Tunnetteko ketään kuopparintaista?
Onko mitään ongelmia asian kanssa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kuopparinta. En edes tiennyt, että se on joku "juttu", kunnes muutama vuosi sitten hakeuduin väsymyksen vuoksi työterveyteen ja työterveyslääkäri laittoi sydänfilmiin jossa näkyi jotain pientä epäsäännöllisyyttä. Sain lähetteen kardiologille, joka minut nähtyään totesi "niin sulla on tuo kuopparinta". Se oli siis ensimmäinen kerta kun kukaan lääkäri sen noteerasi ja kun muuta syytä sydänfilmin epäsäännöllisyyksille ei löytynyt, epäili niiden johtuvat tuosta.
Luulen, että silloin tällöin lapsesta asti saamani hengityslihaskrampit liittyvät myös tuohon kuopparintaan, vaikka lapsena niitä tutkittaessa lääkäri ei asiasta mitään puhunutkaan. Lapsesta asti olen tosiaan kuoppaa rinnassani ihmetellyt, mutta missään terveystarkastuksissa koulussa tai muualla siihen ei ole puututtu.
Kuinka syvä sulla se on?
Tietysti vaikea sanoa, mutta sanotaan nyt näin, että miehelläni kuoppa on sellainen, että kyllä siihen liki litran vettä saisi mahtumaan.
Nyt lapsista yhdellä on niin, että vaikka minä en mitään huomaa, lääkäri kysyi onko suvussa, koska lapsella kuopparintaa.
Toisella selvästi näkee että rinta hengittäessä kuopalla.. Tuosta lääkärit eivät kuitenkaan ole mitään sanoneet.
Miehellä ei ole tutkittu sitä kuitenkaan mitenkään, vain ympäripyöreästi todettu että saattaa jotain vaikuttaa johonkin..
Ja todettakoon, että aloitin jutun noin koska kyseessä pitäisi olla hyvin harvinainen juttu.
Minulle asia ei tietenkään uusi ja perheessä miehellä ja ilmeisesti lapsilla tämä on.
Ketään muita en tunne, mutta ilmeisesti periytyvä mutta huonosti tiedetty/tutkittu asia.
Minulla itselläni on. Lapsena erottui todella selkeästi ja häpesin sitä muiden ihmisten seurassa. Nyt aikuisena kun rinnat ovat kasvaneet, niin kuopparintaani ei muut ehkä tajua, ellen kerro asiasta.
Kuoppaa ei ole kummemmin tutkittu koskaan. Mutta sykkeen noustessa sydämen lyönti tuntuu todella lähellä kuoppaa. Nuorempana harrastin yleisurheilua ja lopetin kilpajuoksun osittain myös sen takia, koska hengästyessä kuopan kohdassa tuntui ikävältä.
Aikuisena sanoin eräälle lääkärille kuopastani, mutta hän tuumasi sen vain olevan "persoonallinen valuvika".
Vierailija kirjoitti:
Minulla itselläni on. Lapsena erottui todella selkeästi ja häpesin sitä muiden ihmisten seurassa. Nyt aikuisena kun rinnat ovat kasvaneet, niin kuopparintaani ei muut ehkä tajua, ellen kerro asiasta.
Kuoppaa ei ole kummemmin tutkittu koskaan. Mutta sykkeen noustessa sydämen lyönti tuntuu todella lähellä kuoppaa. Nuorempana harrastin yleisurheilua ja lopetin kilpajuoksun osittain myös sen takia, koska hengästyessä kuopan kohdassa tuntui ikävältä.
Aikuisena sanoin eräälle lääkärille kuopastani, mutta hän tuumasi sen vain olevan "persoonallinen valuvika".
Näin juuri.
Se on lapselle tietysti iso asia, ikävä kyllä.
Se on juuri Ikävää että aiheuttaa tuollaista pientä harmia vielä fyysisestikin.
Tietysti sellainen ihminen joka on sen kanssa aina elänyt, on paha sanomaan tuntuuko elämä normaalilta..
Itse sen astmaatikkona tiedän.
Miestä rakastan yli kaiken juuri tuollaisena, mutta häntä harmittaa että "vika" siirtyy lapsiin.
Ja minua tietysti siksi jos tulee aiheuttamaan jotain vaikeutta, niin henkisiä kuin fyysisiä..
Mutta kuten sanottu, harva on valuviaton.
Mun kohta 18-vuotialla pojallani on selkeä kuoppa keskellä rintakehää. On hyvin hoikka joten kaikki "rakenteet" näkyy hyvin.
En ole kuullut että kukaan lääkäri olisi tuosta mitenkään kommentoinut. Noin 3-vuotiaana tutkittiin paljon puheenkehityksen viivästymisen vuoksi, lastenneurologi luetteli mm maitokahviläiskät. Ehkä kuoppa rinnassa ei silloin ollut niin selkeästi havaittavissa.
Itselläni on kuopparinta. En edes tiennyt, että se on joku "juttu", kunnes muutama vuosi sitten hakeuduin väsymyksen vuoksi työterveyteen ja työterveyslääkäri laittoi sydänfilmiin jossa näkyi jotain pientä epäsäännöllisyyttä. Sain lähetteen kardiologille, joka minut nähtyään totesi "niin sulla on tuo kuopparinta". Se oli siis ensimmäinen kerta kun kukaan lääkäri sen noteerasi ja kun muuta syytä sydänfilmin epäsäännöllisyyksille ei löytynyt, epäili niiden johtuvat tuosta.
Luulen, että silloin tällöin lapsesta asti saamani hengityslihaskrampit liittyvät myös tuohon kuopparintaan, vaikka lapsena niitä tutkittaessa lääkäri ei asiasta mitään puhunutkaan. Lapsesta asti olen tosiaan kuoppaa rinnassani ihmetellyt, mutta missään terveystarkastuksissa koulussa tai muualla siihen ei ole puututtu.