Mitä särkylääkemerkkiä käytät yleensä päänsärkyyn, flunssaan tai kuukautiskipuihin? Onko sinulla joku luottomerkki?
Miksi juuri se?
Mä itse käytän Ibuxin-merkkistä särkylääkettä. Ihan vain siitä syystä että se taitaa olla kaikkein halvinta. 😁
Kommentit (69)
Ibumax a.k.a halpis-Burana on se, jota yleensä käytän jos on kipuja (menkat, hammas, yms). Panadolia tulee välillä käytettyä yhdessä Ibumaxin kanssa, jos oikein kova kipu, ja yksinään jos on esim. kuumetta/lievempää särkyä.
Finrexiniä juon jos on flunssa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset ostaa buranaa kun samaa vaikuttavia aineita sisältäviä ibuprofeiineja saa paaljon halvemmalla? Ihmetyttää
Tottunut siihen
Itse käytän Buranaa siksi että 800mg saa reseptillä halvalla jos enemmin menee. Ottaa sitten vaikka puolikkaan jos tuntuu että sillä pärjää.
Kaapissa panacodia, panadolia, arcoxiaa ja tota buranaa.
Erilaisiin niska/hartia/käsi kipuihin määrättyjä ja hieman tilanteen mukaan käytän. Nykyään onneksi paljon harvemmin.
Otan ehkä kaks särkylääketablettia vuodessa. Ei ole menkkakipuja ja päästäkään ei yleensä särje koskaan. Silloin kun otan, niin ihan sama mitä merkkiä. Lihassärkyyn Ibuprofeeni muuhun käy parasetamoli.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienestä pitäen usein kärsinyt kovista päänsäryistä ja migreenistä, joten lääkkeitä on tullut napsittua. Migreeniin migreeni lääkkeet, päänsärkyyn 2×burana caps 400mg ja kuukautisiin menee pari ekaa päivää vähintään 4xburana caps 400mg/päivä. Esim hammasärkyyn saattaa auttaa "tavalliset" särkylääkkeet, mutta päähän ei tepsi oikein mikään, vain nestemäinen burana ja paljon.
Tästä tuli mieleen, että riittääkö teillä yleensä yksi kapseli/tabletti? Yleensähän siinä paketin kyljessä lukee että 1/2-1 tablettia 1-3 kertaa päivässä. Mun mielestä tuo on niin pieni annos, ettei se mitään auta jos on oikein kunnon päänsärky päällä. Mun on ainakin pakko ottaa 2 tablettia kerrallaan että kipu alkaa hellittämään. Ap
Panacod jos ei tarvitse olla töissä, alkaa muuten tilittämisestä tulla haasteellista ... Siellä sitten 600mg Buranaa jos niikseen tulee.
En yleensä käytä lääkkeitä.
Päänsärky on yleensä oire jostain, vaikka vähäinen veden juonti tai lihakset jumissa. Ensihätään kokeilen hierontaa ja venyttelyä sekä veden juontia.
Flunssaan en ota lääkkeitä ellei ole joku pakollinen juttu mistä selvittävä. Silloin otan burana 400mg. Yleensä annan kuumeen olla ellei ole pitempään yli 39. Harvemmin tulee oltua kipeenä, kun panostaa pitämään vastustuskyvyn kunnossa.
Leikkauksen jälkeen selvisi Buranalla ja panadolilla kolmesti päivässä yhtäaikaa otettuna.
Kuukautiskipuhin lievitystä tuo seksi ja orgasmit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buranaa päänsärkyyn ja kuukautiskipuihin. Oikein kovaan särkyyn Burana ja Panadol yhdessä.
Migreeniin Imigran ja sen kanssa 600 mg Burana tai Panadol sekä pahoinvointilääke.
Flunssaan Finrexiniä.Useimmiten tavallisiin särkyihin otan Buranaa.
Aikamoinen lääkekaappi sulla. 😲 Eikö yhdellä särkylääkkeellä pärjää? Ap
Ei oikein pärjää. 🙁 Ilman migreeniä pärjäisin pelkällä Buranalla. On kaapissa purkki poikineen, mutta onneksi niitä sentään ei tarvitse joka päivä.
Migreeni on kyllä aika inhottava vaiva. Meilläkin on lähisuvussa taipumusta migreeniin. Onneksi mulla ei oo vielä todettu sitä. Mun siskolla on ja isällä on ja mitä heiltä oon kuullut kokemuksia kyseisestä vaivasta, niin en kenellekään soisi sellaista vaivaa.
Mun yhdellä kaverillakin on migreeni, sanoi että silmissä rupeaa näkymään vaan sahalaitaa kun kohtaus iskee.
Joten sorry mun tyhmä kysymys. Tsemppiä ja jaksamista! 👍🏼 Ap
Päänsärkyyn en enää käytä mitään, kun särkylääkkeet on niin haitallisia.Menee särky itsestäänkin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienestä pitäen usein kärsinyt kovista päänsäryistä ja migreenistä, joten lääkkeitä on tullut napsittua. Migreeniin migreeni lääkkeet, päänsärkyyn 2×burana caps 400mg ja kuukautisiin menee pari ekaa päivää vähintään 4xburana caps 400mg/päivä. Esim hammasärkyyn saattaa auttaa "tavalliset" särkylääkkeet, mutta päähän ei tepsi oikein mikään, vain nestemäinen burana ja paljon.
Täytyy sanoa, että näin farmasistina kauhistuttaa, jos todella vedät buranaa tuollaisia määriä. Suosittelisin yhdistämään pandoliin.
Eihän tuo niin paha ole. Farmaseutti taitaa haluta päteä. Migreeniin ei 400 mg x 1 juuri auta. 800 mg kerta-annos ei nyt niin suurelta kuulosta. Kuukautiskipuihin 4x400 mg tekee yhteensä 1600 mg/vrk eli on vähemmän kuin 3x600 mg mikä ei ole kovin suuri annos perusterveelle kun puhutaan muutaman päivän, ei jatkuvasta, käytöstä. Panadol ei kovempiin kipuihin auta monilla, Burana myös vähentää vuodon määrää kuukautisissa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku oikeesti kipulääkkeitä noihin? No onnea vaan, sitten kun tulee oikeaa kipua niin ei enää kipulääkkeet auta kun keho on jo tottunut niihin.
Ole onnellinen, ettei sinulla ole ollut pahoja kuukautiskipuja tai päänsärkyjä ja olet selvinnyt ilman kipu- tai särkylääkkeitä.
Olet onnekas.
En ole koskaan opetellut napsimaan ryynejä. Eli en käytä mitään. Muut väittävät ettei minulla ole päänsärkyjä, selkeä ero on kuitenkin siinä etten käytä niitä. Voisiko jatkuvat säryt muilla johtua osin tästä. Olen kuullut särkylääkkeiden aiheuttavan päänsärkyä. JA on ollut päänsärkyjä kun sitä aprikointia tulee kohta, jos sillä on teille mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku oikeesti kipulääkkeitä noihin? No onnea vaan, sitten kun tulee oikeaa kipua niin ei enää kipulääkkeet auta kun keho on jo tottunut niihin.
Ole onnellinen, ettei sinulla ole ollut pahoja kuukautiskipuja tai päänsärkyjä ja olet selvinnyt ilman kipu- tai särkylääkkeitä.
Olet onnekas.
Tiesitkö että kipukynnys vaihtelee ihmisillä? Toiset pystyvät toimimaan vaikka heihin sattuu ihan yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet onnekas.Tiesitkö että kipukynnys vaihtelee ihmisillä? Toiset pystyvät toimimaan vaikka heihin sattuu ihan yhtä paljon.
Niin? Jollain toisella joku kipu on tosi paha ja jollakin se sama kipu ei ole niin paha, joten jälkimmäinen ei ole kokenut pahaa kipua.
Minusta on outoa, että kuten tässäkin ketjussa ilmenee jotkut ihmiset pitävät huonona asiana sitä, että ei herkästi käytä särkylääkkeitä vaan miettii mistä särky voisi johtua esim päänsäryn kohdalla ja korjaa asian muutoin tai monessa tapauksessa vaan antaa kivun olla. Lääkkeet aina kuormittaa elimistöä ja mitä vähemmän käyttää sen parempi. Särkylääkkeet ehdottomasti hyvä juttu, kuten monet muutkin lääkkeet, mutta harkintaa kannattaa käyttää ja miettiä ensin ei lääkkeelliset vaihtoehdot.
Käytin aikoinaan noita halpis-ibuja satunnaisiin särkyihin ja ihmettelin, mikä helkkari tekee alapäähän hiivaa tms inhottavuutta, vaikka en yleensä alapään vaivoista kärsi. Sitten lääkäri määräsi niskakipuun Ibuxin 600 ja sitten repesi oikein kunnolla - iho helkutin arka, vaatteiden pesumerkit hankasivat kaikki, pesusientä ei voinut käyttää suihkussa ollessa jne. Sittemmin olen saanut lääkäriltä reseptin Burana 800 kaikenlaisiin tulehduskipuihin, iso purkki riittää yli vuodeksi. Ei muuten ole ollut alapää- eikä ihovaivoja sen jälkeen. Halpislääkkeissä on ties mitä apuaineita, jotka tekevät muita vaivoja.
Ibuprofeeni on käytössä silloin kun on pakko, mutta olen syönyt sitä niin paljon, että nykyään vain suuret määrät tehoavat. Kotioloissa olen vaihtanut lääkkeet kuumavesipulloihin. Kuukautiskipuihin yksi pullo selän alle ja toinen alavatsalle. Lämpö rentouttaa ja peittää kipuaistimuksen.
Kuumavesipullo ohimolla on toiminut myös päänsärkyyn ja niskan alla niska-hartiakipuun (vaikka siihen aina suositellaan kylmää). Ihan tavallinen 0,5 litran muovipullo riittää. Hanasta niin kuumaa vettä kuin mahdollista. Pullon voi laittaa sukan sisään, jos se on liian kuuma laitettavaksi suoraan iholle. Tällä säästyy rahaa ja maksa, eikä ärsytä suolistoa.
Joo, ja sukua myös sille, jonka kivut lähtee vain Burana 800mg tabletilla mutta ei 2x400mg...
Itse otan halvinta ibuprofeiinia 800mg ja halvinta paracetamolia 1000mg heti kun päänsärky alkaa. Jos ehdin ottaa ne ajoissa, päänsärky todennäköisesti laantuu vain lieväksi. Jos en ehdi ottaa ajoissa, makaan loppupäivän pimeässä huoneessa ja oksennan. Mutta ehkä se ei sitten ole jonkun mielestä oikeaa kipua. Hitsi kun ois tajunnut aiemmin olla ottamatta lääkkeitä, ois varmasti synnytyksetkin olleet ihan kivuttomia pelkällä Panadolilla.