Tuntuuko jostakusta muustakin, että todella suuri osa tämän palstan avauksista on nykyään jonkin agendan ajamista?
Jos se ei ole jollain tavalla poliittinen (pakkoruotsihullu, m aahanmuuttajia vihaavat, Kremlin trollit) se liittyy oman elämän vaikeuksiin ja pakkomielteisiin (ulimies, fanaattiset velat, talvisaapashullu [kyllä!!], ikis...) tai johonkin seksuaaliseen pakkomielteeseen (stringi- ja trikoohullu, anaalihamsteri). Tuntuu, että suurin osa avauksista on sellaisia, ettei niitä ole mitään mieltä avata, kun sisältö on jotain ihan ihme vouhkaamista.
Kommentit (20)
Tuntuu, ja myös markkinointia naamioituna "mielipiteeksi".
Vierailija kirjoitti:
Siis tuntuu, että tää palsta on haitaks mun mielenterveydelle.
En yhtään ihmettele. Mä olin täältä yli vuoden poissa, ja tuntuu, että meininki on mennyt hullummaksi. Toisaalta palstan meininki lähinnä naurattaa. Toisaalta itkettää: mikä meitä ihmisiä oikein riivaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, ja myös markkinointia naamioituna "mielipiteeksi".
Musta tuntuu, että ennen oli tätä jopa enemmän. Mutta toisaalta, kun olen palstalla, avaan niin pienen osan avauksia, että voin yhtä hyvin olla väärässäkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mihin kategoriaan laitat minut, kun haluaisin jutella siitä, että minkälainen Ruotsi oli 30 vuotta sitten ja nyt? Tämähän on ankarasti kielletty puheenaihe...
Jonkin agendan ajaja selvästi olet. Tuskin olet kiinnostunut keskustelemaan aiheesta muuta kuin omasta vinkkelistäsi (tarkoitan, että et ole kiinnostunut Ruotsin historiasta ylipäätään, vaan todennäköisesti jostain yhdestä asiasta - arvaan, että se on kielikysymys).
Ap
Joskus aiheet ovat niin yllättäviä, ettei voi muuta kuin purskahtaa nauruun. Ehkä sen takia vielä olen täällä tai siksi koska minulla ei ole elämää.
Kyllä eikä se vain tunnu vaan se on ihan huomattavissa. Esimerkiksi homo ja erityisesti transsukupuolisiin kohdistuva fobian ja vihan levittäminen sekä lietsonta on ollut yksi tälläinen agenda jonkun toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä eikä se vain tunnu vaan se on ihan huomattavissa. Esimerkiksi homo ja erityisesti transsukupuolisiin kohdistuva fobian ja vihan levittäminen sekä lietsonta on ollut yksi tälläinen agenda jonkun toimesta.
Uskon. Mä seulon vain kaikki tuollaiset avaukset pois, en avaa niitä ollenkaan. Milloin teistä tästä palstasta tuli tällainen temmellyskenttä? Kyllähän täällä ennenkin oli huonoa käytöstä ja typeriä avauksia, mutta tämä agendan ajaminen ei ollut niin ilmiselvää?
Mun mielestä tää keskustelupalstojen käyttö politiikan ajamiseen alkoi 2011, eli jytkyvuonna.
Ap
Äsken, kun katsoin etusivun avauksia, siinä oli ainakin 3–4 sellaista avausta, joista nro 11 puhui.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mihin kategoriaan laitat minut, kun haluaisin jutella siitä, että minkälainen Ruotsi oli 30 vuotta sitten ja nyt? Tämähän on ankarasti kielletty puheenaihe...
Jonkin agendan ajaja selvästi olet. Tuskin olet kiinnostunut keskustelemaan aiheesta muuta kuin omasta vinkkelistäsi (tarkoitan, että et ole kiinnostunut Ruotsin historiasta ylipäätään, vaan todennäköisesti jostain yhdestä asiasta - arvaan, että se on kielikysymys).
Ap
Kyllä. Agendani on juuri se minkä jo mainitsinkin eli mielenkiinto Ruotsin valtion historiaan viimeiseltä kolmeltakymmeneltä vuodelta. Onko kiinnostuksessani mielestäsi jotain väärää? Eikö mielestäsi saisi keskustella minkälainen Ruotsi oli 30 vuotta sitten ja mitä se on nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä. Agendani on juuri se minkä jo mainitsinkin eli mielenkiinto Ruotsin valtion historiaan viimeiseltä kolmeltakymmeneltä vuodelta. Onko kiinnostuksessani mielestäsi jotain väärää? Eikö mielestäsi saisi keskustella minkälainen Ruotsi oli 30 vuotta sitten ja mitä se on nyt?
Miksihän mahdat kysyä asiaa minulta?
Ap
Lääkefirmojen trollit täällä ainakin riehuvat.
En lukenut otsikon kappaletta, mutta otsikkoon nähden KYLLÄ!
Nykysomessa tää on ihan yleistä (
Ei saa rauhassa keskustella, aina tyrkytetään topicit ja aiheet.
Täällä on niin paljon somemarkkinointia ja ideologista ja poliittista piilovaikuttamista keskusteluksi naamioituneena, että eipä sen kuvailuun yksi viesti riitä. Tämä on hyvä paikka käydä katsomassa, mitä juuri nyt yritetään ihmisille myydä. Monesti se voi olla myös elämäntyyli, joka liittyy tietynlaiseen kuluttamiseen.
Tällä hetkellä pinnalla olevana esimerkkinä vaikka nuo minimalismia esillä pitävät ketjut ja vouhotus rumista pölyä keräävistä kirjahyllyistä ja siitä kuinka valokuvaajan ammatti on turha. Kaikki henkilökohtaisen elämänkin informaatio vaan digitaaliseksi, ja elämäntyylistä hyötyvät teknologiafirmat. Aihe näyttää kytkeytyvän myös minikotien mainostamiseen (hyötyvät myös rakennuttajat), totutetaan ihmisiä elämään ilman omistamista ja kerääntymään kaupunkeihin. Samaan ryhmään löyhästi kuulunee myös digitaalisen maksamisen ja pankkisovellusten mainostaminen.
Poliittisia agendoja on ollut erilaisia, ennen perhevapaauudistuksen käsittelyä täällä kampanjoitiin kotiäitiyttä vastaan ja tuotiin esille uudistuksen tarpeellisuutta ja paremmuutta, hyötyjinä uudistusta ajaneet puolueet, EK (pikkulasten äidit työvoimareserviin, palkat pysyvät matalalla) ja aktiivimallia vastaan kerätyn aloitteen jälkeen täällä nähtiin jonkinlainen työttömiä ja syrjäytyneitä mustamaalaava ja heitä työttömyysongelmasta yksilöllistävästi syyllistävä vastaisku.
Yllämainitut olivat selvästi talousoikeistolaista agendaa, palstan "vihervasemmistolainen" asian ajaminen on enemmänkin YK-linjaa, kuten syntyvyyden vähentämisen ajaminen.
Lisäksi on mainostettu kauneusleikkauksia, rokotteita ja monia muita tuotteita ja kerätty suositulta sivustolta (tämä palsta) tulevia linkkiklikkauksia halutuille kaupallisille sivustoille.
Mainostaminen ei ole välttämättä aina edes positiivisen kuvan luomista, vaan joskus mainostaja valitsee haukkua mainostamaansa asiaa, jolloin kiinnostus herää ja huomio kiinnittyy myös kohteeseen. Markkinointikeskustelija voi ottaa myös "vastapuolen" roolin halutessaan luoda vastustajasta epämiellyttävän, halveksittavan tai naurunalaisen, yleisesti käytetty keino myös poliittisemmassa somevaikuttamisessa.
Siis tuntuu, että tää palsta on haitaks mun mielenterveydelle.