sillä, kenelle kommenttisi osoitit, olisi alemmuuskompleksi liittyen slangiin? :D
Stadilaisilla on alemmuuskompleksi kun eivät voi myöntää että puhuvat murretta niin kuin muutkin kuolevaiset, vaan heillä on slangi.
Suomenruotsalaisista, että me kaikki olisimme muka niin rikkaita. T. työtön ja köyhä suomenruotsalainen Sipoosta
Tulimaa - Tulimaaseen, Uusimaa - Uusimaaseen? Kun takki on vuorella, tilkka viintä helpottaa.
Lapsettomuus muka ilmastoteko. Siinä ihminen yrittää tehdä vastuun välttelystä hyveen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus muka ilmastoteko. Siinä ihminen yrittää tehdä vastuun välttelystä hyveen.
Porvoolainen siellä viisastelee.
Vierailija kirjoitti:
Tulimaa - Tulimaaseen, Uusimaa - Uusimaaseen? Kun takki on vuorella, tilkka viintä helpottaa.
Käytettävä sijamuoto Uudenmaan suhteen on kylläkin allatiivi: Uudellemaalle.
Tulimaa on toki propri, mutta selkeästi yhdyssana.
Se että alkoholia ei saisi juoda, kun imettää. Kamoon: sitä alkoholia on promilleja, siis PROMILLEJA veressä.
Se että margariini on terveellisempää ku voi.
Se, että käytetään sanaa akateemikko sanan akateeminen synonyyminä. On muuten melko yleistä tälläkin palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Että sairaslomalla ei saisi mennä töihin..
Mahtaako olla yrityskohtaista.
Itse reväytin jalan ja sain siitä viikon saikkua.
Jalka parani kuitenkin nopeammin niin kävin pomolta kysymässä että pääsisikö hommiin.
Ei sopinut ja syyksi sanoi että jos sattuu jotain niin vakuutukset ei ole voimassa tai voivat evätä korvauksia jos sairaslomalla sattuu.
-Monesti kuulee sanottavan miten lähihoitajaksi hakeutuu ne ketkä eivät muualle pääse. Heitä sitten pidetään vähän yksinkertaisena ammattinsa takia. Tiedän kyllä näitäkin tapauksia, mutta tiedän myös hyvin monia, jotka ovat jatkaneet yliopistoon asti. On valmistuttu psykologiksi, sosiaalityöntekijäksi, terveystieteiden maisteriksi ym. Samoin tiedän korkeakoulutettuja ihmisiä, jotka käytännön asioissa ovat täysiä toopeja. Eivät pärjäisi käytännön työssä päivääkään.
-Se että kun jotakin lääkettä saa ilman reseptiä, niin luullaan sen olevan harmiton lääke mitä voidaan käyttää miten ja milloin vain.
-Se että sosiaalisella alalla pärjäisi olemalla pelkästään puhelias ja sosiaalinen. Ärsyttää tuollaiset ihmiset jotka eivät tee omia hommiaan, mutta puhuvat senkin edestä. Kyllä ihmisen täytyy pystyä muuhunkin kuin vain puhumaan.
-Jotkut ihmiset sanovat olevansa erityisherkkiä jos vaikka loukkaantuvat tai suuttuvat herkästi. Erityisherkkyys on kuitenkin hermostollista herkkyyttä mihin voi liittyä myös aistiherkkyyksiä. Ärsyttää jos termi ymmärretään väärin. Itse olen herkkä mm. vuodenaikojen ja vuorokaudenaikojen vaihtelulle ja kuormitun helposti kaikenlaisista ärsykkeistä. Liiat ärsykkeet suorastaan sattuvat kehossa eikä siinä ole mitään eksoottista. Luonteeltani olen kuitenkin kärsivällinen ja sisukas enkä oikeuta itseäni loukkaantumaan sillä että epäilen omaavani erityisherkkiä piirteitä.
Onkohan jo mainittu, mutta se että monet luulevat opettajien saavan palkkaa kesälomalta. Ei saa, vaan yhdrksän työkuukauden palkka jaetaan kahdelletoista kuukaudella. Alkuun palkkaa saatiin vain yhdeksältä kuukaudelta, mutta sitten sovittiin, että palkka jaetaan koko vuodelle, jotta itse ei tarvitse säännöstellä, jotta palkka riittäisi työttömälle kesällekin. Käytännön laskutoimitus siis. Mutta tätä ei moni tajua, vaikka selittää, ja jää vaan jankkaamaan, että saahan siinä rahaa lomalla. Joo, niitä kouluvuoden aikana tienattuja!!
Mattilanori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että sairaslomalla ei saisi mennä töihin..
Mahtaako olla yrityskohtaista.
Itse reväytin jalan ja sain siitä viikon saikkua.
Jalka parani kuitenkin nopeammin niin kävin pomolta kysymässä että pääsisikö hommiin.
Ei sopinut ja syyksi sanoi että jos sattuu jotain niin vakuutukset ei ole voimassa tai voivat evätä korvauksia jos sairaslomalla sattuu.
Sitten taas toisaalta työnantaja voi määrätä muihin tehtäviin sairasloman ajaksi. Esim. fyysistä työtä tekevä voidaan määrätä toimistohommiin jos on vaikka se jalka murtunut. Mutta en tiedä kuinka yleistä tää käytännössä on. Ja jos lääkäri ehdottomasti kieltää työnteon esim. tartuntavaaran takia niin silloin ei kyllä töihin voi mennä.
-Se ottaa välillä päähän, että kun työssään joutuu hoitamaan/katsomaan muiden ihmisten perään, niin kuvitellaan että haluan ehdottomasti tehdä sitä vapaallakin. En muuten halua, paria sukulaista lukuunottamatta. Ei ole minun tehtäväni hoitaa teidän muiden mummoja, pappoja, äitejä, siskoja, lapsia, lemmikkejä tai puutarhaa vielä oman työn lisäksi. En myöskään jaksa kuunnella jatkuvasti ongelmianne. Jopa ollessani sairaslomalla uupumuksen takia, sain kutsuja tulla hoitamaan lapsianne tai teitä itseänne. Samaa tapahtuu, kun olen kesälomalla. Eikö teillä joillakin ole mitään rajaa?
Olen kuullut sellaistakin että Tanskassa olisi Euroopan kallein sähkö.