MasterChef Suomi. Pystyykö katsomaan?
Tuomareina, joku kyynärpäihin asti tatuoitu ja joku Sara de la laa ja muttimies?
Aiotko seurata ohjelmaa?
Kommentit (55)
pussywagon kirjoitti:
master chef = kokkimestari. mestarikokki
miksi ohjelmalla englanninkielinen nimi?
Koska se on formaatti. Samoin kuin esim. Idols, The Voice of Finland, Topchef, Bachelor, jne.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuli Masterchef Australiaa ikävä. Tästä vaikea löytää yhtä kivaa tunnelmaa, eikä kilpailijatkaan vaikuta kovin vakuuttavilta. Biotekniikka(?)mies kiinnostavin, ehkä.
Maisteleeko tuomareista vain yksi tuomari per annos, vai onko vain leikattu näyttämään siltä? Miksi immuniteettipinssin sai suoraan eikä niin, että kolme parasta kisaisi siitä? Ja painetehtäväänkin joutui kolmen sijasta kuusi.
Henri Alén on symppis, mutta loska-Tomi ja Sara tylsiä. Onko Suomen versiossa vierailevia tuomareita? Onko ulkona rehevää yrttipuutarhaa?
Vähän valju tunnelma jäi. Alkutunnarikin kankea. Plussaa siitä, Masterchef Suomen keittiö sijaitsee punertavassa tiilirakennuksessa, kuten Ausseissakin :D
Taitaa tulla Vallilan konepajalta. Hki. Entisiä Vr rakennuksia. Asun tuossa lähellä, jos olen oikeassa :).
Vierailija kirjoitti:
Katsoin hetken. Mä olen ollut koulussa sillä aikakaudella, kun piti olla sormukset pois ja se kuitukangasmyssy päässä, etteivät hiukset leijailleet ruokaan. Mitäpä tuolla? Kuinka moni näki, että pesivätkö edes käsiään? Edes välillä? Ehei, suittiin hiuksia pois silmiltä ja jatkettiin sitä ruoanlaittoa. Sormukset kaikki käsissä. Ei pystynyt katsomaan. Tuosta Sarasta, tavallinen Saarahan se on ollut ja joku ihan tavallinen sukunimi, en tiedä, miksi pitää brassailla tuolla nimellä.
Syntynyt Santa Barbara, Usa. Isä amerikanranskalainen, äiti suomalainen.
Ihan on wikipedian mukaan näköjään Saara Kuronen. Onhan se Jari Sarasvuokin ollut alunperin tavan Heinonen..
Vierailija kirjoitti:
Katsoin hetken. Mä olen ollut koulussa sillä aikakaudella, kun piti olla sormukset pois ja se kuitukangasmyssy päässä, etteivät hiukset leijailleet ruokaan. Mitäpä tuolla? Kuinka moni näki, että pesivätkö edes käsiään? Edes välillä? Ehei, suittiin hiuksia pois silmiltä ja jatkettiin sitä ruoanlaittoa. Sormukset kaikki käsissä. Ei pystynyt katsomaan. Tuosta Sarasta, tavallinen Saarahan se on ollut ja joku ihan tavallinen sukunimi, en tiedä, miksi pitää brassailla tuolla nimellä.
Niin, tokihan lyhyestä ohjelma-ajasta käytetään puolet siihen että näytetään jokaisen osallistujan vessakäynnit ja käsienpesut ja lopussa se miten porukka tiskaa astiat.
Puuttui kyllä Masterchef Australian lämminhenkisyys... Suomen versioon otettu luultavasti mallia USA:n versiosta.
Mua olis ahdistanut syödä sellaisen kokkaajan annosta joka pyyhkii hikipisaroita otsaltaan ja sitten asettelee annosta. Saa kirjaimellisesti syödä verta, hikeä ja kyyneleitä.
On aika kotikutoinen meininki tuotannossa :D voittaja saa huikeat 5000 euroa eli saman verran kuin junior masterchefissä. Eikö edes 10 000 euroa liikene? Ja ymmärsinkö oikein, että viikossa tehty koko ohjelma purkkiin, kun alussa Tomi Björk totesi, että tulee mielenkiintoinen viikko? Kilpailijat käy tuolla kotoa käsin kisaamassa ei siis mitään yhteiskämppää niin kuin Australian versiossa, jossa porukka hitsautuu yhteen ja tulee sitä ohjelmaan kaivattua lämminhenkisyyttä. Mutta ymmärtäähän sen, että Suomesta tuskin löytyisi riittävän monta kisaajaa, jos se vaatisi muun elämän seisauttamista useammaksi viikoksi. Korjatkaa, jos olen käsittänyt kaiken ihan päin honkia.
Tarkistin wikipediasta, että aiemmin voittaja saanut 20 000 euroa...
Ohjelmassa ei mitenkään selitetty miten kilpailijat on valittu? Tuossa nyt ei tosiaankaan näyttänyt ollevan 12 Suomen parasta kotikokkia.
Koskemattomuuspinssin sai liian helposti; muiden maiden versioissa pinssin eteen joutuu ponnistelemaan.
Olen skeptinen, koska aikaisemmilla kausilla kilpailijoita on karsittu pärstäkertoimen perusteella eikä ruoka - annosten.
Pärställä nytkin jouduttiin painetehtävään. Vain Alen tuomari, jota jaksaa katsoa, Saralla hiukset levällään ja Tomilla kakkaa käsivarret täynnä. Ja ne puheet, puuta heinää!
Onkohan Noona yksi vanha tuttu? Ikä ja ääni voisi täsmätä, mutta ulkonäöstä muistan vain tummat hiukset. Opiskelimme hetken aikaa vastaanottovirkailijalinjalla, mutta hän halusi vaihtaa aikuislinjalle, kun me lukion käyneet olimme liian lapsellisia, ja sen kyllä uskon, kun ryhmäläiset olivat kaikki on v*tun p*skaa -mentaliteetilla liikenteessä. Jotenkin Noona oli vähän ylpeän oloinen, nimestäänkin teki numeron. En siis kuitenkaan ole varma, että kyseessä on sama henkilö.
Toi suski tutunnäköinen jostain, mutta en saa päähän m mistä. Onko ollut aiemmin jossain ohjelmassa?
Pettymys! Ruoan räiskijä pääsi pois painetehtävästä (annos oli mielestäni oksettavan näköinen) ja joka välissä puhutaan "pleittauksesta". Miksei voi puhua suomea? Olen aina inhonnut myös sanoja "terde" ja "breku". Lisäksi Saran kiljuminen ajasta ärsyttää ja kilpailijat saavat liikaa aikaa puhua itsestään. Ei varmaan muuten saisi ohjelma-aikaa täyteen.
Siis mitä vi**ua? Tuolla köökissä muutama maksalaatikon lämmittäjä tekemässä MITÄ? Kastiketta? Ja jotkut spedet pohtii ”mahtaako aika riittää”!!???
Riittääkö kyky ”keittiö mestareilla” ja koti köksillä tämän ohjelman formaattiin? Toivottavasti tätä pas*aa tulee seuraavat 10-v. Voidaan jopa nähdä jakso missä, ne vatkaa kermavaahtoa käsin.
Menempä tästä pyöräyttämään yhden Knorrin kastikkeen ja opettelemaan vaikka oikein kirjoitusta.
Sara la Fountainin esiintyminen on todella vaivaannuttavaa katsottavaa, en ymmärrä miten se vaikuttaakin niin innottomalta ja feikiltä.
Susanna on ollut tarjoilemassa mulle Helsingin Roster-raflassa viime syksynä. Sukulan Suojatteja kuvattiin Rosterissa, joten olisiko vilahtanut siinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty. Kilpailijoiden taso on aivan liian heikko.
Mitä sä oisit tehnyt?
Piparkakkuja valmiista taikinasta ja halvoilla muoteilla. Pinnalle valmis tököttiä ja ripotellut pinnalle eri kaaleja.
Ettehän vain ota tosissanne tätä ”fine dinig” viihde pläjäystä??!
Mun selitys kanava sirffailuun on murtunut jalka. Ja onhan tämä masterchef kuitenkin viihdyttävämpi, kuin esim. Suomen hauskin tavis. Oikeastaan nämä kaksi ohjelmaa voisi yhdistää.
Outi on ihan Amanda Harkimon näköinen.
Off topic, mutta miksi vedätte aina Saran nimen tähän? Valtaosa länsimaalaisista naisista vaihtaa sukunimensä koska he pitävät miestä itseään arvokkaampana, perusteet ovat yleensä "noku miehen nimi oli kivempi"'. Eikös se kivempi nimi kannata ottaa omasta suvusta? Nythän hänen nimensä kertoo hänen juuristaan toisin kuin naapurin Pirjon nimi joka kantaa turkkilaisen aviomiehensä juuria.
En ymmärrä tätä logiikkaa teiltä. Itse vaihdatte nimenne ihmisoikeusrikkomuksen mukaan kiljuen vapaudesta, miksi työn ja imagon takia nimenvaihtaminen olisi huono asia? Paljon järkevämpää se on kun nimenvaihto motiivina alisteisuus mieheen.
Enemmän säälisin Alenin vaimoa joka on alistunut hirveään yhdistelmänimeen jollaista kukaan mies ei kantaisi.
master chef = kokkimestari. mestarikokki
miksi ohjelmalla englanninkielinen nimi?