Tarkoittaako nälkä sitä että laihdun?
Mulle tulee tyytyväinen tunne näin illalla jos olen menossa nukkumaan nälkäisenä. Ajattelen, että nyt on päivän syömiset "pysyneet aisoissa" ja laihdutusprojekti edistyy. Onko mitään perää? Ylipainoa on 15 kg vielä, 25 kg jo pudotettu!
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Henkilö voi syödä alkupäivän aikan 3000kcal ruokaa, paastota sitten iltaan asti jolloin tulee taas nälkä. Tarkoittaako tämä, että he laihtuvat?
No eihän tuossa ole mitään järkeä. Laihduttajan tulisi syödä 3-4 tunnin välein, paastoajaksi riittää yö. Pitää syödä oikein, oikeanlaista ruokaa, laihdutuspirtelöt ei ole oikeaa ruokaa. Kroppa ei tunnista sitä ravinnoksi vaan menee hätätilaan ja alkaa pitää kiinni läskeistään. Karkeasti sanottuna se mikä kasvaa maasta on oikeaa ruokaa. Löytyy hedelmä-vihannesosastolta kaupasta.
Voisin laihduttaa jonkun superlihavan kokkailemalla hänelle superterveellistä ja herkullista ruokaa. Ja todella nopeassa tahdissa, nopeampaa kuin typerällä "nesteet pois pikavauhtia - kitudieetillä".
Kaiken a ja o on päivän aikana saatu kalorivaje. Minä laihdutan. Olen laihtunut jo 30 kiloa. Söin iltapalaksi pakastemarjoja ja desin makeuttamatonta maitorahkaa. Olen kylläinen vaikka tänäänkin tuli kalorivaje kun kirjasin syömiseni Finelin ruokapäiväkirjaan.
Nälän tunne on paljon riippuvainen siitä miten on tottunut syömään. Kun vähentää ruokailua niin vatsassa alkaa kurnia riippumatta siitä syökö todellisuudessa edelleen liian paljon.
Moni ylipainoinen ei edes enää muista miltä oikea nälkä tuntuu. Nälkä ei ole sitä, että edellisestä ruokailusta on kulunut neljä tuntia ja taas tekisi mieli syödä lisää.
Jos oman kehon kylläisyyden ja nälän tunteet olisi luotettava mittari ei ihmisten tarvitsisi kärsiä liikalihavuudesta.
Ei ole järkeä laskea kaloreita tai olla nutrilettkuurilla, koska sitä ei voi noudattaa loppuelämää. Pitää opetella syömään oikein. Uskokaa jo.
No kun se ON just nimenomaan ratkaisu nälänhätään. Ihminen kestää paljon nälkiintymistä koska luonnonvalinta tässä asiassa on ollut erityisen karu. Mutta ei kestä loputtomasti kuitenkaan.